Dzirkstele.lv ARHĪVS

Atkritumu apsaimniekošana šobrīd ir aktuāla (labots tālrunis)

Malda Ilgaža

2014. gada 3. septembris 10:06

1338
Atkritumu apsaimniekošana šobrīd ir aktuāla (labots tālrunis)

Jau tuvākajās dienās iedzīvotāji savās pastkastītēs saņems līgumus no SIA “Vides pakalpojumu grupa”, kas no 18.oktobra līdz 2019.gada 18.jūlijam Gulbenes novadā un pilsētā gādās par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu. Jautājumu un neskaidrību šobrīd vēl ir daudz, jo, sākot ar 1.septembri, jaunais atkritumu apsaimniekotājs plāno uzsākt līgumu slēgšanu ar namu apsaimniekotājiem, māju vecākajiem, juridiskajām un privātpersonām.

SIA “Vides pakalpojumu grupa” direktors un valdes loceklis Guntars Levics, otrdien, tiekoties ar daudzdzīvokļu māju vecākajiem, namu apsaimniekotājiem un citiem interesentiem, norādīja, ka jaunie līgumi būs jāaizpilda un jānogādā atpakaļ pakalpojumu sniedzējam, tāpēc tiks veidota sadarbība ar māju vecākajiem. Lai nenāktos doties uz ofisu, kas atradīsies Svelberģī, arī Gulbenes novada domes 1.stāvā drīzumā būs kabinets, kur varēs noskaidrot visus jautājumus, kā arī slēgt līgumus.

Līdz 17.oktobra vakaram par atkritumu apsaimniekošanu vēl gādās līdzšinējais apsaimniekotājs SIA “Alba”, bet jau 18.oktobrī – “Vides pakalpojumu grupa”, tāpēc līgumiem jābūt noslēgtiem līdz minētajam datumam.

“Mēs vēlamies, lai mūsu klientiem būtu maksimāli maz izmaiņu. Arī atkritumu izvešanu vēlamies nodrošināt tajā pašā laikā un dienās, kā tas bija līdz šim, lai būtu iespējami mazāk neērtību. Arī konteineru tilpumus nodrošināsim tādus pašus kā iepriekšējie. Ja radīsies vajadzība kaut ko mainīt, to varēs izdarīt, slēdzot līgumu, kā arī vēlāk, sazinoties ar mūsu firmas Gulbenes nodaļu, kur strādās Marina Andrejeva,” informēja G.Levics.


Jaunais apsaimniekotājs norādīja, ka maksa par viena sadzīves atkritumu kubikmetra izvešanu kopā ar PVN būs 13,73 eiro.


Pakalpojuma sniedzējs iedzīvotājiem piedāvā vairākus apmaksas veidus. G.Levics pauda, ka ērtākais apmaksas veids abām pusēm būtu avansa maksājums trīs mēnešiem uz priekšu, kas klausītājos raisīja smaidu.

“Atbilstoši izvestajam atkritumu apjomam maksājumu var veikt arī katru mēnesi. Mums konti ir atvērti “Swedbankā”, “Nordea” un “DNB” bankā, bet maksājumu var veikt arī jebkurā citā bankā. Par pakalpojumu varēs norēķināties ar pārskaitījumu, kā arī internetbankā, rēķinu saņemot elektroniski. Ar banku var slēgt arī automātiskās apmaksas līgumu. Plānojam vērsties arī pie lielveikala “Maxima”, kā arī pie veikaliem “Lats “. Mūsu birojā, kā arī Norēķinu centrā maksājumus nepieņems, jo mums kā uzņēmumam tika norādīts, ka ar Norēķinu centru nevarēsim noslēgt līgumu,” skaidro G.Levics.

Māju vecākie bilda, ka Gulbenē vēsturiski lielākajai daļai iedzīvotāju ir konts “SEB bankā”. G.Levics atbildēja, ka firmai konta “SEB bankā” neesot. Daļa klausītāju gan bilda, ka rēķinu saņemšana un apmaksa neesot cilvēkiem pretimnākoša. Arī privātmāju īpašnieki var veikt priekšapmaksu par atkritumu izvešanu vai arī tad, kad konteiners ir pilns, ziņot par to pakalpojumu sniedzējam un saņemt rēķinu.


Māju pilnvarotās personas un vecākie interesējās, kas maksās par atkritumu savākšanu tad, ja kāds iedzīvotājs līdz 18.oktobrim nebūs noslēdzis līgumu, jau šobrīd paredzot, ka būs ārkārtīgi grūti noslēgt līgumus absolūti ar visiem īpašniekiem, jo mājokļi tiek izīrēti, to īpašnieki dzīvo un strādā citviet Latvijā, kā arī ārzemēs un tamlīdzīgi. G.Levics skaidroja, ka uzņēmumam juridiski nav tiesību piespiest privātpersonu slēgt līgumu. To var darīt tikai pašvaldība ar pašvaldības policijas palīdzību, nosakot administratīvo sodu par saistošo noteikumu nepildīšanu.

“Ja dzīvokļa saimnieks ir aizbraucis uz ārzemēm, tas nozīmē, ka ar viņu līguma nebūs, jo nebūs arī atkritumu. Ja mājoklis ir izīrēts, tad līgumu slēgs ar konkrēto īrnieku. Pamatā vadīsimies no deklarēto iedzīvotāju skaita,” stāsta direktors.

Tika izteikts priekšlikums pārņemt iedzīvotāju datu bāzi no iepriekšējā pakalpojumu sniedzēja. Uz to G.Levics norādīja, ka SIA “Alba” nav izrādījusi vēlmi to darīt, tāpēc Gulbenes novada dome jau šajā piektdienā solījusi nodot datu bāzi, kas salīdzinoši ir arī precīzāka. Daudz jautājumu bija par to, kas notiks, ja puse daudzdzīvokļu mājas iedzīvotāju būs noslēgusi līgumu līdz noteiktajam datumam, bet puse nebūs.


“Ja mājā ir 50 iedzīvotāju, bet līgumu būs noslēguši tikai 20, mēs uzliksim divreiz mazāku konteineru,” brīdināja G.Levics. Viņš norādīja, ka firma ar parādniekiem necīnīsies, bet nodos tos parādu piedzinēju kompānijai.


Jaunais apsaimniekotājs izvietos savus atkritumu konteinerus ar jaunu marķējumu. Jauno konteineru noma, izvietošana un nepieciešamības gadījumā arī nomaiņa ir iekļauta tarifā. Ja konteiners ir iegādāts par privātās mājas īpašnieka vai daudzdzīvokļu mājas iedzīvotāju kopējo naudu, tad būs iespējams izvēlēties – likt jaunu vai palikt pie vecā. Tie, kas konteinerus līdz šim nomāja no “Albas”, tagad tos nomās no jaunā atkritumu apsaimniekotāja. “Alba” savus konteinerus savāks. Tiks meklēts risinājums, kā rīkoties tad, ja vairākām daudzdzīvokļu mājām ir kopēji konteineri. Izskanēja priekšlikums, katrai mājai ierīkot savu konteineru, kas tiek slēgts.


“Visi, kuriem ir neskaidrības, var zvanīt pa tālruņiem 25749599 un 67461592, kā arī sazināties elektroniski. Informācija par atkritumu izvešanas dienām, laiku, kā arī kontaktiem ar biroja darbiniekiem un centrālo biroju Rīgā tiks publicēta gan internetā, gan vietējos plašsaziņas līdzekļos,” norādīja G.Levics.


SIA “Vides pakalpojumu grupa” savus pakalpojumus sniedz jau 20 gadus.