Dzirkstele.lv ARHĪVS

Kā trūcīgajiem maksāt par elektrību?

Diāna Odumiņa, Inita Savicka

2015. gada 11. februāris 10:05

694
Kā trūcīgajiem maksāt par elektrību?

Ar februāri, norēķinoties par janvārī patērēto elektroenerģiju, stājusies spēkā jaunā norēķinu kārtība. Daļa iedzīvotāju nav sapratuši jauno norēķinu sistēmu, un viņiem ir neskaidri jautājumi. Savukārt kāds “Dzirksteles” lasītājs vaicā, kā tagad trūcīgajiem iedzīvotājiem maksāt par elektrību? “ Agrāk man bija tā saucamā “zilā kartiņa”, bija maksājuma numurs. Tagad tas vairs nedarbojas. Ko darīt?” viņš jautā.


Jādodas uz Sociālo dienestu

Novada Sociālā dienesta Sociālās palīdzības nodaļas vadītāja Anita Beļajeva “Dzirkstelei” saka, ka klients nepieciešamo informāciju var uzzināt, zvanot uz “Latvenergo” informatīvo tālruni, bet var arī nākt un prasīt padomu novada Sociālajā dienestā Gulbenē, Dīķa ielā 1.


“Lai cilvēks vēršas pie mums, mēs palīdzēsim tikt galā ar šo jautājumu. Mēs jau arī nezinām tās visas nianses, pašiem ir jāzvana uz “Latvenergo” un jāskaidro. Zinām, ka atkal par jaunu ir jāpiesakās ģimenēm ar trīs un vairāk bērniem. Tiek piemērots tarifs dažādām klientu grupām. Ja cilvēkam ir trūcīgā statuss, viņš pie mums, novada Sociālajā dienestā, iesniedz sava “Latvenergo” līguma numuru. Mēs to ievadām datu bāzē. Tālāk “Latvenergo” ņem no mums datus, apstrādā tos, lai klientiem piemērotu tādu tarifu, kāds viņiem ir paredzēts, - tā saucamo starta tarifu. Pirmie patērētie 100 kilovati maksā lētāk, apmēram 11 centi par kilovatu, bet, ja patērēts tiek vairāk, par pārējo jāmaksā dārgāk. Taču samaksas jautājumu novada Sociālais dienests neadministrē. Mūsu darbība beidzas ar informācijas ievadīšanu datu bāzē,” skaidro A.Beļajeva.


Kad novada Sociālajā dienestā ir saņemts un fiksēts trūcīgās personas un “Latvenergo” līguma numurs, persona pēc kāda laika saņem vēstuli no “Latvenergo” ar apstiprinājumu par turpmākās sadarbības kārtību.


Elektrības rādījumus vēl var iesniegt
Lielākā daļa klientu ir palikuši pie “Latvenergo”. AS “Latvenergo” preses sekretāre Sandra Vējiņa atgādina, ka AS „Latvenergo” saviem klientiem piedāvā divas norēķinu metodes – izlīdzināto maksājumu vai rēķinu.

“Klientiem, kuri izvēlējušies norēķināties pēc faktiskā patēriņa, saņemot rēķinu, atgādinām, ka šomēnes līdz 15.februārim ir pagarināts laiks, kad ir jānodod skaitītāja rādījums,” norāda S.Vējiņa un piebilst, ka visērtāk to izdarīt klientu pašapkalpošanās portālā “www.e-latvenergo.lv”, sūtot SMS īsziņu vai arī izmantojot “Latvenergo” mobilo aplikāciju.

Rēķins tiks izrakstīts par iepriekšējā mēnesī patērētajām kilovatstundām, un to klients saņems pa e-pastu, pastu vai SMS veidā uz tālruņa numuru.

Savukārt tiem klientiem, kuri izvēlējās “Elektrum Universālais” vai citu produktu ar izlīdzinātā maksājuma norēķinu metodi, ir jāizmanto “Latvenergo” sūtītā informācija, kurā bija kartīte ar ikmēneša izlīdzinātā maksājuma summu. Sākot ar februāri, klientam katru mēnesi par patērēto elektroenerģiju ir jāmaksā šī summa. Ja ģimenē mainās elektroenerģijas patēriņš, jebkurā brīdī maksājuma summu ir iespējams izmainīt klientu portālā 'e-latvenergo.lv” vai sazinoties ar “Latvenergo” klientu servisu. Ja kartīte ar ikmēneša izlīdzinātā maksājuma summu ir noklīdusi, to ērti iespējams atrast un izdrukāt “e-latvenergo.lv”.