"Dzīvespriekam": «Piešprice» reizēm var noderēt (febr. nr.)
Kam domātas degvielas piedevas un vai vispār tās vajadzīgas?
Benzīns ir gana aukstumizturīgs, taču ziemā problēmas var rasties ar neatbilstošu dīzeļdegvielu. Pazeminoties temperatūrai, parafīns, kas ir dīzeļdegvielā, sabiezē, caurplūdes spēja samazinās - degviela netiek cauri filtram un nenonāk sistēmā, skaidro «Latvija Statoil» pārstāvis Kaspars Skrābāns. Lai novērstu šādas problēmas, tirgotāji jau no oktobra sāk pārdot degvielu, kas izmantojama līdz -20ºC. Novembrī var iegādāties 1. arktiskās klases degvielu, kas sāk sabiezēt -16ºC temperatūrā, bet izmantojama līdz -26ºC. Decembrī, janvārī un februārī Latvijā tiek tirgota 2. arktiskās klases ziemas dīzeļdegviela ar saduļķošanās temperatūru -22ºC un sasalšanas -32ºC.
Kaitīgais kondensāts
Degvielas piedevu izmantošanu var salīdzināt ar cilvēka izturēšanos pret savu veselību, uzskata auto ķīmijas un kosmētikas vairumtirdzniecības firmas «TSC Auto Latvija» tirdzniecības direktors Gatis Ozols. Daudzi saviem braucamajiem pieliet pilnu bāku vairs nevar atļauties. Bet, ja tā piepildīta tikai līdz pusei, tad ir vieta, kur rasties kondensātam, kas bojā degvielas sistēmu, uzsver speciālists. Turklāt, lai arī esam Eiropas Savienībā, ne vienmēr mums ir Eiropas kvalitātes degviela. G.Ozols autovadītājiem iesaka izmantot piedevu degvielas sistēmas attīrīšanai. Tā stabilizēs izsmidzinājuma kvalitāti, palielinās motora jaudu, uzlabos auksta motora iedarbināšanu, kā arī samazinās rūsas veidošanos.
Ir arī speciāla piedeva, kas novērš dīzeļdegvielas sabiezēšanu un degvielas vadu nosprostošanos zemā temperatūrā.
Degvielu neietaupīs
Ir piedevas, kuras tiešām palīdz, apliecina Rīgas Tehniskās universitātes Autotransporta institūta docents Vitolds Šneps. Nevajadzētu gan paļauties, ka tās palīdzēs taupīt degvielu, taču attīrīšanai un sašķidrināšanai var būt visai noderīgas.
Izmantojot piedevu sveķu un nogulumu attīrīšanai, speciālists gan iesaka uzmanīties. Ja to ielej pilnā bākā, sekas var būt bēdīgas. Labāk to darīt, kad palicis vien pāris litru degvielas, un tad darbināt auto tik ilgi, līdz degviela beidzas. Pēc tam jau droši drīkst liet degvielu kaut vai pilnu bāku, skaidro V.Šneps.
Atbilstošas piedevas katrs var izraudzīties pēc nepieciešamības, taču pirmām kārtām regulāri jāraugās, lai auto būtu tehniskā kārtībā. Piedevas var būt profilaktisks līdzeklis, nevis glābiņš galēji kritiskās situācijās.
Kategorijas
- Afiša
- Sporta pasākums
- Izstāde
- Koncerts
- Balle
- Teātris
- Pasākums
- Baznīcā
- Meistarklase
- Kino
- Izlaidums
- Jauniešiem
- Senioriem
- Bibliotēkā
- Bērniem
- Tirdziņš
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Palīdzēsim ķepaiņiem!
- Mēs pamanījām!
- Citas ziņas
- Atbildam lasītājiem
- Reklāmraksti
- Veselība
- Kultūra un izklaide
- Dzīvespriekam
- Konkursi
- Horoskopi
- Sports
- Cope un medības
- Vietējās ziņas
- Kriminālziņas
- VĒLĒŠANAS 2017
- SAEIMAS vēlēšanas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Vārds deputāta kandidātam!
- Latvijas ziņas
- Noderīgi
- Interesanti
- Eiropas Savienībā
- Laika ziņas
- Skolēnu, jauniešu aktivitātes
- Statiskas lapas
- Ceļojumi
- Ēdamprieki
- Projekti
- Projekts "Riska bērni"
- Projekts "Saimnieko gudri"
- Projekts "Kam ticēt?"
- Projekts "Medijs vai mediju izstrādājums?"
- Projekts "Paver plašāk logu no senatnes"
- Projekts "Mediju kritika"
- Projekts "10 gadi Gulbenes novadā - vai veiksmes stāsts?"
- Projekts "Rūpēsimies par vidi!"
- Projekts "Mediju projekts"
- Projekts "Vide"