Labāki rezultāti latviešu valodā

Eksāmenus kārtoja 185 pamatskolu beidzēji
Gulbenes novadā 9.klases eksāmenus kārtoja 185 skolēni. Veselības problēmu dēļ no eksāmeniem bija atbrīvoti 35 skolēni. Beidzot pamatskolu, bija jākārto 4 eksāmeni: latviešu valodā, matemātikā, svešvalodā un Latvijas vēsturē.
Gulbenes ģimnāzijā – nemainīgi labi rezultāti
“Prieks, ka ir rezultātu kāpums valsts pārbaudes darbā latviešu valodā. Tāds nav sasniegts pēdējos trīs gadus latviešu valodas eksāmenā. Šogad mācību priekšmeta eksāmenā vidējā balle ir 6,06, tātad optimālā līmenī (6 – 8 balles). Optimālais līmenis kopumā ir arī angļu valodas un krievu valodas, kā arī Latvijas vēstures eksāmenā. Savukārt matemātikas eksāmena rezultāti ir pietiekamā līmenī – vidējā balle ir 5,66,” komentē Izglītības pārvaldes metodiķe Baiba Muceniece.
Augstākos rezultātus visos eksāmenos pēdējos trīs mācību gados ir sasnieguši Gulbenes novada valsts ģimnāzijas skolēni. Virs novada vidējā vērtējuma matemātikas eksāmenu ir nokārtojuši Gulbenes un Lejasciema vidusskolas, Daukstes, K.Valdemāra, Litenes un Tirzas pamatskolas audzēkņi. Latviešu valodas eksāmenā labāku vērtējumi saņēmuši Gulbenes un Lizuma vidusskolas, Druvienas, Galgauskas, K.Valdemāra, Rankas un Tirzas pamatskolas beidzēji. Latvijas vēstures eksāmenā labāki rezultāti ir Gulbenes 2. un Lizuma vidusskolas, Galgauskas un Rankas pamatskolas audzēkņiem. Angļu valodas eksāmenu kārtoja 133, krievu valodu – 48 un vācu valodu – 4 skolēni. Angļu valodas eksāmenā labāku vērtējumu saņēma Gulbenes, Gulbenes 2. un Lizuma vidusskolas, kā arī Daukstes pamatskolas beidzēji.
Skolotāji vērtē eksāmenu uzdevumus
“Latviešu valodas eksāmenā tika nopietni pārbaudīta lasīšanas prasme, jo tā ir vajadzīga visos pārējos mācību priekšmetos. Valodas daļā tika pārbaudītas pareizrakstības likumu zināšanas. Šogad komati tika salikti atbilstoši 9.klases līmenim,” vērtē latviešu valodas un literatūras skolotāju metodiskās apvienības vadītāja Inga Kadile. Viņa uzskata, ka eksāmena mutisko daļu varētu veidot līdzīgi kā angļu valodas eksāmenā, kur biļetēs ir tēmas, par kurām jāstāsta. Matemātikas skolotāju metodiskās apvienības vadītāja Iveta Roziņa atzīst, ka eksāmenā tiek tradicionāli saglabāts princips – matemātikas zināšanas un prasmes iekļaut praktiska satura uzdevumos. “Man kā matemātikas skolotājai uzdevumi likās ļoti interesanti, bet varbūt ne visai atbilstoši eksāmenam. Eksāmena mērķis ir pārbaudīt zināšanas un prasmes, nevis radīt situācijas, kurās var iekrist, ja neesi ļoti uzmanīgs,” secina I.Roziņa.
Vēstures skolotāju metodiskās apvienības vadītāja Ilze Kalve saka, ka eksāmens bija tādā pašā grūtību līmenī kā pirms gada. “Šajā vecumā skolēni spēj iemācīties un apgūt atsevišķo, taču tikai nedaudzi skolēni spēj saskatīt vēstures procesu kopumā,” secina skolotāja.
Gulbenes 2.vidusskolas angļu valodas skolotāja Lilita Timermane atzīst, ka šogad runāšanas prasmes pārbaudē bija sarežģīti veidoti jautājumi, tāpēc daudziem bija grūti tos izprast un atbildēt.
Kategorijas
- Afiša
- Sporta pasākums
- Izstāde
- Koncerts
- Balle
- Teātris
- Pasākums
- Baznīcā
- Meistarklase
- Kino
- Izlaidums
- Jauniešiem
- Senioriem
- Bibliotēkā
- Bērniem
- Tirdziņš
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Palīdzēsim ķepaiņiem!
- Mēs pamanījām!
- Citas ziņas
- Atbildam lasītājiem
- Reklāmraksti
- Veselība
- Kultūra un izklaide
- Dzīvespriekam
- Konkursi
- Horoskopi
- Sports
- Cope un medības
- Vietējās ziņas
- Kriminālziņas
- VĒLĒŠANAS 2017
- SAEIMAS vēlēšanas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Vārds deputāta kandidātam!
- Latvijas ziņas
- Noderīgi
- Interesanti
- Eiropas Savienībā
- Laika ziņas
- Skolēnu, jauniešu aktivitātes
- Statiskas lapas
- Ceļojumi
- Ēdamprieki
- Projekti
- Projekts "Riska bērni"
- Projekts "Saimnieko gudri"
- Projekts "Kam ticēt?"
- Projekts "Medijs vai mediju izstrādājums?"
- Projekts "Paver plašāk logu no senatnes"
- Projekts "Mediju kritika"
- Projekts "10 gadi Gulbenes novadā - vai veiksmes stāsts?"
- Projekts "Rūpēsimies par vidi!"
- Projekts "Mediju projekts"
- Projekts "Vide"