Vairākās vietās bojāti ceļi

Bojātais segums drīzumā tiks atjaunots
Šopavasar vairākās vietās uz asfaltētajiem ceļiem ir izveidojušās rūguma vietas, krietni bojājot asfalta segumu, - šajās vietās asfalts ir gandrīz pilnīgi sadrupis. Lai šajos posmos satiksme būtu droša, ir uzstādītas brīdinājuma un ātruma ierobežojuma zīmes, bet remontdarbi tiek plānoti nedaudz vēlāk.
Pirms kāda laika jau rakstījām, ka šāda situācija ir izveidojusies Stāķos, taču līdzīgi ir arī uz šosejas Gulbene - Balvi pirms Pogupes tilta, kā arī uz šosejas Gulbene - Smiltene posmā no Sinoles līdz Robežkalna krustojumam.
VAS "Latvijas Valsts ceļi" Vidzemes reģiona Gulbenes nodaļas vadītājs Laimonis Aumeisters stāsta, ka gan Stāķos, gan arī pārējās vietās cēlonis ir bijis līdzīgs. "Apakšā parādījās rūgšanas process. Pamats kļuva nenoturīgs un asfalts sadalījās. Transporta slodze tur ir pietiekami liela, tādēļ arī radās šāda problēma," saka L.Aumeisters. "Segums šajās vietās drīzumā tiks atjaunots. Ir jāvienojas ar kādu uzņēmēju, kam ir asfaltbetona ieklājējs, un jāsakārto pamatne, izmantojot karsto asfaltbetonu."
Aizkavēs bedrīšu veidošanās procesu
Atgādinām, ka šovasar plānots labot Smiltenes - Gulbenes šosejas posmu 4,5 kilometru garumā no Tirzas tilta uz Gulbenes pusi. "Tas ir periodiskās uzturēšanas darbs. Asfaltbetona kārta tur netiks klāta visā posma garumā, bet atsevišķos sabrukušos posmos, kā arī tiks pielaboti iesēdumi. Savukārt virsmu ir paredzēts apstrādāt, izmantojot bitumena emulsiju un granīta šķembas. Ar to tiek panākts, ka sīkās plaisiņas, defekti tiek aizlieti ar bitumena emulsiju un tādējādi mēs varam cerēt, ka gadus trīs četrus, pat varbūt sešus tiks būtiski aizkavēts bedrīšu veidošanās process. Tas ir asfaltbetona seguma kalpošanas ilguma pagarināšanas līdzeklis," skaidro L.Aumeisters. Šos darbus orientējoši plānots veikt jūnijā un jūlijā.
Lēmumus pieņem valdība
L.Aumeisters piekrīt, ka kritiskā stāvoklī ir Madonas šoseja un arī uz citiem ceļiem asfaltbetona segums vietām ir ļoti nolietojies.
"Taču diemžēl lēmumu, cik daudz līdzekļu atvēlēt ceļu ikdienas uzturēšanai un arī seguma atjaunošanai, pieņem valdība un Saeima apstiprina. Nupat šonedēļ, piemēram, parādījās informācija, ka 20 Saeimas deputāti ir iesnieguši Satversmes tiesai pieteikumu, ka liela daļa akcīzes nodokļa netiek novirzīta autoceļiem. Pēc likuma ir noteikts, ka 80 procentiem akcīzes nodokļa ir jābūt novirzītiem ceļiem, bet pagājušajā gadā no šīs naudas tika novirzīti tikai kādi 28 procenti. Tie ir apmēram 100 miljoni latu, kas netika novirzīti ceļu uzturēšanai, segumu atjaunošanai un rekonstrukcijai. Redzēsim, kā risināsies šis jautājums," saka L.Aumeisters.
Viņš gan piebilst, ka diez vai šogad varētu kaut kas būtiski mainīties. "Galvenajiem ceļiem šobrīd tiek mēģināts atrast līdzekļus un tiek gatavoti darbu saraksti, bet reģionālās nozīmes un vietējiem ceļiem šogad droši vien neko vairāk nesagaidīsim."
Kategorijas
- Afiša
- Sporta pasākums
- Izstāde
- Koncerts
- Balle
- Teātris
- Pasākums
- Baznīcā
- Meistarklase
- Kino
- Izlaidums
- Jauniešiem
- Senioriem
- Bibliotēkā
- Bērniem
- Tirdziņš
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Palīdzēsim ķepaiņiem!
- Mēs pamanījām!
- Citas ziņas
- Atbildam lasītājiem
- Reklāmraksti
- Veselība
- Kultūra un izklaide
- Dzīvespriekam
- Konkursi
- Horoskopi
- Sports
- Cope un medības
- Vietējās ziņas
- Kriminālziņas
- VĒLĒŠANAS 2017
- SAEIMAS vēlēšanas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Vārds deputāta kandidātam!
- Latvijas ziņas
- Noderīgi
- Interesanti
- Eiropas Savienībā
- Laika ziņas
- Skolēnu, jauniešu aktivitātes
- Statiskas lapas
- Ceļojumi
- Ēdamprieki
- Projekti
- Projekts "Riska bērni"
- Projekts "Saimnieko gudri"
- Projekts "Kam ticēt?"
- Projekts "Medijs vai mediju izstrādājums?"
- Projekts "Paver plašāk logu no senatnes"
- Projekts "Mediju kritika"
- Projekts "10 gadi Gulbenes novadā - vai veiksmes stāsts?"
- Projekts "Rūpēsimies par vidi!"
- Projekts "Mediju projekts"
- Projekts "Vide"