Pieļauj izņēmumu rekonstruētajā ceļa posmā

Pavasara atkusnis un ilgstoši nokrišņi radījuši šķīdoni uz grants ceļiem, tāpēc nevienu nepārsteidz kravas autotransporta masu ierobežojošas ceļa zīmes, kas izvietotas uz daudziem valsts un pašvaldību ceļiem.
Taču, braucot pa ceļu Ozolkalns-Lejasciems (1,8 kilometri), radās jautājums, kāpēc šis ierobežojums neattiecas uz šo ceļa posmu, tādējādi ļaujot brīvi nokļūt ne tikai līdz salīdzinoši lielajam uzņēmumam VAKS (Vidzemes Agrokooperatīvā sabiedrība), bet pat līdz gaterim, kas atrodas aiz tā.
Vienojas ar VAKS par ceļa posma izmantošanu
“Uz valsts ceļiem ierobežojumus nosaka mūsu uzņēmums, bet pašvaldība lemj par saviem ceļiem. Novadā gandrīz visi ceļi, kuros ir nepieciešams noteikt ierobežojumus, ir slēgti automašīnām, kuru masa pārsniedz 10 tonnas. Izņēmums ir ceļa posms no Ozolkalna uz Lejasciemu, kurā atrodas VAKS, jo gan uzņēmumam, gan lauksaimniekiem ir svarīgi nepārtraukt nepieciešamo kravu transportu. Nesen tur braucu un pārliecinājos, ka šajā ceļa posmā segums ir apmierinošs. Pirms dažiem gadiem šajā posmā ceļa segums tika pastiprināts. Tomēr raugāmies, kāda būs situācija. Ja tā kļūs kritiska, tad arī šis posms kravu transportam tiks slēgts,” skaidro valsts akciju sabiedrības “Latvijas valsts ceļi” Gulbenes nodaļas vadītājs Laimonis Aumeisters.
Viņš atzīst, ka šādos laika apstākļos situācija uz ceļa var strauji mainīties. Laika prognozes liecina, ka nedēļas nogalē nelabvēlīgu ietekmi var radīt slapjš sniegs un lietusgāzes, padarot ceļus neizbraucamus. Pagaidām novadā nav citu ceļa posmu, kur transporta kustība būtu atļauta, domājot par ražotājiem. “Mums ir ļoti svarīgi, lai varētu turpināt kravu vešanu. Tāpēc ir labi, ka uzņēmumam nāk pretī un atbilstoši sakārto ceļa zīmes. Diemžēl arī šajā situācijā ir ne mazums problēmu, jo daudzviet, kur nepieciešams vest zemniekiem minerālmēslus vai ko citu, ceļš ir slēgts. Protams, tas kā katru pavasari bija gaidāms, tāpēc maksimāli centāmies visu nepieciešamo zemniekiem nogādāt laikus. Par laimi, laika apstākļi ir mūsu pusē, jo naktīs piesalst,” stāsta VAKS Gulbenes filiāles vadītāja Vita Ostrovska.
Pamats ir stingrāks
Gulbenes novada domes izpilddirektore Guna Švika atzīst, ka viņas rīcībā nav informācijas, ka vēl kādā vietā būtu nepieciešams pieļaut izņēmumu, atļaujot kursēt smagajām automašīnām kādā ceļa posmā, ja ceļam noteikti ierobežojumi. “Situācija uz grants ceļiem ir slikta visā novada teritorijā. Valsts ceļa posms, kas ved uz VAKS, tika rekonstruēts, tāpēc tā pamats ir stingrāks. Protams, uzņēmēji vēlētos, lai ierobežojumi tiktu atcelti arī citur. Diemžēl tādu iespēju nav, tāpēc kādu laiku ceļi ir jāsaudzē,” skaidro G.Švika.
“Dzirkstele” noskaidroja, ka tieši 1,8 kilometrus garš ir rekonstruētais ceļa posms, tāpēc pa to atļauts braukt transportlīdzekļiem, kuru masa pārsniedz 10 tonnas.
Kategorijas
- Afiša
- Sporta pasākums
- Izstāde
- Koncerts
- Balle
- Teātris
- Pasākums
- Baznīcā
- Meistarklase
- Kino
- Izlaidums
- Jauniešiem
- Senioriem
- Bibliotēkā
- Bērniem
- Tirdziņš
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Palīdzēsim ķepaiņiem!
- Mēs pamanījām!
- Citas ziņas
- Atbildam lasītājiem
- Reklāmraksti
- Veselība
- Kultūra un izklaide
- Dzīvespriekam
- Konkursi
- Horoskopi
- Sports
- Cope un medības
- Vietējās ziņas
- Kriminālziņas
- VĒLĒŠANAS 2017
- SAEIMAS vēlēšanas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Vārds deputāta kandidātam!
- Latvijas ziņas
- Noderīgi
- Interesanti
- Eiropas Savienībā
- Laika ziņas
- Skolēnu, jauniešu aktivitātes
- Statiskas lapas
- Ceļojumi
- Ēdamprieki
- Projekti
- Projekts "Riska bērni"
- Projekts "Saimnieko gudri"
- Projekts "Kam ticēt?"
- Projekts "Medijs vai mediju izstrādājums?"
- Projekts "Paver plašāk logu no senatnes"
- Projekts "Mediju kritika"
- Projekts "10 gadi Gulbenes novadā - vai veiksmes stāsts?"
- Projekts "Rūpēsimies par vidi!"
- Projekts "Mediju projekts"
- Projekts "Vide"