Dzirkstele.lv ARHĪVS

Uzlabojām zināšanas par ES

Uzlabojām zināšanas par ES

2016.gada 20.septembrī Eiropas Parlamenta Informācijas birojs izsludināja konkursu “Euroscola 2017”, kura galvenā balva ir iespēja doties uz Strasbūru (Francijā) un kopā ar vidusskolēniem no visām Eiropas Savienības dalībvalstīm klātienē redzēt un izprast tā darbu, kā arī piedalīties “Euroscola” nodarbībās. Drīz pēc konkursa izsludināšanas Gulbenes novada valsts ģimnāzijas 10.-11. klašu skolēnu grupa ar degsmi uzsāka darbu.
Skolēni diskutēja par to, kurš no konkursa piedāvātajiem uzdevumiem būtu vispiemērotākais. Tika pieņemts lēmums veidot spēli ar nosaukumu “es par ES”, akcentējot dažādas tēmas par Eiropas Savienību. Izveidot spēli, lai tā būtu piesaistoša un tajā pašā laikā informatīva, bija izaicinājums. Radās ideja izmantot spēlē papildelementu - griežamu ratu, kā tas redzams TV spēlē „SuperBingo”.
Galaprodukts drīz jau bija saskatāms - liels griežamais rats, kas ir sadalīts vairākās vienādās daļās. Katrā no šīm daļām ir kāda no 28 Eiropas Savienības dalībvalstu kontūrām, bet vienā sadaļā – ES dalībvalstu kontūrkarte. Spēlētājam jāiegriež spēles rats un jāatbild uz jautājumiem par attiecīgo valsti. Lai šo ideju realizētu, skolēni sāka darboties pie interesantākās daļas: melnrakstu, skiču, maketu izveides. Dalībnieki izveidoja vairākas radošās darba grupas. Dažas grupas apstrādāja informāciju, kamēr citas veidoja noformējumu, kā arī iesaistījās spēles rata izgatavošanā, kas nebija viegli, jo prasīja daudz laika, zināšanu un praktiskā darba. Par katru valsti tika izveidoti jautājumi ar atbilžu variantiem. Lielais jautājumu skaits – 435 – liek domāt, ka spēles dalībnieki papildinās savas zināšanas par ES valstīm un varēs tās izmantot citos erudīcijas konkursos.
Atsaucība no skolotājiem un tehniskajiem darbiniekiem bija liela, viņi bija gatavi veltīt savu laiku un izdomu, lai palīdzētu. Ikviens šī projekta dalībnieks to ļoti novērtē, jo bez viņu palīdzības darbs ritētu daudz lēnāk.
Pirmie spēli izspēlēja 11.klašu skolēni. Viņi to darīja ar lielu aizrautību un azartu, jo rezultāti bija līdzīgi un izveidojās sīva cīņa par uzvaru. Spēles beigās skolēni atzina, ka bija interesanti un viņi uzzināja jaunus faktus par ES dalībvalstīm. 24.janvārī spēlētāji bija 10.klases skolēni.
Saņemot labās atsauksmes par spēli, tika nolemts to piedāvāt izspēlēt arī 7.-9.klašu skolēniem Eiropas dienā 9.maijā, kad tiks organizēts šai dienai veltīts pasākums ar dažādām aktivitātēm.
Kopumā ikviens projekta dalībnieks ir gandarīts un apmierināts ar paveikto. Skolēni uzlaboja savu prasmi komunicēt gan ar vienaudžiem, gan ar skolotājiem, organizēt darbu tā, lai tas veiktos raiti, attīstīja radošās prasmes, veidojot un noformējot spēli, kā arī, protams, uzlaboja savas zināšanas par Eiropas Savienību.