Dzirkstele.lv ARHĪVS

Nedienas ar televīziju

Evita Brokāne

2014. gada 14. janvāris 00:00

630
Nedienas ar televīziju

Visi bezmaksas programmu skatītāji, kas arī turpmāk vēlas redzēt “LNT” un “TV3” vai citas maksas programmas, jau laikus tika aicināti vērsties pie tiem kabeļtelevīzijas, satelīttelevīzijas vai virszemes maksas televīzijas operatoriem, kuri var piedāvāt šo programmu translāciju.

Saskaras ar problēmām
Lai arī lielākā daļa cilvēku par izmaiņām virszemes apraidē ir zinoši un jau sapratuši, ko viņi turpmāk skatīsies vai kas viņiem ir jādara, lai turpinātu skatīties iecienītos kanālus, ir cilvēki, kas sakaras ar problēmām. Viena no problēmām ir tāda, ka atsevišķos dekoderos nav iespējams ievietot viedkartes.
“Lattelecom”, kas līdz šim nodrošināja gan maksas, gan bezmaksas virszemes televīzijas apraidi un turpmāk būs atbildīgi par maksas kanāliem, Sabiedrisko attiecību nodaļas projektu vadītāja Līga Bite stāsta, ka iepriekšējā periodā “Lattelecom” gan savos klientu apkalpošanas centros, gan dīleru tīklā visā Latvijā piedāvāja iegādāties sertificētus dekoderus. “Šie dekoderi bija skatāmi bez viedkartes, bet paredzēja arī iespēju ievietot viedkarti. Protams, iepriekšējos gados parādījās arī dažādi citi piegādātāji, kas piegādāja arī lētākus dekoderus. Šajos lētākajos dekoderos viedkarti nevar ievietot, tādēļ cilvēki, kas savulaik bija iegādājušies šos dekoderus un šobrīd vēlas skatīties “TV3” un “LNT”, saskaras ar problēmām. Tagad viņi ir spiesti iegādāties jaunus dekoderus, kuros var ievietot viedkarti. Ja savulaik būtu iegādāti dekoderi, ko piedāvājām mēs, šobrīd atliktu vien iegādāties viedkarti,” saka L.Bite.

Jauni bezmaksas kanāli
Papildus Latvijas Televīzijas programmām “LTV1” un “LTV7” skatītāji bezmaksas apraidē tagad var redzēt programmas “Rīga TV 24”,  “OTV” un “Re:TV”. Šie kanāli ir uzvarējuši konkursos uz sabiedriskā pasūtījuma daļu un ieguvuši tiesības būt bezmaksas apraidē.
Runājot par jaunajiem kanāliem, L.Bite norāda, ka cilvēki tika informēti, kas viņiem ir jāizdara, lai kanāli būtu redzami, un šobrīd visam vajadzētu būt kārtībā. Ja tomēr ir sarežģījumi, par kanāliem, kas redzami bezmaksas apraidē, L.Bite iesaka sazināties ar Latvijas Valsts radio un televīzijas centru un viņi varētu sniegt atbalstu, savukārt par maksas kanāliem - zvanīt uz “Lattelecom” klientu apkalpošanas tālruni 177, lai saņemtu palīdzību.
L.Bite norāda, ka gada nogalē un jaunā gada pirmajās dienās bijusi manāma pastiprināta klientu interese par “Lattelecom” pakalpojumiem, jo daļa cilvēku ar televīziju saistītā jautājuma risināšanu bija atlikusi uz pēdējo brīdi, tādēļ veidojušās arī rindas, taču šobrīd šī situācija ir atrisinājusies.
Veikalā “RD Electronics” Gulbenē “Dzirkstele” noskaidroja, ka jaunā gada pirmajās dienās cilvēki izrādījuši diezgan lielu interesi par viedkaršu iegādi, jaunus dekoderus gan pērk salīdzinoši maz.