Dzirkstele.lv ARHĪVS

Labo defektus jaunajā Rēzeknes ceļa asfaltsegumā

Diāna Odumiņa

2018. gada 17. septembris 10:10

1028
Labo defektus jaunajā Rēzeknes ceļa asfaltsegumā

Kas par darbiem notiek uz Rēzeknes ceļa Gulbenes novada teritorijā pie Pededzes tilta? Šādu jautājumu “Dzirkstelei” uzdeva kāds autovadītājs, kurš ziņo – šajā vietā uzplēsts asfalts, kas uzklāts ne tik sen atpakaļ veiktās ceļa rekonstrukcijas laikā.


Akciju sabiedrības “Latvijas valsts ceļi” komunikācijas daļā “Dzirkstelei” skaidroja: “Šie darbi nav mūsu pasūtījums, nav mūsu plānos un “Latvijas valsts ceļi” tos neapmaksā.”


“Mēs neorganizējam tos darbus,” “Dzirkstelei” saka akciju sabiedrības “Latvijas autoceļu uzturētājs” Alūksnes ceļu rajona direktors Raitis Niedra. Viņš pieļauj, ka darbu veicējs ir būvnieks, garantijas termiņu laikā, konstatējot plaisas.


“Labo defektus. Uzlies jaunu asfaltu. Paši veic apsekošanu garantijas laikā un veic darbus,” viņš skaidro, kā arī piebilst – šos darbus garantijas termiņu laikā būvnieks veic par saviem līdzekļiem. Tātad atbild par šiem būvdarbiem akciju sabiedrība “Kauno tiltai”, bet izpilda darbus apakšuzņēmēji – SIA “Rubate” un SIA “ Limbažu ceļi”.


“ Dzirkstele” to uzzināja, sazinoties ar uzņēmējiem.


Arī akciju sabiedrības “Latvijas valsts ceļi” komunikācijas daļa vēlāk “Dzirkstelei” atsūtīja informāciju, kur apstiprināja to pašu: “2013.gadā akciju sabiedrība “Kauno tiltai” veica reģionālā autoceļa Rēzekne–Gulbene (P36) pārbūvi posmā no tilta pār Pededzi līdz Gulbenei (76,30.-86,50. kilometrs). Garantijas saistību laikā asfalta segumā vietām bija izveidojies plaisu tīkls. Tāpēc būvuzņēmējs SIA “Rubate”, kas pārbūves darbu laikā bija “Kauno tiltai” apakšuzņēmējs, ievērojot būvdarbu līguma prasības, šo neatbilstību kvalitātes prasībām pašreiz novērš par saviem līdzekļiem, darba tiešajai izpildei piesaistot SIA “Limbažu ceļi”. Plaisu tīkla vietās tiek veikta bojātā seguma nofrēzēšana un jaunas asfalta virskārtas izbūve, kā arī atsevišķu plaisu aizliešana ar bitumena emulsiju. Šos darbus plāno pabeigt līdz 21.septembrim.”


Kā apakšuzņēmēji Gulbenes novada teritorijā Rēzeknes ceļa un tilta pār Pededzi rekonstrukciju 2012.-2013.gadā veica galvenokārt Smiltenes SIA “8 CBR” un SIA “Limbažu ceļi”, kā arī SIA “Rubate”. Iepirkuma procedūras rezultātā pie pasūtījuma tika būvuzņēmējs – akciju sabiedrība “ Kauno tiltai” -, kuram bija tiesības piesaistīt apakšuzņēmumus. Publiski pieejamā informācija liecina, ka projekts bija apstiprināts 2008.gada vidū.


Valsts 1.šķiras autoceļa P36 Rēzekne – Gulbene posma tilts pār Pededzi – Gulbene (km 76,30 – 86,12) tajā skaitā tilta pār Pededzi rekonstrukcijas projekta attiecināmās izmaksas bija 6 677 966,10 eiro, tajā skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums - 5 676 271,19 eiro, valsts budžeta finansējums 1 001 694,91 eiro.