Dzirkstele.lv ARHĪVS

Elisa – tā tik ir meitene!

Mārīte Dzene

2016. gada 4. novembris 00:00

3273
Elisa – tā tik ir meitene!

Televīzijas spēlē “Gudrs, vēl gudrāks” iegūst trešo vietu

Vislabākajai erudīcijas, gudrības un atjautības spēlei “Gudr, vēl gudrāks” Gulbenes 2.vidusskolas 6.klases audzēkne Elisa Mūrniece nolēma pieteikties, kad pirms gada vēroja citas Gulbenes skolnieces dalību šajā televīzijas spēlē. “O! Vai tad Dārta ir gudrāka par mani? Vajadzētu arī man pamēģināt,” izlēma Elisa. Sacīts – darīts, internetā aizpildīja pieteikuma anketu un tagad var priecāties, ka viņai tas izdevās.
“Sākumā bija mazliet bail, ka būs grūti jautājumi, uz kuriem nezināšu atbildes. Tomēr veiksmīgi tiku līdz finālam. No trijām spēles kārtām finālā sacentās seši dalībnieki, es ieguvu trešo vietu. Izrādījās, ka spēlē svarīga ir ne tikai gudrība jeb zināšanas, bet arī veiksme. Atzīšos, ka ne visas atbildes zināju, arī minēju, un intuīcija mani nepievīla,” stāsta Elisa.
Viņa atzīst, ka tika pieļautas arī kļūdas, kuru varēja nebūt. Pusfinālā Elisa secināja, ka regulāri jāseko informācijai masu saziņas līdzekļos. Tagad meitene cenšas vēl vairāk uzzināt, lai būtu labāk sagatavota spēlei nākamgad. Viņa ir apņēmusies atkal piedalīties spēlē un izcīnīt godalgotu vietu starp septītklasniekiem. “Tomēr uzvara nav galvenais. Ir svarīgi piedalīties, apgūt daudzpusīgas zināšanas, lai saņemtu punktus. Tas nozīmē, ka ir jāmācās arī ģeogrāfija, lai gan šī priekšmeta man vēl nav. Mans mīļākais mācību priekšmets ir matemātika, tāpēc finālā ļoti ātri varēju atrisināt uzdevumu,” secina sestklasniece.

Attīsta prātu un loģisko domāšanu
Matemātiku Elisai māca mamma Dace, kura ir šī priekšmeta skolotāja. Meitene nezina spriest, kā būtu, ja matemātikas gudrības mācītu cita skolotāja, taču tagad viņa visu ļoti labi izprot. “Rosinu meitu papildus izmēģināt spēkus matemātikā, jo tikai tā var attīstīt prātu un loģisko domāšanu. Pagājušajā gadā viņa piedalījās jauno matemātiķu konkursā un novada matemātikas olimpiādē ieguva otro vietu,” atzīst Dace Freimane. Nav noslēpums, ka daudziem matemātika ir kā bubulis, no kura cenšas izvairīties. Kas tajā saista Elisu? “Man padodas matemātika, tāpēc arī patīk. Tāpat citi mācību priekšmeti, kuri labi padodas, ir man mīļākie. Ļoti patīk mūzika, tāpēc Gulbenes mūzikas skolā apgūstu klavierspēli. Braucu arī uz Rīgu, lai Lienes Šomases studijā apgūtu solo dziedāšanu,” atklāj Elisa.
Droši vien pienāks laiks, kad būs grūti izšķirties, kam pievērsties vairāk – matemātikai vai mūzikai.  “Man ir grūti pateikt, kuru ceļu meita izvēlēsies. Mums ar tēti Uldi domas dalās. Viņš ir uzņēmies rūpes par Elisas muzikālo izglītību, cenšas atrast tai laiku un līdzekļus. Es vairāk esmu praktiķe, turklāt mūzikas pasaulē ir grūti apliecināt sevi kā izcilu personību un gūt panākumus, lai ar to varētu pelnīt. Taču ir ļoti jauki, ja mūzika ir hobijs. Gribētu, lai viņa izmācītos, piemēram, par ārsti vai iegūtu citu stabilāku profesiju,” spriež mamma Dace. Viņa atzīst, ka nav noteikta vecuma, kad vajadzētu izšķirties, par ko kļūt. Dažs jau kopš mazotnes zina, kas vēlas būt, un to arī sasniedz. Tāda ir novadniece Sabīne Krilova, kurai D.Freimane mācīja mūziku. “Sabīnei jau 1.klasē bija mērķis kļūt par dziedātāju, viņa gāja uz to un savu mērķi sasniedza,” norāda Dace.
Nesen Elisa dziedāja Rīgas “Dinamo” hokeja spēles laikā. Tas bija labo darbu nedēļas pasākums, kurā tika iesaistīti L.Šomases studijas dalībnieki. “Tagad tiek gatavota Ziemassvētku dziesmu koncerta programma, turklāt tika minēts, ka es varētu piedalīties bērnu “Eirovīzijas” atlasē,” atklāj Elisa. Dace piebilst, ka meitai piedāvā dziedāt arī sieviešu cietumā. “Viņa gribot redzēt, kā tur izskatās, tāpēc pieteicās doties uz cietumu,” saka mamma. Vasarā Elisa bija L.Šomases studijas radošajā nometnē, kurā ne tikai dziedāja, bet arī dzejoja, dejoja un improvizēja, lai sevi pilnveidotu. Elisa piedalījās arī deju nometnē, kurā dejoja gan tautiskās un balles dejas, gan baletu un hiphopu. Gulbenē Elisa dejo divos kolektīvos, dzied divos koros. Savā skolā viņa vienmēr dzied Pateicības pēcpusdienā, kas tiek rīkota mācību gada beigās. Pagājušajā gadā šajā pasākumā Elisa dziedāja kopā ar tēti. “Vēl jāstrādājot ar elpu, tad jau būšot labi - tā manu dziedāšanu vērtē Liene Šomase. Viņa priecājas, ka studijā ir talantīgi bērni arī no mazākām pilsētām,” saka mazā dziedātāja.

Daudzpusīgas spējas ir bonuss
Elisa pagūst apmeklēt arī Jauno ģeogrāfu skolu Valmierā. Gulbenes sporta skolā viņa spēlē volejbolu. Katru dienu viņa diezgan vēlu pārnāk mājās, kur vēl jāpilda mājasdarbi. “Varu piekrist izglītības ministram, ka vajadzētu ievērojami mazāk uzdot mājasdarbus. Kurš bērns gan tos vēlas pildīt! 6.klasē to vēl nav tik daudz, bet zinu, ka 9.klasē tie prasa daudz laika, tāpēc brīvdienas ir jāpavada pie mācību grāmatām,” secina Elisa. Viņai mājasdarbi nebūtu vajadzīgi, jo visu var apgūt mācību stundās. Tomēr skolēniem, kuriem ir grūtības kādā mācību priekšmetā, ir nepieciešams tos apgūt patstāvīgi arī mājās, uzskata sestklasniece. “Patstāvīgs darbs prasa laiku, taču tad izzināto labāk iegaumē. Piemēram, mājasdarbā vēsturē mums bija jāatrod pieminekļi un nozīmīgas vietas Gulbenē. Informācija, ko ieguvu, palīdzēja arī spēlē “Gudrs, vēl gudrāks”,” uzsver Elisa. Vai meitenei nav pārāk liela slodze? Mamma Dace uzskata, ka spēju attīstībai jādara iespējami daudz. Protams, jāsaprot, vai bērns to var. “Jebkurā gadījumā viss, ko uzzinās un iemācīsies, būs tikai pluss, lai vairotu iekšējo bagātību. Elisai padodas vairākas lietas, turklāt pietiekami labi. Tas ir viņas bonuss. Meita ir arī komunikabla, ātri spēj reaģēt dažādās situācijās, droši izteikt savu viedokli. Viņa nav no tiem, kuri klusēs,” meitu raksturo mamma. Viņai gribētos, lai Elisa mājās vairāk mācās. Bet meitene iebilst, ka vēlas sev arī brīvo laiku.