Dzirkstele.lv ARHĪVS

LPKS „Straupe” – Gada kooperatīvs izaugsmē”

2011. gada 22. februāris 12:45

763
LPKS „Straupe” – Gada kooperatīvs izaugsmē”

Piensaimnieku kooperatīvā sabiedrība (PKS) „Straupe" (dibināta 1993.gadā) pērn turpināja paplašināt savas produkcijas mazumtirdzniecību, vienlaicīgi radot arī jaunas darba vietas. 2010. gadā sasniegti līdz šim augstākie produktu izejvielas svaigpiena kvalitātes rādītāji - 82 procenti no kooperatīva biedru saražotā un pienotavai piegādātā piena pēc laboratoriskām analīzēm atbilda Ekstra klasei

To, ka pērnais gads kooperatīvam bijis veiksmīgs, apstiprina arī uzvara nominācijā "Gada kooperatīvs izaugsmē" Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācijas organizētajā konkursā. Šāda atzinība gūta, pateicoties gan kuplajam lauksaimnieku balsojumam, gan arī ekspertu vērtējumam.

 

Straupes pienotavas produkcijas augsto kvalitāti apliecina Piensaimnieku Centrālās Savienības konkursā par valstī labāko 25% skābo krējumu pērn iegūtā 3. vieta un ikgadējā starptautiskajā izstādē „Riga Food 2010" saņemtā bronzas medaļa. Turklāt neoficiālajā vērtējumā „Latvijas Avīzes" žurnālisti to atzina pat kā pašu labāko.

 

PKS „Straupe" valdes priekšsēdētājs Imants Balodis uzsver, ka kooperatīva panākumu atslēga meklējama arī ilggadīgajās savstarpējo uzticību un godīgumu apliecinošajās attiecībās, kas ir pamatu pamatā gan starp kooperatīva biedriem un darbiniekiem, gan klientiem un sadarbības partneriem.

 

Stāstot par kooperatīva izaugsmi, I. Balodis piemin arī pērn iegādāto jauno piena savākšanas mašīnu, kā arī divus specializētos autofurgonus ar saldējamajām iekārtām produkcijas pārvadāšanai. Tāpat kā tas bijis arī citus gadus, šādi ieguldījumi plānoti un realizēti par pašu līdzekļiem. Pērn gan bija izdevīgi noteikumi ar projektiem piesaistīt Eiropas fondu naudu, tādēļ atpakaļ atgūti ap 40 %. Līdzekļi ieguldīti arī mazumtirdzniecības tīkla paplašināšanai. Pērn izveidotas divi jauni „Straupes" veikaliņi Rīgā un Smiltenē. Tikko atvērts veikals arī Madonā.

 

I. Balodis stāsta: „Jau vairākus gadus pakāpeniski attīstām mazumtirdzniecības tīklu. Lielveikalu ķēdēs iekarot savu vietu ir teju neiespējami un arī noteikumi ražotājam neizdevīgi, bet, pateicoties izveidotajām kooperatīva produkcijas tirdzniecības vietām, jūtamies stabili. Pērn mazumtirdzniecības tīklā esam pārdevuši 45 procentus saražotās produkcijas - pēdējo trīs gadu laikā šis apjoms ir palielinājies divas reizes. Mazumtirdzniecību plānojam paplašināt."

 

Ražotās produkcijas sortimentā izmaiņas bijušas minimālas, izveidojies ir stabils pircēju loks, kuri atzinīgi vērtē tikai „Straupes" biezpiena, krējuma, sviesta, jogurtu un citu piena produktu maksimāli dabiskās īpašības un kvalitāti.

 

I. Balodis atzīst, ka jaunas produkcijas piedāvāšana ne vienmēr beidzas ar to ieviešanu ikdienas sortimentā, jo grūti prognozēt pircēju pastāvīgu interesi. Tomēr ik pa laikam „Straupe" pircējus palutina ar kādu jaunu produktu, piemēram, pērn uzsākts piedāvāt saldo biezpiena krēmu ar āboliem un persikiem. Popularitāti jau guvis arī jogurts bez piedevām.

 

Šis gads sācies daudzsološi. Janvārī par 12% pieaudzis saražotā piena apjoms attiecībā pret iepriekšējo gadu. Apgrozījuma pieaugums ir vēl lielāks.

 

I. Balodis norāda: „Tā kā pagājušais gads bijis arī saimnieciski veiksmīgs, pārpalikums ap 100 tūkstošiem latu, varam līdzekļus ieguldīt arī attīstībā. Šogad plānots nomainīt jumtu pienotavas ēkai, rekonstruēt ventilācijas, risināt ūdensapgādes un notekūdeņu attīrīšanas problēmas, paplašināt mazumtirdzniecības tīklu."

 

Nākamais gads ir Straupes pienotavas simtgades gads un arī tam jāgatavojas laikus. Tāpēc lūgums visiem, kam kādos arhīvos saglabājušas ziņas par Straupes pienotavas un Straupes piensaimnieku biedrības darbību tās pirmajos gadu desmitos, nodot tās mūsu rīcībā. Būsim bezgala pateicīgi.