Dzirkstele.lv ARHĪVS

Pedagogu streiks norit klusi

Diāna Odumiņa

2015. gada 1. decembris 00:00

704
Pedagogu streiks norit klusi

Pedagogi Gulbenes novadā piektdien, 27.novembrī, streikoja klusēdami. Bez bungu rībināšanas, “Dzirkstelei” streika atmosfēru Gulbenes 2.vidusskolā komentēja sporta skolotājs Voldemārs Mezītis.
Uz mācību stundām skolā nebija atnācis neviens skolēns, taču bija ieradušies bērni uz florbola treniņu. V.Mezītis viņus pieskatīja. Citi pedagogi strādāja savos kabinetos, kārtojot metodiskos materiālus, bet direktore Edīte Kanaviņa ar saviem vietniekiem apsprieda darba aktualitātes. Dienas vidū visiem skolas pedagogiem notika kopīgā sanāksme, iztirzājot Gulbenes novada vispārējās izglītības iestāžu attīstības plāna projektu 2016. – 2018.gadam.
V.Mezītis atzina, ka Gulbenes 2.vidusskolas kolektīvs nebija no tiem, kas ar milzīgu prieku vai iniciatīvu pieslietos streikam. Vienkārši vienojušies solidarizēties ar savas profesijas pārstāvjiem visā valstī. Protams, arī V.Mezītim sirds, kā saka, ir pilna ar emocijām un pārmetumiem valdības adresē. “Mūs mētā, tad sola, tad budžetā neieliek solīto. Skolēnu vecāki domā, ka mums algas nezin kā ir saskrullētas. Bet īstenībā viss ir tāpat, kā jau bijis. Nekas nav mainījies,” viņš saka. Iespējamību par pedagogu algu palielināšanu, kas šad un tad parādās plašsaziņas līdzekļos, sabiedrība uzreiz uztver kā reāli notikušu faktu, uzskata V.Mezītis. Pēc tam sabiedrība rūgst un pārmet: “Ko jūs, pedagogi, vispār gribat!” Tas esot nepatīkami. “Es labāk strādātu vienā darba vietā, nevis trijās, ja vien tajā vienā darba vietā būtu normāla alga,” saka V.Mezītis. Sevišķi viņam sirds sāpot par kolēģiem bērnudārzos, kur esot salīdzinoši mazākā alga pedagogiem. Tāpat arī par mazajām lauku skolām un to darbiniekiem. Tur visvairāk vajag valdības atbalstu, atzīst V.Mezītis. Arī E.Kanaviņa šajā streikā piedalījusies ar iekšēji uzstādījumu: “Gribētu, lai izglītības sistēmā beidzot iestājas paredzamība, stabilitāte, ilgtermiņa plānošana mācību saturā un pedagogu darba samaksā. Lai nav tā, ka pedagogs, sākoties jaunajam mācību gadam, nezina, pēc kādiem principiem un kā tiks maksāts par darbu. Vēl svarīgi, kā sabiedrībā tiek veidots skolotāja tēls. Gribas, lai valda toleranta attieksme.”