Vidusskolas beidzēji saņem sertifikātus

Izvērtējot vidusskolas beidzēju eksāmenu rezultātus, ir redzams, ka Gulbenes novadā šoreiz labāk nekā valstī kopumā ir veicies latviešu valodas, kā arī Latvijas un pasaules vēstures eksāmenos, tuvu vidējam valstī ir sniegums bioloģijas un matemātikas eksāmenos. “Dzirkstele” to uzzināja novada pašvaldības Izglītības, kultūras un sporta nodaļā.
Tāpat kā iepriekšējā mācību gadā katra skolēna novērtējums centralizētajos eksāmenos ir ierakstīts vispārējās vidējās izglītības sertifikātā, norādot kopējo procentuālo novērtējumu, kā arī procentuālo novērtējumu katrai eksāmena daļai. Eksāmena rezultātu procentos veido pareizo atbilžu attiecība punktos pret maksimāli iespējamo punktu skaitu eksāmenā vai tā daļā.
Eksāmenus kārto 128
Kopumā Gulbenes novadā centralizētos eksāmenus 2017./2018.mācību gada noslēgumā kārtoja 128 vidusskolas beidzēji, no tiem 31 mācījās Gulbenes novada valsts ģimnāzijā, 32 – Gulbenes 2.vidusskolā, 9 – Lejasciema vidusskolā, 11 – Lizuma vidusskolā, 15 - Gulbenes vakara (maiņu) vidusskolā, 9 - Gulbenes vakara (maiņu) vidusskolas Rankas konsultāciju punktā, 21 -Valmieras tehnikuma Rankas teritoriālajā struktūrvienībā. “Dzirkstele” to uzzināja novada pašvaldībā.
Centralizēto eksāmenu angļu valodā novadā kārtoja 105 izglītojamie (valstī - 12 524) ar vidējo rezultātu – 56,36 procenti (valstī – 61,84 procenti), latviešu valodā - 115 (valstī - 13 784) ar vidējo rezultātu – 56,46 procenti (valstī – 52,26 procenti), matemātikā -114 (valstī - 13 877) ar vidējo rezultātu – 30,94 procenti (valstī 34,53 - procenti), Latvijas un pasaules vēsturē – 21 (valstī - 4791) ar vidējo rezultātu – 47,77 procenti (valstī – 39,88 procenti), krievu valodā – 18 (valstī - 2403) ar vidējo rezultātu – 63,19 procenti (valstī – 70,30 procenti), bioloģijā – 12 (valstī - 1320) ar vidējo rezultātu – 60,22 procenti (valstī – 60,47 procenti), ķīmijā – 3 (valstī - 662) ar vidējo rezultātu – 40,99 procenti (valstī – 61,45 procenti), fizikā -1 (valstī - 1154) ar vidējo rezultātu – 29,33 procenti (valstī – 39,51 procenti).
Savukārt svešvalodu eksāmenā papildu procentuālajam novērtējumam tiek norādīts arī atbilstošais Eiropas kopīgajās pamatnostādnēs valodu apguvei noteiktais valodas prasmes līmenis: C1 (95-100 procenti), B2 (70-94 procenti), B1 (40-69 procenti). Izglītojamajiem, kuriem svešvalodu eksāmena rezultāts ir zemāks par 40 procentiem, vērtējums sertifikātā tiek izteikts tikai procentuālajā novērtējumā. Gulbenes novadā šogad 41 vidusskolēns ir ieguvis B1, 36 – B2, 1 – C1 līmeni angļu valodā. Bet 8 jaunieši ir ieguvuši B1 līmeni un 7 – B2 līmeni krievu valodā.
Vislabāk - ģimnāzijā
Centralizētos eksāmenus novadā vislabāk nokārtoja Gulbenes novada valsts ģimnāzijas audzēkņi: angļu valodā - ar vidējo rezultātu 72,67 procenti, bioloģijā - ar vidējo rezultātu 65,07 procenti un matemātikā - ar vidējo rezultātu 48,47 procenti. Centralizētajā eksāmenā latviešu valodā ar vidējo 72 procentu rezultātu izcēlās Lizuma vidusskolas, bet Latvijas un pasaules vēstures eksāmenā - ar 67,40 procentu vidējo rezultātu un krievu valodā - ar vidējo rezultātu 73,92 procenti lepoties var Gulbenes 2.vidusskolas audzēkņi.
Lidija Ķeķere, Gulbenes novada valsts ģimnāzijas direktore:
- Latviešu valodas un angļu valodas centralizētie eksāmeni tika nokārtoti ļoti labi. Viena mūsu meitene angļu valodas centralizētajā eksāmenā saņēma C1 prasmes līmeņa vērtējumu. Pārējiem lielākajai daļa ir B2 līmenis. Tas ir ļoti augsts rādītājs. Matemātikas centralizētajā eksāmenā, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir pat veicies labāk. Mūsējo priekšā – cepuri nost! Kā zināms, matemātikas eksāmens sastāvēja no trim daļām. Un pēdējā daļa parādīja, kā katrs skolēns ir strādājis patstāvīgi. Ļoti labi ir nokārtots bioloģijas eksāmens, kas ir izvēles pārbaudījums. Kopumā ir labi, bet vienmēr jau var vēl labāk.
Edīte Kanaviņa, Gulbenes 2.vidusskolas direktore:
- Eksāmenus ir nokārtojuši visi. Salīdzinot ar pagājušā gada centralizēto eksāmenu rezultātiem dinamika ir pozitīva. Mani priecē tas, ka matemātikas eksāmena trešajā daļā, kur bija darīšana ar nestandarta situācijām, mūsu audzēkņi centās tikt galā. Tas nozīmē, ka ir prasme domāt un analizēt, kā arī aprakstīt savu domu gaitu. Ir jomas, kur bijām gaidījuši vairāk. Tomēr kopumā varu teikt – sasniegtais apmierina. Jāņem vērā, kāds ir bijis ikdienas darbs, spējas.
Irēna Ābeltiņa, Lizuma vidusskolas direktore:
- Zinu par katru savu audzēkni, bet kopumā izanalizējusi neesmu. Ļoti priecājos par rezultātiem latviešu valodas centralizētajā eksāmenā. Eksāmenu bioloģijā kārtoja 3 mūsu meitenes un viņām ir veicies labi. Angļu valodā arī ir labi rezultāti. Matemātikā rezultāti mūsu audzēkņiem nav labi. Pat nebijām gaidījuši, ka tik slikti veiksies matemātikā. Obligāto vielu viņi ir parādījuši, ka zina gana labi. Samulsuši ir uzdevumos, kur bija jāmeklē risinājumi nestandarta situācijās.
Zigrīda Gabrāne, Gulbenes vakara (maiņu) vidusskolas direktore:
- Šajā mācību gadā mēs, pedagogi, bijām salīdzinoši principiālāki. Ja kāds negribēja mācīties, mēs atskaitījām no audzēkņiem. Iepriekš tikai brīdinājām. Taču bija tādi varianti, kur vispār zuda pārliecība, vai audzēknis spēs nokārtot eksāmenus. No tiem mūsējiem, kuri kārtoja centralizētos eksāmenus, Gulbenē bija salīdzinoši labāki rezultāti, bet Rankas konsultāciju punktā – sliktāki. To var sacīt par matemātikas eksāmenu, kurā pie pārbaudījumu trešās daļas neviens neķērās. Gatavošanās procesā situāciju šajā mācību gadā sarežģīja tas, ka divas mūsu matemātikas skolotājas ir aizgājušas aizsaulē. Jāņem vērā arī tas, ka vakarskolā ir nenormāli mazs mācību stundu skaits. Mēs, pedagogi, esam sapratuši, ka mums ir jāstrādā uz vidējo līmeni. Augstāko līmeni zināšanu pārbaudēs mūsu audzēkņi nevar sasniegt. Normāli mūsējiem veicās angļu valodas eksāmenā. Eksāmenu vēsturē kārtoja viens mūsu audzēknis, kura zināšanas novērtētas virs 60 procentiem.
Lana Černoglazova, Lejasciema vidusskolas direktores vietniece izglītības jomā:
- Mūsu skolēniem no visiem kārtotajiem centralizētajiem eksāmeniem vislabāk ir veicies latviešu valodas zināšanu pārbaudē – 55,5 procenti. Labi gāja angļu valodas eksāmenā. Matemātikas centralizētajā eksāmenā mūsu skolēniem ir gājis grūti. Šajā eksāmenā tieši trešajā pārbaudījumu daļā nevienam nebija viegli. Jāsaprot, ka ikdienā ar tāda veida uzdevumiem ir bijis maz darīšanas. Principā, tie uzdevumi nebija piemēroti mūsu skolēniem. Pirmajā un otrajā eksāmena daļā, kur jāparāda zināšanas un prasmes, viss ir vislabākajā kārtībā. Bet trešajā eksāmena daļā, līdzko bija darīšana ar nestandarta uzdevumiem, iestājā mulsums. Acīmredzot mācību programmā nav tāda veida uzdevumi iekļauti. Tagad, kad sākam pāriet uz tā saucamo kompetenču izglītību, tad, protams, tas viss nāks iekšā. Taču šobrīd eksāmens ir aizsteidzies priekšā dzīvei. Skolēni un skolotāji nebija tam gatavi.
Miķelis Kučinskis, Valmieras tehnikuma Rankas teritoriālās struktūrvienības vadītājs:
- Neviens mums neizkrita eksāmenos. Labāk nekā valstī vidēji mūsu audzēkņiem nav izdevies nokārtot centralizētos pārbaudījumus.
Kategorijas
- Afiša
- Sporta pasākums
- Izstāde
- Koncerts
- Balle
- Teātris
- Pasākums
- Baznīcā
- Meistarklase
- Kino
- Izlaidums
- Jauniešiem
- Senioriem
- Bibliotēkā
- Bērniem
- Tirdziņš
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Palīdzēsim ķepaiņiem!
- Mēs pamanījām!
- Citas ziņas
- Atbildam lasītājiem
- Reklāmraksti
- Veselība
- Kultūra un izklaide
- Dzīvespriekam
- Konkursi
- Horoskopi
- Sports
- Cope un medības
- Vietējās ziņas
- Kriminālziņas
- VĒLĒŠANAS 2017
- SAEIMAS vēlēšanas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Vārds deputāta kandidātam!
- Latvijas ziņas
- Noderīgi
- Interesanti
- Eiropas Savienībā
- Laika ziņas
- Skolēnu, jauniešu aktivitātes
- Statiskas lapas
- Ceļojumi
- Ēdamprieki
- Projekti
- Projekts "Riska bērni"
- Projekts "Saimnieko gudri"
- Projekts "Kam ticēt?"
- Projekts "Medijs vai mediju izstrādājums?"
- Projekts "Paver plašāk logu no senatnes"
- Projekts "Mediju kritika"
- Projekts "10 gadi Gulbenes novadā - vai veiksmes stāsts?"
- Projekts "Rūpēsimies par vidi!"
- Projekts "Mediju projekts"
- Projekts "Vide"