Dzirkstele.lv ARHĪVS

“Sarma” aizvadīta

“Sarma” aizvadīta

Sestdien Gulbenes novada ceļos notika Latvijas rallija čempionāta sezonas otrais posms “Sarma 2017”. Rallijā startēja 70 ekipāžas, ieskaitot rallijsprinta dalībniekus un braucējus ar vēsturiskajiem auto, un veica astoņus ātrumposmus.
Jau piektdienas vakarā “Sarma 2017”  fanus pārsteidza ar vizuāli iespaidīgu un krāšņu rallija atklāšanas ceremoniju jeb improvizēto startu pie kultūras centra. Tajā netrūka efektīvu gaismu, kas vairoja svētku noskaņu, notikuma gaitu filmējošu dronu un atraktīvā atklāšanas vadītāja Normunda Avotiņa tekstu.

Izmanto modernās
tehnoloģijas
Attīstoties tehnoloģijām, “Sarmas 2017” skatītājiem un līdzjutējiem bija dota iespēja bez problēmām atrast sev interesējošo trases vietu. Jau iepriekš tika sagatavoti “Google Maps” maršruti un QR kodi, kuri bija ērti lietojami arī tālrunī. Līdzjutēji varēja sekot līdzi notiekošajam ne tikai ar interneta, bet arī reģionālā radio starpniecību. “Dzirkstele” pārliecinājās, ka dažviet Druvienas un Lizuma apkaimē kvalitāte varēja būt labāka, taču kopumā radio 93,6 FM frekvencē intervijas un ziņas klausīties varēja. Bet tiem, kas dažādu iemeslu dēļ sacīkstes klātienē nevarēja vērot, bija iespēja tām sekot līdzi “YouTube” kanālā “Tavs auto”, kā arī “Guardsystems GPS” pozicionālā sekošana ļāva sekot līdzi ekipāžu ātrumiem un to atrašanās vietām tālruņos vai datoros.

Sadala vietas
Startējot ar “Škoda Fabia R5” automašīnu, rallijā “Sarma”, kā jau pronozēts, uzvaras laurus plūca somu sportisti Kalle Rovanpera un Risto Pietilainens. Pārliecinošā 2.vietā finišā ierindojās Nikolajs Grjazins un Jaroslavs Fjodorovs, kuri arī startēja ar “Škoda Fabia R5”. Stabilā 3.vietā ralliju “Sarma 2017” noslēdza igauņi Georgs Gross un Raigo Molders, kuriem šīs bija īpašas sacensības. Par LRC2 ieskaites uzvarētājiem kļuva vecmeistars Jānis Vorobjovs ar Ivo Pūķi, kuri startēja ar “Mitsubishi Lancer Evo X”. Par LRC3 grupas uzvarētājiem kļuva igauņi Kens Torns/Kuldars Sikks (“Ford Fiesta R2T”).
Šajā rallijā varējām vērot arī vēsturisko auto cīņas. Vadībā atradās Atis Bruņinieks/Nauris Bruņinieks (“Lada Samara”), tomēr sestajā ātrumposmā viņiem izstāšanās elektrības problēmu dēļ. Pēc līderu neveiksmes ļoti pārliecinošu uzvaru izcīnīja Ivars Velme/Andris Velme, kuri startēja  “Audi Quattro A2”. Tuvākie sekotāji bija mūsējie - Lauris Mezītis/Ģirts Kārkliņš (“VAZ 2107”).

Veica sešus ātrumposmus
Latvijas rallijsprinta čempionāta otrajā posmā ekipāžas veica sešus ātrumposmu.  Pēc pieciem veiktiem ātrumposmiem līderi bija Emīls Blūms/Kaspars Rekmanis (“Mitsubishi Lancer Evo VI”), taču  neilgi pirms finiša viņi piedzīvoja sāpīgu izstāšanos, un par uzvarētājiem absolūtajā ieskaitē un 4WD klasē kļuva mūsu ekipāža Mareks Švarcs-Švampāns/Armands Lūkins(“Subaru Impreza”). Mūsu sportisti Lauris Ozerovs/ Gatis Jansons tajā pašā 4WD klasē ierindojās 6.vietā, savukārt Jānis Krevics ar Kristeru Cimdiņu  - 8.vietā. 1600 klasē Aigaram Berkoldam/ Kasparam Ozeram – 4.vieta, bet Arturs Felšans/ Mārcis Krevics izstājās pēc piektā ātrumposma.

Ne bez pārsteigumiem
“Tas, ka rallijs notika vienā, nevis divās dienās, mums neko nemainīja, jo mēs piedalāmies rallijsprinta ieskaitē, kur distance ir nedaudz īsāka kā klasiskajam rallijam. Gāja labi, bet ne bez pārsteigumiem – pabraucām arī pa grāvjiem Lizuma un arī Druvienas ātrumposmā, kas ir diezgan garš, mainīgs, vārdu sakot - sarežģīts.  Paldies visiem atbalstītājiem - gan tiem, kas palīdz finansiāli, gan arī faniem un vienkārši līdzjutējiem! Viņi bija jūtami jau no paša sākuma, atklājot ralliju piektdienas vakarā, kad notika svinīgā ceremonija. Arī sacensību dienā skatītāju bija daudz. Patiešām centāmies attaisnot mūsu līdzjutēju cerības, bet tā ir liela papildu slodze, kad no tevis gaida: jums jāvinnē, gan jau būs! Bet tas vēl bija jāizdara, un ticiet - tas nebija viegli,” atzīst Mareks Švarcs-Švampāns.
Latvijas rallija un rallijsprinta čempionātu trešais posms “Talsi 2017” notiks 19. un 20. maijā.