Dzirkstele.lv ARHĪVS

Stāķu pamatskola - pedagogam draudzīgākā

Inita Savicka

2014. gada 1. novembris 08:00

1310
Stāķu pamatskola - pedagogam draudzīgākā

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība ir apbalvojusi pedagogiem draudzīgākās izglītības iestādes. Starp deviņām labākajām ir arī Stāķu pamatskola.


Konkursā kopumā piedalījās 26 izglītības iestādes no visas valsts, kurās viesojās žūrija, lai novērtētu pedagogu sociālo drošību un darba koplīgumu, darba organizāciju, infrastruktūru, darba kvalitātes veicināšanu un personīgās izaugsmes iespējas, darba drošību, aizsardzību, mikroklimatu un savstarpējās attiecības, reputāciju, atalgojumu. Konkursa mērķis ir veidot darba devēju lielāku izpratni par cienīgiem darba apstākļiem pedagogiem un veicināt darba vides pilnveidi.


Trešdien Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības konferencē „Sociālā dialoga loma nodarbināto sociāli ekonomisko apstākļu uzlabošanā” svinīgi tika piešķirts statuss “Pedagogam draudzīgākā izglītības iestāde 2014” un pasniegtas apliecinājuma plāksnes izglītības iestādēm, kuru vadītāji piedalījās arodbiedrības rīkotā konkursā, lai novērtētu pedagogu darba apstākļus. Stāķu pamatskolas direktore Diāna Šķēla atzīst, ka par šo novērtējumu ir pārsteigti un lepni.


“Konkurss ir par iekšējām sajūtām, kas nav izmērāmas, bet ko citi, ienākot iestādē, var just,” saka D.Šķēla.


Liels gods ne tikai Stāķu pamatskolas kolektīvam, bet arī visam Gulbenes novadam bija tas, ka konference tika atklāta, uzstājoties mūsu ansamblim “Pieskāriens”. “Satraukums neizpalika, jo tā bija starptautiska līmeņa konference, kurā piedalījās augstas amatpersonas no mūsu valsts un viesi no Norvēģijas, kas iesaistīti šajā projektā,” stāsta D.Šķēla.


Konkursa uzvarētājus noteica žūrija, ņemot vērā darba devēja pašvērtējumu un ekspertu atzinumu pēc vizītēm un konkrētiem kritērijiem. Par pedagogam draudzīgu var uzskatīt izglītības iestādi, kurā izveidota sakārtota sociālā, fiziskā un informatīvā vide.


“Lielākā dāvana ir pašapziņa darbiniekiem par to, ka mēs esam novērtēti,” atzīst D.Šķēla. Viņa atceras, kā žūrija tikai dienu pirms ierašanās skolā paziņoja par to, ka ieradīsies.


“Tas tāpēc, lai žūrija reāli redzētu vidi, kādā mēs dzīvojam. Man uzdeva jautājumu - ko jums dod šis konkurss vai balva, ja gadījumā to saņemsiet? Atbildēju, ka tas ir skolas pozitīvais tēls, mēs esam redzami un galvenais - darbiniekiem pašapziņas paaugstinājums. Mēs arī rādījām video, kā iesaistāmies dažādos skolā organizētos šovos. Video varēja vērot pēdējo skolotāju dienu, kad bijām pārģērbušies par pirmklasniekiem. Stāstījām un rādījām ne tikai to, ka Skolotājs ir tikai klasē pie tāfeles, bet kā mēs vispār šeit dzīvojam, kā iesaistāmies sabiedriskajā dzīvē. Mūsu nerutinētā attieksme padara interesantāku dzīvi skolā arī bērniem,” saka skolas direktore un piebilst, ka šajā konkursā liela nozīme ir darba devējam, jo tas veido sociālo dialogu ar saviem darbiniekiem. Tas ir viens no kritērijiem, lai būtu pozitīva vide skolā.