Vai ceļmalas aizaugs?

Kāds laikraksta
lasītājs vērš uzmanību, ka daudzviet novada autoceļu ceļmalas
ir aizaugušas ar krūmiem, vasaras sezonā tās aizaug arī ar zāli.
Tas nereti traucē drošu satiksmi. Lasītājs vēlas noskaidrot, cik
tuvu ceļa braucamajai daļai drīkst augt krūmi, cik bieži tie
būtu jāizcērt un cik bieži jāpļauj zāle ceļmalās.
VAS “Latvijas Valsts
ceļi” Vidzemes reģiona Gulbenes nodaļas vadītājs Laimonis
Aumeisters skaidro, ka attālums, kādā no ceļa malas jābūt
izcirstiem krūmiem, atšķiras uz dažādiem ceļiem.
Runājot par ceļmalu
kopšanu, L.Aumeisters uzsver, ka ir jārēķinās ar kopējo
ikdienas uzturēšanai atvēlēto finansējumu, turklāt vispirms ir
jānodrošina ceļa braucamās daļas kvalitāte un drošība.
“Ja
citos darbos, piemēram, autoceļu uzturēšanā ziemā vai bedrīšu
remontā pavasarī nav izlietots pārāk daudz līdzekļu, varam
veikt arī šādus kopšanas darbus. Otrs variants ir slēgt līgumu
ar kādu uzņēmēju, ka viņš bez atlīdzības veic nodalījuma
joslas sakopšanas darbus, kā nosacītu samaksu paturot sev iegūtos
krūmus, arī kokus. Par šādu variantu ir interese arī mūsu
novadā,” stāsta L.Aumeisters.
Šobrīd uz Gulbenes-Madonas šosejas notiek arī granulu rūpnīcas būvniecība. L.Aumeisters spriež, ka, iespējams, arī tas palielinās interesi par krūmu izciršanu.
“Krūmu ciršanu atsevišķos ceļu posmos plānojam katru gadu. Tas tiks darīts gar atsevišķiem ceļiem arī šogad. Šogad plānots veikt apauguma novākšanas darbus ceļiem posmā Tirza-Velēna un Druviena-Lizums. Šobrīd sagatavošanā ir arī dažas vienošanās par bezatlīdzības apauguma novākšanu. Valsts ceļu kopgarums novadā ir 588 kilometri, tādēļ katru gadu gar visiem ceļiem krūmus nevarēsim izcirst. Atkarībā no finansiālo līdzekļu iespējam arī cenšamies izvērtēt, kurās vietās steidzamāk ir nepieciešams izcirst krūmus, lai tie nekļūst par apdraudējumu satiksmei,” saka L.Aumeisters.
Zāles pļaušana ceļa
nodalījuma joslā ir noteikta atkarībā no ceļu uzturēšanas
klasēm. Vasarā svarīgākajiem reģionālajiem autoceļiem –
Smiltene-Gulbene, Madona-Gulbene, Gulbene-Balvi – ir noteikta A
uzturēšanas klase (transportlīdzekļu satiksmes intensitāte ir
lielāka par 1000 automašīnām diennaktī) un ceļmalas tur tiek
pļautas divreiz sezonā – pirmo reizi līdz Jāņiem un otro reizi
augustā, lai neveidotos kūla. B un C klases ceļi tiek pļauti
reizi sezonā – tuvāk rudenim. Ar D klases ceļiem ir visbēdīgāk
– ja līdzekļi neatļauj, tie, iespējams, pat paliek nenopļauti.
Šogad plānots veikt apauguma novākšanas darbus ceļiem posmā Tirza-Velēna (attēlā) un Druviena-Lizums. Foto: Gatis Bogdanovs
Kategorijas
- Afiša
- Sporta pasākums
- Izstāde
- Koncerts
- Balle
- Teātris
- Pasākums
- Baznīcā
- Meistarklase
- Kino
- Izlaidums
- Jauniešiem
- Senioriem
- Bibliotēkā
- Bērniem
- Tirdziņš
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Palīdzēsim ķepaiņiem!
- Mēs pamanījām!
- Citas ziņas
- Atbildam lasītājiem
- Reklāmraksti
- Veselība
- Kultūra un izklaide
- Dzīvespriekam
- Konkursi
- Horoskopi
- Sports
- Cope un medības
- Vietējās ziņas
- Kriminālziņas
- VĒLĒŠANAS 2017
- SAEIMAS vēlēšanas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Vārds deputāta kandidātam!
- Latvijas ziņas
- Noderīgi
- Interesanti
- Eiropas Savienībā
- Laika ziņas
- Skolēnu, jauniešu aktivitātes
- Statiskas lapas
- Ceļojumi
- Ēdamprieki
- Projekti
- Projekts "Riska bērni"
- Projekts "Saimnieko gudri"
- Projekts "Kam ticēt?"
- Projekts "Medijs vai mediju izstrādājums?"
- Projekts "Paver plašāk logu no senatnes"
- Projekts "Mediju kritika"
- Projekts "10 gadi Gulbenes novadā - vai veiksmes stāsts?"
- Projekts "Rūpēsimies par vidi!"
- Projekts "Mediju projekts"
- Projekts "Vide"