Dzirkstele.lv ARHĪVS

Reklāmas izdevumi ieņem pastkastes

Malda Ilgaža

2010. gada 6. novembris 13:00

1498
Reklāmas izdevumi ieņem pastkastes

Iedzīvotājiem ir iespējams izvēlēties, kā rīkoties
Cilvēku attieksme pret reklāmas bukletiem ir dažāda. Dažiem šķiet, ka reklāmizdevumi ir tikai naudas izšķērdēšana. Ir cilvēki, kuri dusmīgi, ka starp reklāmas bukletiem noklīst kāds vajadzīgs sūtījums.Vēl citiem reklāmas izdevumi ir vienīgie sūtījumi.

Skolas ielā kādā daudzdzīvokļu mājā uz viens kāpņu telpā izvietotās pastkastes ir uzraksts, kurā izteikts lūgums reklāmas izdevumus tajā nemest. Dzīvokļa īpašnieks strādā Rīgā, tāpēc viņam nav iespējams regulāri iztukšot pastkasti. Atbraucot uz Gulbeni, tā bijusi tik pārpilna ar šiem izdevumiem, ka bieži vien tiek traucēta citu nozīmīgu sūtījumu saņemšana.

 

Daudzviet kāpņu telpās reklāmas bukleti tiek krāti lielās kaudzēs uz palodzēm, izmesti atkritumu konteinerā vai nomesti zemē. Katrs iedzīvotājs rīkojas, kā uzskata par pareizu, jo reklāmas izdevumu nonākšanu pastkastēs mūsu valsts likumdošana neregulē.

 

Pret un par

"Es ne ar vienu neesmu parakstījusi līgumu par lielveikalu reklāmas piegādi. Uzskatu, ka pastkaste, ko esmu izvietojusi pie savas privātmājas vārtiņiem, ir par manu naudu pirkts personīgais īpašums, tāpēc domāju, ka to nedrīkst izmantot, kam vien tas ienāk prātā. Mana pastkaste ir domāta avīzēm, žurnāliem," pukojas kāda gulbeniete.

 

Savukārt Ira Markova, kura dzīvo Dārza ielā, ir ļoti apmierināta ar reklāmas izdevumiem.

 

"Daudzi pensionāri labprāt izvēlas akcijas preces. Pirms tam viņi cītīgi izpēta šos reklāmas izdevumus, veido sarakstus, ko vēlas iegādāties," saka I.Markova.

 

Ļauj rūpīgāk izvērtēt pirkumu

Lielveikalu tīkla "Maxima" sabiedrisko attiecību speciālists Ivars Andiņš skaidro, ka sadarbojas ar reklāmas izplatīšanas kompānijām, kas savstarpēji konkurē.

 

"Mums ir līgums ar SIA "Reklāmas pasts". Izplatītājiem mēs atdodam noteiktu skaitu - vairākus tūkstošus - šo reklāmas izdevumu un vienojamies aptuveni par reģionu, kur tie tiks izplatīti. Mums nav zināms, kuru cilvēku pastkastēs tieši nonāk šis žurnāls, jo visbiežāk to izlemj reklāmas izplatītājs," saka I.Andiņš.

 

Viņš saka, ka šobrīd vairāk uztrauc tas, ka izdevums nenonāk visās pastkastēs.

 

"Pirms krīzes cilvēki šad un tad protestēja, ka šīs reklāmas ir par daudz, bet šobrīd saņemam aizvien vairāk lūgumu piegādāt izdevumu, jo ir būtiski zināt atlaižu cenas. To mēs secinām no izdevumu arvien vairāk pieaugošā pārdošanas apjoma," saka I.Andiņš.

 

Viņš atzīst, ka akcijas preci cilvēks var ieraudzīt arī veikalā, tomēr reklāmas izdevums ļauj rūpīgi visus pirkumus izvērtēt.

 

"Protams, esam lūguši reklāmas izplatītājiem šos bukletus nelikt pastkastēs, kur ir uzlikts attiecīgs lūgums," piebilsts I.Andiņš.

 

Starp firmām, kas piegādā reklāmas izdevumus, ir SIA "Post Service". Tā darbiniece paskaidroja, ka tie, kas nevēlas saņemt reklāmas izdevumus, var vērsties ar lūgumu firmā vai arī uz pastkastes uzlikt zīmīti, kurā lūgts reklāmas materiālus nelikt.