Autovadītāji: transportlīdzekļi ar stūri labajā pusē ir bīstamāki ceļu satiksmē
No
šā gada 1. novembra Latvijā varēs reģistrēt vieglos pasažieru
automobiļus, kuriem stūre atrodas labajā pusē. Lai arī nav
pamata domāt, ka šādi auto kļūs par ievērojamu daļu no ceļu
satiksmes dalībniekiem, tomēr autovadītāju skatījumā šādi
spēkrati ir bīstamāki. Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju
birojs (turpmāk – LTAB) augusta sākumā veica autovadītāju
aptauju, lai noskaidrotu satiksmes dalībnieku viedokļus attiecībā
uz automobiļu ar stūri labajā pusē piedalīšanos ceļu satiksmē.
Tikai 13,7% aptaujas dalībnieku norādīja, ka apsvērtu transportlīdzekļa ar stūri labajā pusē iegādi, ja pirkums būtu izdevīgāks vai līdzvērtīgs transportlīdzekļa ar stūri kreisajā pusē iegādei. “Acīmredzot daudzi autovadītāji apzinās, ka auto ar stūri labajā pusē iegāde var radīt papildu izmaksas, jo, lai piereģistrētu šādu spēkratu, ir jāpārbūvē priekšējie lukturi, aizmugurējie miglas lukturi un spoguļi, kā arī automobiļa kreisajā pusē pie vējstikla jāievieto videokamera ar monitoru, kurā vadītājs var vērot situāciju uz ceļa,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
Aptaujas dalībnieku skatījumā ar transportlīdzekli, kam stūre ir labajā pusē pastāv lielāks risks iekļūt CSNg, galvenokārt sliktākas redzamības dēļ (33,7%), kā arī tādēļ, ka vadītājam būs daudz sarežģītāk veikt apdzīšanas manevrus (33,4%). Tāpat autovadītāji norāda, ka infrastruktūra uz Latvijas ceļiem (piemēram, vietas, kur uzstādīti braukšanas caurlaižu kontroles punkti u.tml.) nav piemērota transportlīdzekļiem ar stūri labajā pusē (30,6%).
Kopumā 81,9% no aptaujas
dalībniekiem pilnībā vai daļēji piekrita apgalvojumam, ka
Latvijā transportlīdzekļi ar stūri labajā pusē ir bīstamāki
ceļu satiksmē par tiem, kam stūre atrodas kreisajā pusē. Tajā
pašā laikā jāatzīst, ka tikai nedaudz vairāk par pusi (54%)
autovadītāju stingri iestājas pret lēmumu no šī gada 1.novembra
reģistrēt vieglos pasažieru automobiļus, kuriem stūre atrodas
labajā pusē.
1997.
gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir
nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu
interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes sistēmas
dalībvalstīs. Sistēmas darbības sekmīgākai nodrošināšanai ir
izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības,
kurām ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā – AAS
“Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, AAS “BTA
Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group”
ADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB
“Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS
Latvijas filiāle, “Seesam Insurance” AS Latvijas filiāle un
“Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle.
Kategorijas
- Afiša
- Sporta pasākums
- Izstāde
- Koncerts
- Balle
- Teātris
- Pasākums
- Baznīcā
- Meistarklase
- Kino
- Izlaidums
- Jauniešiem
- Senioriem
- Bibliotēkā
- Bērniem
- Tirdziņš
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Palīdzēsim ķepaiņiem!
- Mēs pamanījām!
- Citas ziņas
- Atbildam lasītājiem
- Reklāmraksti
- Veselība
- Kultūra un izklaide
- Dzīvespriekam
- Konkursi
- Horoskopi
- Sports
- Cope un medības
- Vietējās ziņas
- Kriminālziņas
- VĒLĒŠANAS 2017
- SAEIMAS vēlēšanas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Vārds deputāta kandidātam!
- Latvijas ziņas
- Noderīgi
- Interesanti
- Eiropas Savienībā
- Laika ziņas
- Skolēnu, jauniešu aktivitātes
- Statiskas lapas
- Ceļojumi
- Ēdamprieki
- Projekti
- Projekts "Riska bērni"
- Projekts "Saimnieko gudri"
- Projekts "Kam ticēt?"
- Projekts "Medijs vai mediju izstrādājums?"
- Projekts "Paver plašāk logu no senatnes"
- Projekts "Mediju kritika"
- Projekts "10 gadi Gulbenes novadā - vai veiksmes stāsts?"
- Projekts "Rūpēsimies par vidi!"
- Projekts "Mediju projekts"
- Projekts "Vide"