Kardināli maina uzvedības kultūru skolā
“Iekšējās
kārtības noteikumus skolā nosaka paši skolēni. Aicinām izteikt
priekšlikumus, ko vajadzētu visiem ievērot skolā. Bērni paši saraksta!”
“Dzirkstelei” saka Gulbenes 2.vidusskolas skolotāja Dita Grigore.
Otro
gadu skolā tiek realizēta programma “Atbalsts pozitīvai uzvedībai”, kas
ir saistoša pilnīgi visu klašu skolēniem un viņu skolotājiem. Pirms tam
skolotāji ir mācījušies, lai prastu strādāt šajā programmā, kuras
pamatvērtības ir cieņa, drošība un atbildība. Mērķis ir attīstīt skolā
vienotu sistēmu pozitīvas uzvedības veicināšanai.
“Ir individuālās un
kolektīvās balvas, ņemot vērā skolēnu vecumu un intereses. Skolai ir
savas īpaša dizaina nozīmītes ar logo “Esmu pozitīvs”. Klašu kolektīvi
paši var izvēlēties balvu, par kuru cīnīties. Piemēram, 8.b klase par
pozitīvu uzvedību pagājušajā mācību gadā nopelnīja balvu “Nakts skolā”,”
“Dzirkstelei” stāsta Gulbenes 2.vidusskolas direktora vietniece
audzināšanas darbā Iluta Podziņa.
“Mūsu klasei balva “Nakts skolā” tika martā. Mēs skraidījām pa skolu un ballējāmies,” ”Dzirkstelei” apstiprina šīs klases skolniece Amanda Kaspare. Viņa saka, ka šādas iespējas piedāvājums ir labs stimuls, lai viss kolektīvs cīnītos par katra klasesbiedra pozitīvo uzvedību. Lai pārliecinātu neuzvedīgos, vislabāk palīdzot humors vai aizsēdināšana tālākajā solā - “projām no civilizācijas”, stāsta A.Kaspare.
Pagājušajā mācību gadā atbalsta
programma pozitīvai uzvedībai skolā ir izmēģināta praksē, tagad pedagogi
zinot, kas vēl darbā pilnveidojams.
“Laba uzvedība – tas nav nekāds
brīnums, tā ir jāmāca. Katrs var apgūt! Labā uzvedība ir vajadzīga nevis
kontrolei, bet tāpēc, lai visi varētu labi justies un veiksmīgi
mācīties,” skaidro I.Podziņa. Viņa uzsver - strādāt šajā programmā – tas
skolotājiem ir papildu darbs. Jāpatur prātā, ka kāds jāpaslavē, kādam
jāizsaka piezīme, ka operatīvi jāveic ieraksti e-klasē. “Skolotājam
reizēm ir jālauž sevi. Autoritāra pieeja vairs neder,” saka I.Podziņa.
Skolas
gaiteņos, klašu telpā ir vizualizēti noteikumi, kas jāievēro visiem. Ja
šie noteikumi tiek pārkāpti, ir sekas.
“Bērnam ir izvēle. Pieņemt noteikumus un saņemt pateicību un, iespējams, arī uzslavu e-klasē vai arī turpināt pārkāpt noteikumus, bet tad iestāsies kāds no seku sistēmas soļiem, kas mums arī ir izstrādāti un visiem zināmi. Vispirms tad ar bērnu runā skolotājs, kurš konstatējis noteikumu pārkāpšanu. Ja nelīdz tas, tiek parakstīta vienošanās starp skolotāju un skolēnu un notiek saruna aci pret aci. Ja arī pēc tam situācija nemainās, tad e-klasē skolēnam tiek izteikts brīdinājums. Ja arī ar to nav gana, skolēnam tiek izsniegta uzvedības lapa, kura viņam jāņem līdzi, ejot uz katru mācību stundu. Tad jau problēmas risināšanā tiek iesaistīts arī sociālais pedagogs,” stāsta I.Podziņa.
Programmas “Atbalsts labai uzvedībai”
autori ir Latvijas Universitātes mācībspēki. Realizēt šo programmu
Gulbenes 2.vidusskolā bija direktores Edītes Kanaviņas ideja, uzzinot,
ka daudzās citās Latvijas skolās jau ir šāda pieredze.
Kategorijas
- Afiša
- Sporta pasākums
- Izstāde
- Koncerts
- Balle
- Teātris
- Pasākums
- Baznīcā
- Meistarklase
- Kino
- Izlaidums
- Jauniešiem
- Senioriem
- Bibliotēkā
- Bērniem
- Tirdziņš
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Palīdzēsim ķepaiņiem!
- Mēs pamanījām!
- Citas ziņas
- Atbildam lasītājiem
- Reklāmraksti
- Veselība
- Kultūra un izklaide
- Dzīvespriekam
- Konkursi
- Horoskopi
- Sports
- Cope un medības
- Vietējās ziņas
- Kriminālziņas
- VĒLĒŠANAS 2017
- SAEIMAS vēlēšanas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Vārds deputāta kandidātam!
- Latvijas ziņas
- Noderīgi
- Interesanti
- Eiropas Savienībā
- Laika ziņas
- Skolēnu, jauniešu aktivitātes
- Statiskas lapas
- Ceļojumi
- Ēdamprieki
- Projekti
- Projekts "Riska bērni"
- Projekts "Saimnieko gudri"
- Projekts "Kam ticēt?"
- Projekts "Medijs vai mediju izstrādājums?"
- Projekts "Paver plašāk logu no senatnes"
- Projekts "Mediju kritika"
- Projekts "10 gadi Gulbenes novadā - vai veiksmes stāsts?"
- Projekts "Rūpēsimies par vidi!"
- Projekts "Mediju projekts"
- Projekts "Vide"