Dzirkstele.lv ARHĪVS

Video un animāciju apgūst skolotāji

Video un animāciju apgūst skolotāji

Maijā noslēgsies vērienīgākās skolotāju bezmaksas digitālās mācības programmā “Samsung Skola nākotnei”. Tajā 120 skolotāji un direktori no visas Latvijas jau četrus mēnešus apgūst digitālās prasmes un gatavo digitālo pārmaiņu projektus savai skolai. Mācībās piedalījās arī Bērzu sākumskolas skolotāju komanda un Gulbenes novada valsts ģimnāzijas skolotājas. Par to ninformē "Samsung Skola nākotnei" programmas koordinatore Eva Mežīte.

Viņa stāsta, ka projekta mērķis ir rast veidus, kā ar tehnoloģijām uzlabot skolēnu sasniegumus mācībās. Skolu komanda, kuras projektu “Iespējamā misija” treneri un žūrija novērtēs par ilgtspējīgāko, īstenojamu daudzos mācību priekšmetos un, kas vislabāk veicinās sadarbību skolā, saņems 10 000 eiro jaunākajām Samsung tehnoloģijām.

"Noslēdzošajā mācību modulī no 31. marta līdz 4. aprīlim skolotāji apgūst video un animāciju veidošanu. “Iespējamā misija” (IM) treneri atklāj, kādi ir kvalitatīva video un animāciju priekšnosacījumi, un kā ar dažādu rīku palīdzību sarežģītus mācību priekšmetus var pasniegt radoši," skaidro koordinatore.

Gulbenes Bērzu sākumskolas skolotāju komanda uzskata, ka skolā no “Samsung Skola nākotnei” apgūtā visvairāk noder tieši prasmes veidot animācijas un prezentācijas. Cīņa ar prezentāciju platformu "Prezi" atstājusi lielu iespaidu, tāpat "Powtoon" platforma ir ļoti efektīva mācību vielas pasniegšanā. Dažādie rīki, mūsuprāt, palīdz interesantāk mācīt tieši grūtos priekšmetus. Skolēni ļoti novērtējot, ka vairāk aktivitātes un saziņa ar skolotājiem notiek arī virtuālajā vidē. "Jūtamies daudz modernākas, bet skolēniem līdzi tāpat vēl netiekam," piebilst skolotājas.  

Gulbenes novada valsts ģimnāzijas skolotājas norāda, ka ”Samsung Skola nākotnei” apgūts daudz jaunu prasmju, bet visvērtīgāk bijis atklāt tieši dažādās prezentāciju veidošanas programmas. Skolēniem, veidojot prezentāciju, ir jāizvēlas būtiskākais, jāmāk atlasīt informāciju. Tas liek domāt un izvērtēt, kas ir ticams, kas nav, īpaši interneta vidē. Mūsdienu tehnoloģijas skolas vidi padara labvēlīgāku, foršāku. "Absolventi sociālajos tīklos komentē un novērtē, ka skolai beidzot ir savs blogs. Sociālajos tīklos komunikācija ar skolēniem kļūst daudz interesantāka, mums ir vairāk par ko runāt,” stāsta skolotājas.