Pavasara epidēmija ir sākusies

Gatavojot Gulbenes novada teritorijas plānojumu laika posmam līdz 2030.gadam, pašvaldības darbinieki ir anketējuši iedzīvotājus, vēloties izzināt viņu domas par galvenajām problēmām. Kā galvenais novada attīstību bremzējošais faktors šajās aptaujas anketās ir pieminēts sliktais ceļu stāvoklis.
Apstiprinājums tam ir nepieciešamība katru gadu pavasarī uz laiku slēgt vairākus valsts nozīmes, kā arī pašvaldības grants seguma ceļu posmus, lai tie neizšķīstu pavisam. Pēc tam, iestājoties sausajam laikam, bojājumi tiek apzināti, ceļus pielabo. Tomēr nākamajā pavasarī atkal sākas viss no jauna, jo patiesībā situācija neuzlabojas.
Karantīna – 42 valsts ceļu posmiem
39 valsts autoceļu posmos Gulbenes novadā jau ir spēkā aizliegums braukt automašīnām, kuru svars pārsniedz 10 tonnas, un vēl 3 ceļu posmos drīzumā arī būs spēkā šāds pats ierobežojums. Šī informācija ir publiski pieejama akciju sabiedrības “Latvijas valsts ceļi” mājaslapā. 17 no šiem kritiskajiem grants seguma ceļu posmiem ir garāki par 10 kilometriem. Piemēram, smagajam transportam liegti ir Cesvaines-Velēnas autoceļa vairāk nekā 18 kilometri Gulbenes novadā, tāpat arī 21 kilometrs Alūksnes-Kalnienas-Gulbenes ceļa, 23 kilometri Velēnas-Virešu ceļa, 22 kilometri Aņķupenes-Daukstes-Līgo ceļa, 24 kilometri Ozoli-Liezēre-Tirza-Stāķi ceļa.
Akciju sabiedrība atgādina, ka atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā slēgtajos ceļu posmos netiek izsniegtas. Situāciju kontrolē gan “Latvijas Valsts ceļi”, gan Valsts policija. Pa visiem autoceļiem bez ierobežojuma atļauts pārvietoties operatīvajiem transportlīdzekļiem un Ceļu satiksmes direkcijā reģistrētajiem svaigpiena transportlīdzekļiem, veicot pārvadājumus ar ceļa īpašnieku saskaņotā maršrutā, kā to paredz Ministru kabineta noteikumi “Kārtība, kādā aizliedzama vai ierobežojama satiksme”. Neskaidrību gadījumā autovadītāji var zvanīt Satiksmes informācijas centram pa tālruni 80005555 vai vērsties “Latvijas Valsts ceļu” Gulbenes nodaļā.
Dažreiz saliktās zīmes
vienkārši pazūd
Litenes pagasta pārvaldes mājaslapā norādīts, ka piecos ceļu posmos pārvietošanās liegta kravas automobiļiem, kravas automobiļiem ar piekabēm (puspiekabēm), kā arī traktortehnikai, ja pilna masa ir lielāka par 3,5 tonnām. “Aizliegums ir spēkā uz tiem pašiem ceļiem, kur katru gadu. Ir jau grūti. Dažu reizi skolēnu autobuss ar grūtībām izbrauc savu maršrutu, tomēr nav bijis tā, ka jāsūta kāds palīgā. Mūsu šoferi brauc katru dienu pa vieniem un tiem pašiem ceļiem un situāciju pārvalda. Ir pielāgojušies,” “Dzirkstelei” saka pagasta pārvaldes vadītājs Vilnis Lapiņš. Arī Stradu pagastā šādi ierobežojumi jau ir spēkā trīs ceļu posmos, par ko “Dzirksteli” informē pagasta pārvaldes vadītājs Juris Duļbinskis.
Daukstu un Līgo pagastā ierobežojumu uz pašvaldības ceļiem nav, “Dzirkstelei” saka pārvaldnieks Uldis Doņuks. Arī Beļavas pagastā ierobežojumu nav. “Es apšaubu ierobežojumu lietderību. Vai tos ievēro? Tur ir tas jautājums. Dažreiz tās saliktās zīmes vienkārši pazūd,” “Dzirkstelei” saka pagasta pārvaldes vadītājs Aivars Rakstiņš. Viņaprāt, ierobežojumiem uz ceļiem un attiecīgu zīmju izlikšanai jēga ir tikai tad, ja stāvoklis tobrīd patiešām ir ļoti kritisks. A.Rakstiņš uzskata, ka ar zīmēm patiesībā neko atrisināt nevar. Martā laikapstākļi esot ļoti mainīgi. Pagaidām situācija uz ceļiem esot ciešama, vakar tā bija pat laba, taču lielākās grūtības ar šļūdoni vēl ir priekšā kā katru pavasari, jo nekas jau neesot mainījies.
Daža viensēta tiek nogriezta no pasaules
“Pavasarī mēdz būt pāris nedēļas, kad ar vieglajām automašīnām šur tur izbraukt nevar. Noteikti tāpat būs atkal,” saka A.Rakstiņš. “Ceļi ir tādi, kādi tie ir. Pagaidām vēl Galgauskas pagastā izbraukt visur var. Ja sāksies atkal atkusnis, būs jāliek ierobežojumi,” “Dzirkstelei” saka Galgauskas pagasta pārvaldes vadītājs Jānis Biezais. No pieredzes viņš zina teikt, ka pavasarī Galgauskā ir tādas viensētas, kas uz laiku tiek nogrieztas no pasaules. Ceļi nav izbraucami, var vienīgi iet kājām. Taču laucinieki, parasti tie ir pensionāri, ar šo situāciju rēķinoties un laikus sagādājot pārtikas rezerves ilgākam laikam.
Lauku ceļu programma līdz šim neesot spējusi kardināli mainīt situāciju. Tomēr Beļavas pagastā, kā stāsta A.Rakstiņš, saremontētais viena pašvaldības ceļa posms nenoliedzami tagad esot labākā stāvoklī nekā valsts ceļi. Arī J.Biezais runā līdzīgi: “Mums pašvaldības ceļi kopumā stiepjas apmēram 30 kilometrus, bet sakārtotie – apmēram 2,5 kilometrus. Atspaids, protams, ir. Bet uz visu to kopgarumu tas ir piliens jūrā.” Tajā pašā laikā viņš saka, ka dažs valsts autoceļa posms Galgauskā šobrīd ir sliktākā stāvoklī nekā pašvaldības ceļi.
Kategorijas
- Afiša
- Sporta pasākums
- Izstāde
- Koncerts
- Balle
- Teātris
- Pasākums
- Baznīcā
- Meistarklase
- Kino
- Izlaidums
- Jauniešiem
- Senioriem
- Bibliotēkā
- Bērniem
- Tirdziņš
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Palīdzēsim ķepaiņiem!
- Mēs pamanījām!
- Citas ziņas
- Atbildam lasītājiem
- Reklāmraksti
- Veselība
- Kultūra un izklaide
- Dzīvespriekam
- Konkursi
- Horoskopi
- Sports
- Cope un medības
- Vietējās ziņas
- Kriminālziņas
- VĒLĒŠANAS 2017
- SAEIMAS vēlēšanas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Vārds deputāta kandidātam!
- Latvijas ziņas
- Noderīgi
- Interesanti
- Eiropas Savienībā
- Laika ziņas
- Skolēnu, jauniešu aktivitātes
- Statiskas lapas
- Ceļojumi
- Ēdamprieki
- Projekti
- Projekts "Riska bērni"
- Projekts "Saimnieko gudri"
- Projekts "Kam ticēt?"
- Projekts "Medijs vai mediju izstrādājums?"
- Projekts "Paver plašāk logu no senatnes"
- Projekts "Mediju kritika"
- Projekts "10 gadi Gulbenes novadā - vai veiksmes stāsts?"
- Projekts "Rūpēsimies par vidi!"
- Projekts "Mediju projekts"
- Projekts "Vide"