Dzirkstele.lv ARHĪVS

Pamatīgi izskalo jauno šoseju

Inita Savicka

2018. gada 29. maijs 00:00

1450
Pamatīgi izskalo jauno  šoseju

Lielās lietavas, kas gulbeniešus pārsteidza pirms aptuveni pusotras nedēļas, atstāja nepatīkamas pēdas uz Madonas šosejas posmā no Gulbenes līdz jaunajiem Tanslavu kapiem, kur ir gājēju un veloceliņš. Tur smiltis vietām ir izskalots pat zem veloceliņa asfalta seguma un aizplūst notekgrāvī.

Būvniecības darbi vēl turpinās
Iedzīvotājus satrauc, kāda būs gājēju un veloceliņa kvalitāte, ja jau tagad esot radušās tādas problēmas. Gulbenes novada domes priekšsēdētāja vietnieks Andis Caunītis, kurš ir zinošs par to, “Dzirkstelei” uzsver, ka objekta nodošanā ekspluatācijā klāt būs Gulbenes novada būvvalde, kura vērtēs. Viņš nepieļauj iespēju, ka kādi darbi paliks neizdarīti.
SIA “8 CBR Smiltene” projektu vadītājs Askolds Liedskalniņš “Dzirkstelei” uzsver, ka tas tiks novērsts. “Objekts nav nodots ekspluatācijā, tātad tam turpinās būvniecības darbi. Mēs esam lietas kursā, ka tāda lieta ir. Tajā posmā strādā apakšuzņēmējs, kas to novērsīs,” skaidro A.Liedskalniņš.
Uz jautājumu, kāpēc, piemēram, pie mums nevar izmantot tehnoloģiju, ko esam novērojuši citviet, proti, kad uz slīpumiem uzliek tādus kā sietus, kurus apaudzē, un tad ūdens smiltis tā neaizskalo, A.Liedskalniņš atbild, ka viņi strādā pēc pasūtītāja apstiprināta projekta. “Ir jābūvē tā, kā ir paredzēts projektā. Būvnieks pats uz savu galvu neko grozīt nedrīkst,” uzsver A.Liedskalniņš.

Ieplānotas sarunas ar“Latvijas valsts ceļiem”
A.Caunītis “Dzirkstelei” stāsta, ka pēc projekta tur ir paredzēts likt virsū arī melnzemes daļu. “Cerams, ka atkārtoti nebūs lielu lietavu, kamēr tur ieaugs zāle un iesakņosies velēna, tad tā izskalošana būs krietni mazāka. Uzbērs melnzemi, iesēs zāli - tas palīdz. Kritērijs ir, ja grāvja slīpums nav lielāks par 45 grādiem, tad velēnas erozija nenotiek, būvnieki to zina un respektē šo slīpuma leņķi. Tur, kur bija paspējuši rudens pusē iesēt zāli un nostiprināt, tur arī pēc lietavām ir ļoti labi, bet tur, kur darbi nebija pilnībā pabeigti, smiltis ir izskalotas. Darbi vēl nav pabeigti, un tagad tur patiešām izskatās stipri izskalots. Būvnieki sakārtos,” saka A.Caunītis.
Viņš stāsta, ka pašvaldībai jūnijā ieplānotas sarunas ar “Latvijas valsts ceļiem” gan par rekonstrukcijām, kas ir projektēšanas procesā, gan par tām, kas ir būvniecības procesā. “Mēs no savas puses paudīsim arī neapmierinātību par tiem valsts autoceļiem, kuru stāvoklis mūs neapmierina, piemēram, šopavasar bija ļoti kritisks stāvoklis ceļam Tirza-Galgauska. Protams, ir arī vēl citi ceļi. Piemēram, mums nav pieņemami tas, ka ceļam Robežkalns-Sinole projektēšana paredzēta tikai pēc 2020.gada, bet, kamēr būs vēl iepirkums un būvniecība, tad tur jau būs pa tīrumu jābrauc. Runāsim par šīm lietām, par prioritātēm, par to, kur plānoti remontdarbi,” stāsta A.Caunītis.