Dzirkstele.lv ARHĪVS

Skolotāji mācās mobilās ierīces izmantot mācību procesā

Tamāra Ulase

2015. gada 5. februāris 17:14

631
Skolotāji mācās mobilās ierīces izmantot mācību procesā

Lai skolotāji mācību procesā efektīvi varētu izmantot modernās tehnoloģijas, izglītības uzņēmums „Lielvārds” sadarbībā ar „Latvijas Mobilais Telefons” (LMT) izstrādājis jaunu pedagogu profesionālās apmācības programmu „Pirmie soļi, lai mobilā ierīce kļūtu par palīgu mācībās”. Par to informē projekta direktore Sanita Ozoliņa. 

Viņa stāsta, ka programmai pirmajā posmā bija pieteikušies vairāk kā 300 pedagogu no visas Latvijas.

"Pērnā gada decembrī apmācīti tika pirmie 100 skolotāji, kuriem LMT nodrošināja šo profesionālās pilnveides programmu bez maksas. Šo progresīvo skolotāju simtniekā bija arī skolotāji no Gulbenes novada. Pēc mācībām programmas dalībnieki saņēma likumdošanas aktos noteikto pedagogu profesionālās kvalifikācijas pilnveides apliecību," stāsta S.Ozoliņa.

No Gulbenes novada šo mācību programmu apguva Gulbenes novada valsts ģimnāzijas skolotāja Aiga Vagule un divas skolotājas no Jaungulbenes profesionālās vidusskolas.

"Mācībās skolotāji uzzināja jaunākās iespējas, kā izmantot datorus un skolēnu personīgās viedierīces mācību procesā.  Mūs iepazīstināja ar jaunākajām aplikācijām, kas atvieglo stundas darbu - ir ispēja interaktīvi iesasitīt skolēnus mācību procesā, kur visiem ir  iespēja atbildēt un savas zināšanas novērtēt konkrētajā mirklī, arī starpizvērtējuma iegūšana notiek ātri un pārskatāmi. Protams, šīs iespējas internetā var atrast katrs pedagogs pats, bet tam nepieciešams daudz laika. Liels ieguvums ir kolēģu pieredze, jo grupā ir arī skolotāji, kas paši jau ir atraduši iespējas, kā atvieglot sev darbu, ieinteresēt skolēnus, organizēt un iegūt ātru atgriezenisko saiti, izmantojot viedierīces," stāsta Gulbenes novada valsts ģimnāzijas skolotāja Aiga Vagule.

Skolotāja atzīst, ka šāda veida mācības skolotājiem jāapmeklē, lai par ikdienā pieejamajām viedierīcēm būtu tikpat zinoši kā  skolēni. "Mēs nevaram noliegt, ka viedtālruni un/vai planšetdatoru, kas ir skolēnu lielākajai daļai,  viņi izmanto ikdienā. Skolotājam ir jāzina, kā šīs ierīces jēgpilni un lietderīgi izmantot mācību vielas apguvē gan stundās, gan mājās," uzskata A.Vagule.