Dzirkstele.lv ARHĪVS

10 iemesli, kādēļ iekļaut SMS savā mārketinga plānā

.

2017. gada 23. augusts 10:26

153
10 iemesli, kādēļ iekļaut SMS savā mārketinga plānā

Ikvienā uzņēmumā mārketings ieņem ļoti lielu lomu. Un vienalga, vai ar to nodarbojas pats uzņēmuma vadītājs (mazākā uzņēmumā) vai mārketinga speciālists, ja vien tiek sastādīts atbilstošs, uz reāli izpildāmiem mērķiem balstīts mārketinga plāns.

Šis plāns ir kā ceļvedis, kas palīdz ne tikai uzņēmumu reklamēt, bet arī to attīstīt. Tas atbild uz jautājumiem gan par uzņēmuma vietu tirgū, gan par konkurentiem, gan to, kā sasniegt savu mērķauditoriju, kur reklamēties un citu.

Bet papildus tam visam, mārketinga plāns palīdz saprast, vai uzņēmums izmanto visus resursus pietiekami efektīvi – vai ar esošo stratēģiju un ieguldīto darbu nāk arī rezultāts un tiek sasniegti biznesa mērķi.

Kā mārketinga speciālistam, Tev ir nepārtraukti jādomā par radošiem veidiem, kā uzņēmuma ziņu (jaunumu, akcijas piedāvājumu u.c.) nodot esošajam vai potenciālajam klientam, turklāt tā, lai tas atmaksātos. Un viens no galvenajiem priekšnosacījumiem ir būt tur, kur ir Tava auditorija.

Un tas nozīmē, ka, ja vien tava auditorija nav pret tehnoloģijām, mobilais mārketings ir tieši tas, kas ir nepieciešams. Tā vietā, lai pirktu dārgu reklāmas vietu nacionālajā televīzijā vai radio, mērķauditoriju par zemākām izmaksām iespējams sasniegt, piemēram, ar e-pasta vai SMS starpniecību. Turklāt to var izdarīt daudz efektīvāk, lētāk, uzrunājot konkrēto auditoriju. Protams, ar noteikumu - ja vien tiek izmantotas pareizās taktikas.

Bet, lai arī cik ļoti efektīvas būtu citas mobilā mārketinga stratēģijas, SMS vēl aizvien ir drošākā un pārbaudītākā metode, kā komunicēt ar klientu. Īpaši tajos gadījumos, kad budžets ir neliels.

Vēl aizvien neesi drošs? Šeit būs 10 iemesli, kādēļ SMS būtu jāiekļauj savā mārketinga plānā:

  1. SMS atver visi

Šis ir viens no būtiskākajiem iemesliem, kādēļ uzņēmumiem vajadzētu izmantot SMS kā komunikācijas kanālu. Analizējot datus ir noskaidrots, ka ziņu atvēršanas statistika sasniedz teju 100%, kas nozīmē, ka vari būt drošs par rezultātu. Arī tava ziņa sasniegs ikvienu esošo vai potenciālo klientu, kuram to būsi sūtījis.

  1. Ziņa tiek nodota uzreiz

Tev vairs nav jāgaida tas brīdis, kad auditorija jaunāko informāciju uzzinās ieejot tavā mājas lapā vai izlasot reklāmrakstu kādā portālā (kas var nenotikt vispār). Nu tu vari nodot vēstījumu tiklīdz SMS tiek nosūtīts klientam. Un šis laiks ir zem 10 sekundēm. Turklāt vidējais SMS izlasīšanas laiks ir vien 3 minūtes, kas nozīmē, ka teju tūlīt arī cilvēki zinās aktuālāko informāciju no Tava uzņēmuma.

  1. Klientiem tas patīk

Īsziņa ir patiešām vienkārša un pieejama metode, kā sasniegt auditoriju. Lielākā daļa cilvēku saņem un sūta sms ikdienā, līdz ar to ir skaidrs, ka viņiem tas patīk.

Turklāt izlasīt telefonā ziņu, kura ir īsa un ar pašu svarīgāko informāciju (bez lieki pievienotiem attēliem un saitēm) ir daudz patīkamāk, nekā burties cauri gariem tekstiem, kam, starp citu, tāpat var nebūt laika izlasīšanai.

  1. Tas nav dārgi

SMS nosūtīšana ir salīdzinoši lēts mārketinga kanāls, salīdzinot ar tradicionālajām mārketinga metodēm, piemēram, reklāmām TV, radio vai avīzēs, turklāt var sniegt pārsteidzošu rezultātu!

  1. Tā ir iespēja uzrunāt tieši

Reti kurš no mājas iziet bez sava mobilā telefonā. Patiesībā tas mums ir blakus teju visu diennakti. Un, ja neņem vērā tikšanās dzīvē vai zvanus vienam ar otru, nav cita tiešāka veida, kā uzrunāt otru cilvēku. Un arī WhatsApp un citas aplikācijas nespēj aizstāt īsziņu, jo tās saņemšanai nav nepieciešams interneta pieslēgums.

  1. Tas ir vienkārši

Lai arī internetu, līdz ar to arī e-pastu, sociālos tīklus, dažādus portālus izmantojam ik dienu, ir ārkārtīgi grūti panākt, ka reklāma tur tik tiešām tiek apskatīta, izlasīta un kur nu vēl iedrošina cilvēku uzzināt vairāk, neradot negatīvu pieskaņu! Savukārt SMS ir ne tikai ātri un vienkārši nosūtīt, bet arī saņemt. Padomā pats – cik daudz SMS Tu ikdienā izdzēs, tās pat neizlasot? Visticamāk, nevienu, neatkarīgi no tā, kas to būtu sūtījis.

  1. Īsziņa ir personiska

Īsziņu, tāpat kā e-pastu, iespējams padarīt personiskāku, izmantojot pareizo pieeju - ierakstot klienta vārdu, nosūtot apsveikumus dzimšanas dienās, piedāvājot atlaides u.tml. Kuram gan nepatīk saņemt speciāli viņam radītu piedāvājumu? Tas tikai vairos patiku un lojalitāti pret tavu uzņēmumu.

  1. Rezultātu var novērtēt

Lai saprastu, vai izvirzītie mērķi ir sasniegti, ir jāizvērtē rezultāts un jāsaprot, vai iespējami uzlabojumi. Un tieši tāpat ir ar SMS mārketingu. Lai saprastu, vai šī stratēģija gūst gaidītos rezultātus un kādi uzlabojumi nepieciešami, sales.lv izveidotā platforma “Traffic” piedāvā statistiku par katru nosūtīto īsziņu. Vari uzzināt vairāk gan par piegādes rādītājiem, gan vidējo ziņas izlasīšanas laiku u.c.

  1. Nav nepieciešams internets

Lai saņemtu, atvērtu un izlasītu SMS, kā jau iepriekš minēts, nav nepieciešams interneta savienojums. Līdz ko ziņa ir saņemta, to operatīvi iespējams atvērt un izlasīt, kas pavisam noteikti ir vēl viens pluss.

  1. Nav jācīnās ar spamu

Vairs nav jāsatraucas par to, ka reklāmas ziņa nonāks SPAM mapē un, visticamāk, nekad netiks izlasīta.

SMS patiesi ir ārkārtīgi vienkāršs, ātrs un lēts veids kā komunicēt ar uzņēmuma esošajiem vai potenciālajiem klientiem. Turklāt šo ziņu var izlasīt ne tikai tie, kuriem pieder jaunākie viedtālruņu modeļi, bet arī cilvēki, kuru mobilie telefoni nenodrošina jaunākās iespējas. Tas nozīmē, ka sasniedzamais auditorijas loks tikai paplašinās.

Sasniedz jaunas virsotnes un attīsti savu biznesu kopā ar veiksmīgu SMS mārketinga stratēģiju!