Šoferis prasa kompensāciju no valsts

Laimonis Aumeisters atzīst – šāda pilsoniskā iniciatīva ir retums
Saņems vai tomēr ne prasīto 1000 eiro kompensāciju šoferis no akciju sabiedrības “Latvijas valsts ceļi” par viņa vadītajai automašīnai nodarītājiem bojājumiem sakarā ar transportlīdzeklim uzkritušo koku? Negadījums notika pēc vētras uz valsts nozīmes autoceļa Jaungulbenē 7.decembrī.
Ar savu sāpi un problēmu “Dzirksteles” redakcijā ir vērsies Līgo pagasta iedzīvotājs Aigars Komels, kurš uzsācis cīkstēšanos ar minēto akciju sabiedrību, kura neizrāda cerēto atsaucību.
Akciju sabiedrības “Latvijas valsts ceļi” Vidzemes reģiona Gulbenes nodaļas vadītājs Laimonis Aumeisters “Dzirkstelei” saka: “Cik man zināms, nav daudz tādu gadījumu, kad autovadītājs izvirza šādas prasības.” Uzņēmums nosūtīšanai A.Komelam gatavojot oficiālu vēstuli. “Tur tiks paskaidrots, kā viņam būtu jārīkojas,” “Dzirkstelei” saka L.Aumeisters. Viņš norāda, ka pretenzijas pieteicējs pats nav negadījumā cietušās automašīnas īpašnieks. Tāpēc būtu loģiski, ja iesniegumu akciju sabiedrībai tomēr sagatavotu tieši īpašnieks, uzsver L.Aumeisters.
Savukārt A.Komels “Dzirksteles” uzmanību vērš uz situācijas absurdumu. Automašīna pieder viņa ģimenei jeb precīzāk – A.Komela faktiskajai dzīvesbiedrei. Vīrs ir tikai šīs automašīnas turētājs. “Mūsu valstī drīkst braukt ar automašīnu bez pilnvaras, bet, ja kaut kas ceļā notiek, tā saucamā trešā persona nevar pretendēt uz pelnītu kompensāciju!” saka A.Komels.
Brauca ar vecu auto, kas bija tehniskā kārtībā
Negadījuma brīdī A.Komels sēdēja pie stūres automašīnai “BMW 225”, kas ir 1996.gada ražojuma transportlīdzeklis. Situāciju bēdīgu vēršot arī tas, ka automašīnām, kas ir vecākas par 19 gadiem, netiek veikta “Kasko” apdrošināšana.
A.Komels uzskata, ka viņa vadītā automašīna cieta negadījumā “sakarā ar nesakopto teritoriju” un vaina par to ir jāuzņemas tieši akciju sabiedrībai “Latvijas valsts ceļi”. Tāpēc vīrietis ar savām pretenzijām ir vērsies tieši šajā uzņēmumā, pievienojot iesniegumam visus nepieciešamos dokumentus – policijas protokolu par negadījumu, autoservisa tāmi-novērtējumu par bojāto automašīnas motora pārsegu, spārnu un sasisto stiklu, čeku par iegādāto stiklu par 120 eiro, lai ar to nomainītu sasisto.
Diāna Odumiņa
Kopumā tēriņus, kas radušies avārijas situācijas dēļ, Aigars Komels uzrādījis aptuveni 1000 eiro apmērā. Mutiskās sarunās akciju sabiedrības “Latvijas valsts ceļi” pārstāvju reakcija sākumā likusies cerīga, bet pēc vietējo sazināšanās ar priekšniecību Rīgā visas cerības sabrukušas. Tā kā runa ir par iespējamas kompensācijas izmaksāšanu no Valsts kases, nekas nenotiek uzreiz un vienkārši, ir sapratis A.Komels. Izskanējis pat, ka, iespējams, par cietušo auto tiks atmaksāti tikai 120 eiro – sasistā stikla cena.
Laimonis Aumeisters bilst, ka laikam jau automašīnai pēc negadījuma nav veikta ekspertīze. Ir tikai situācijas apraksts, ko savā protokolā fiksējusi policija.
Veco koku alejas tagad – krietni izretinātas
A.Komels pauž, ka ir vīlies. “Kas tā ir par attieksmi pret cilvēku šajā valstī! Esmu cietis ne jau savas vainas dēļ. Viss notika nesakoptā teritorijā. Tagad, pēc mana negadījuma, visi sausie koki minētajā ceļa posmā ir atzīmēti un izzāģēti, bet līdz tam viņi (akciju sabiedrība “Latvijas valsts ceļi” - red.) pirkstu nebija kustinājuši,” uzsver autovadītājs.
Negadījums toreiz notika Jaungulbenē uz valsts nozīmes autoceļa, kas ir slavens ar savām senajām, skaistajām liepu alejām. “Dzirkstele” rakstīja par šo vētru, negadījumu un arī par to, ka pēc tam “Latvijas valsts ceļi” steidzami veica koku aleju inventarizāciju šajā posmā. Tagad jau ikviens garāmbraucējs pats personīgi var pārliecināties, cik pamatīgi ir izretinātas alejas rindas. L.Aumeisters atzīst, ka koku alejas autoceļu malās vētras gadījumā vienmēr kļūst par riska faktoru. Prakse liecinot, ka vētra spēj ceļmalā salauzt vai ar visām saknēm izgāzt jebkuru alejas koku. “Iespēju robežās cenšamies tos bojātos kokus apsekot un laikus izgriezt, bet parādās atkal jauni bojātie koki. Ar tām vecajām koku alejām tā ir,” rezumē L.Aumeisters.
A.Komels saka, ka akciju sabiedrības “Latvijas valsts ceļi” vilcināšanos un atrunas izjūt kā pret sevi vērstu aizskarošu attieksmi. “Sākumā sūtīja no viena kabineta uz otru, pēc tam pateica, ka netaisās maksāt visus zaudējumus pilnā apmērā. Es atbildēju, ka iešu tālāk, vērsīšos ne tikai laikrakstā “Dzirkstele”, bet arī televīzijas raidījuma “Bez tabu” redakcijā. Varētu jau vērsties arī ar prasību tiesā, bet apzinos, ka tas būs ļoti garš process,” viņš klāsta.
Kategorijas
- Afiša
- Sporta pasākums
- Izstāde
- Koncerts
- Balle
- Teātris
- Pasākums
- Baznīcā
- Meistarklase
- Kino
- Izlaidums
- Jauniešiem
- Senioriem
- Bibliotēkā
- Bērniem
- Tirdziņš
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Palīdzēsim ķepaiņiem!
- Mēs pamanījām!
- Citas ziņas
- Atbildam lasītājiem
- Reklāmraksti
- Veselība
- Kultūra un izklaide
- Dzīvespriekam
- Konkursi
- Horoskopi
- Sports
- Cope un medības
- Vietējās ziņas
- Kriminālziņas
- VĒLĒŠANAS 2017
- SAEIMAS vēlēšanas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Vārds deputāta kandidātam!
- Latvijas ziņas
- Noderīgi
- Interesanti
- Eiropas Savienībā
- Laika ziņas
- Skolēnu, jauniešu aktivitātes
- Statiskas lapas
- Ceļojumi
- Ēdamprieki
- Projekti
- Projekts "Riska bērni"
- Projekts "Saimnieko gudri"
- Projekts "Kam ticēt?"
- Projekts "Medijs vai mediju izstrādājums?"
- Projekts "Paver plašāk logu no senatnes"
- Projekts "Mediju kritika"
- Projekts "10 gadi Gulbenes novadā - vai veiksmes stāsts?"
- Projekts "Rūpēsimies par vidi!"
- Projekts "Mediju projekts"
- Projekts "Vide"