Dzirkstele.lv ARHĪVS

Būs gan asfalts, gan trotuārs Rēzeknes ielā

Diāna Odumiņa

2014. gada 21. februāris 00:00

583
Būs gan asfalts, gan  trotuārs Rēzeknes ielā

Grib vēl turpināt gājēju ietvi ārpus pilsētas gar Rēzeknes ceļu

Paredzams, ka jau šā gada beigās Gulbenē, no Brīvības ielas nogriežoties pa Rēzeknes ceļu, varēs braukt pa izcilu asfaltu, kā arī iet kājām vai mīties uz velosipēda pa ietvi līdz pašai Palienai Stradu pagastā.
Un tā – teju četru kilometru kopgarumā! Ar pašvaldības gādību paredzēts aizpildīt ietves šobrīdējo pārrāvumu 560 metru posmā, kā arī izveidot no jauna asfalta segumu Rēzeknes ielai 170 metru garumā (kas pašlaik ir ļoti sliktā stāvoklī) no Parka ielas līdz pilsētas robežai pie pagrieziena uz Ceriņu ielu (uz “Dūnām”).

Aprīlī rekonstruēs Rēzeknes ielu
“Esat ievērojuši, ka gājēju ietve jau ir pagriezienā no Brīvības ielas līdz Parka ielai. Tur ir arī asfalta segums. Taču tur vēlamies vēl uzlabot satiksmes drošību. Tāpēc ielas pusē, kurā ir nogāze, tiks uzstādīta drošības barjera, bet gar otru ielas malu – apgaismojums. Tālāk pie Parka ielas, no kurienes Rēzeknes iela pagaidām nav uzlabota, ir paredzēta pilna brauktuves rekonstrukcija 170 metru garumā un tiks izveidota arī gājēju ietve, Tas nozīmē, ka nāksies zāģēt ceļmalas kokus,” “Dzirkstelei” stāsta novada domes Attīstības un projektu nodaļas vadītājs Jānis Barinskis.
Tādējādi pašvaldība savienos asfaltētu Rēzeknes ielu, kas beidzas uz Gulbenes robežas, un Stradu pagastā turpinās jau kā asfaltētais Gulbenes-Rēzeknes ceļš. Pašvaldības iepirkumā Rēzeknes ielas seguma rekonstrukcijai ir izraudzīts SIA „Rubate” piedāvājums  ar līgumcenu 119 277,47 latu apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa. Uzņēmums darbus plāno sākt aprīlī, bet pabeigt augustā.

Pašvaldība grib uzņemties atbildību
Taču ir izveidojusies dilemma – gājēju ietves pārrāvums 390 metru garumā, kas Rēzeknes ceļā sākas no pilsētas robežas un turpinās Stradu pagastā. Šajā posmā akciju sabiedrība “Latvijas valsts ceļi”, veicot brauktuves uzlabojumus, neparedzēja gājēju ietves būvniecību. Lai labotu situāciju, pašvaldība apņēmusies uzbūvēt šajā vietā gājēju ietvi/veloceliņu, šim nolūkam izmantojot ceļu fonda līdzekļus.
Tā kā šis ceļa posms pieder valstij, novada domei oficiāli ir jālūdz akciju sabiedrību “Latvijas valsts ceļi”, lai tā pašvaldībai nodod bezatlīdzības lietošanā vismaz uz pieciem gadiem ceļa malu (nodalījuma joslu) B klases autoceļa P36 Rēzekne–Gulbene posmā no 86.300. līdz 86.690.kilometram. Saņemot pilnvarojumu no akciju sabiedrības šeit būvēt trotuāru, dome varēs gatavot projektu,
kurš vēl būs jāsaskaņo novada būvvaldē. Par to 19.februārī deputāti runāja tautsaimniecības komitejas sēdē, bet galīgo lēmumu pieņems novada domes sēdē 27.februārī.
Novada domes priekšsēdētāja vietnieks Andis Caunītis, vadot tautsaimniecības komitejas sēdi, pastāstīja, ka trotuāru  ir paredzēts izveidot ceļa kreisajā pusē (braucot virzienā uz Palienu). Iespēju robežās paredzēts saudzēt ceļmalas kokus, ietvi būvējot aiz tiem. Novada būvvaldes vadītājs Jānis Ziemelis uzsvēra, ka nelielais trotuāra posms būs piederīgs “Latvijas valsts ceļiem”, kaut to būs būvējusi novada dome. Akciju sabiedrības “Latvijas valsts ceļi” Vidzemes reģiona Gulbenes nodaļas vadītājs Laimonis Aumeisters uzsvēra, ka par šā trotuāra uzturēšanu pēc tam būs atbildīga pašvaldība. Tāpat kā par visu garo ietvi gar Rēzeknes ceļu līdz pašai Palienai.
Tautsaimniecības komitejas sēdē deputāti iztirzāja arī citu iespēju: nevis lūgt nodot bezatlīdzības lietošanā, bet prasīt atdot īpašumā no bilances uz bilanci 390 metrus garo Rēzeknes-Gulbenes ceļa nodalījuma joslu un varbūt pat vēl arī brauktuvi piedevām. L.Aumeisters skaidroja, ka saskaņošana prasītu vismaz pusgadu. Deputāte Sandra Daudziņa pauda, ka tik ilgi gaidīt nevar, pie trotuāra jānonāk pēc iespējas ātrāk un vienkāršāk.