Dzirkstele.lv ARHĪVS

Jaungulbeni kā tehnikuma izglītības programmu īstenošanas vietu nesaglabās

Tamāra Ulase

2015. gada 23. februāris 07:00

2213
Jaungulbeni kā tehnikuma izglītības programmu īstenošanas vietu nesaglabās

Nepietiekama izglītojamo skaita dēļ Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) plāno slēgt piecas profesionālās izglītības iestādes, liecina Valsts sekretāru sanāksmē izsludinātie rīkojuma projekti. Par to informē Nacionālā informācijas aģentūra "Leta".

Lai nepieļautu nelietderīgu valsts līdzekļu izlietojumu vidusskolas ēku uzturēšanai un neefektīvu vidusskolas darbību, likvidācijai pieteikta Skrundas profesionālā vidusskola, Jaungulbenes profesionālā vidusskola, Alsviķu arodskola, Rīgas Pārdaugavas profesionālā vidusskola un Saulaines profesionālā vidusskola.


Jaungulbenes profesionālajā vidusskolā 2015.gada 1.janvārī mācījās 158 izglītojamie. Pēc izlaiduma uz 2015.gada 1.jūliju vidusskolā paliks 74 izglītojamie valsts finansētās grupās un 48 izglītojamie Eiropas Sociālā fonda finansētās grupās. Izglītojamo skaits no valsts budžeta finansētās grupās pēdējos gados nepārtraukti samazinās un nākotnē samazināsies, jo pamatskolas absolventu skaits Gulbenes novada un blakus novadu vispārizglītojošās skolās piecu gadu perspektīvā samazināsies.

IZM pieņēma lēmumu par vidusskolas likvidēšanu un vidusskolas izglītības programmu nodošanu Smiltenes tehnikumam, nesaglabājot Jaungulbeni kā tehnikuma izglītības programmu īstenošanas vietu.

Šādi lēmumi pieņemti, jo, vērtējot vidusskolu darbības rādītājus, demogrāfisko situāciju valstī un vidusskolas turpmākās attīstības iespējas, secināts, ka izglītības iestādes turpmākajos gados nevarēs palielināt izglītojamo skaitu un izglītības programmu piedāvājumu, nodrošināt ēku efektīvu izmantošanu. Nelielā izglītojamo skaita dēļ tās ilgtermiņā nevarēs pastāvēt, jo atbilstoši izglītojamo skaitam piešķirtais valsts budžeta finansējums būs nepietiekams, lai segtu vidusskolas uzturēšanas izdevumus. Nepietiekamais finansējums var ietekmēt arī izglītības kvalitāti nākotnē, jo nebūs iespējams uzlabot izglītības programmu īstenošanas materiāli tehnisko bāzi un ieviest jaunas darba tirgum nepieciešamas izglītības programmas.