Dzirkstele.lv ARHĪVS

Saeimas vēlēšanas: vai ticēt priekšvēlēšanu reitingiem? ...un citi jaunumi #Vēlēšanas2018

Inga Spriņģe, Re: Baltica

2018. gada 19. septembris 10:32

45
Saeimas vēlēšanas: vai ticēt priekšvēlēšanu reitingiem? ...un citi jaunumi #Vēlēšanas2018

1. Noskaidrojām, ka reklāmu izvietotājs ClearChannel pārtraukusi sociālo kampaņu uz saviem afišu stabiem, kas sludināja garīgās vērtības, bet ļoti atgādināja partijas KPV LV slēpto reklāmu. Lasiet "Gribēja bez maksas vēstīt par mīlestību" latviski un krieviski.

2. Sociālajos tīklos pagājušajā nedēļā sašutumu izraisīja jaunie Saskaņas video rullīši, kuros Saskaņa pretnostatīta valdošajai varai. Reklāmu koncepts kopēts no Apple reklāmas kampaņas “I am a Mac, I am a PC". Neesam speciāli šo lietu izmeklējuši. Neoficiāli uzrakstīju paziņam, kas strādā Apple, Palo Alto un viņš apšauba, ka kompānijai būs iebildumi, jo konkrētā reklāma tiekot parodēta bieži. Ja jums ir cita informācija, lūdzu, padalieties.

3. Esam novērojuši sociālajos tīklos klejojam dažādus priekšvēlēsanu reitingus ar atšķirīgiem datiem, tādēļ salīdzinājām, cik precīzi bija reitingi pirms iepriekšējām Saeimas vēlēšanām un kam jāpievērš uzmanība šogad. Lasiet Vai ticēt priekšvēlēšanu reitingiem?

4. Re:Baltica komandā neizpratni radījuši partiju norādītie tēriņi internetā KNAB. Saskaņa, kura pēdējā mēnesī FB publicējusi ap 300 reklāmu un sociālajiem rīkliem tērējusi 25 tūkstošus eiro, kamēr KPV LV 42 reklāmas un tērējusi 45 tūkstošus. Mēs nevaram izkontrolēt partiju reklāmas YouTube, bet pēc lasītāju ziņotā, tur dominē abas partijas, tādēļ nav loģiska izskaidrojuma lielajam KPV LV ciparam. KNAB norāda, ka grafikā esot minētas summas par kādām noslēgti reklāmas līgumi. Iespējams, KPV LV summa ir plānotā. Vai tā ir, partijas pārstāvji mums tieši neatbildēja.

5. Gribējām informēt par diviem jauniem rīkiem. Vizuāli uzskatāmu datu bāzi ar politiskajām reklāmām pagājušajā nedēļā publicēja reklāmas nozares entuziasti. Partiju knābis automātiski lejuplādē visas reklāmas no partiju un to saistītajiem FB profiliem. Salīdzinājām ar mūsu AdCollector un reklāmas sakrīt par 99%. Partiju knābis izķer nedaudz vairāk nekā mūsu rīks.

Savukārt kāds Rīgas 1. ģimnāzijas skolēns uztaisījis datu bāzi par gaidāmajām vēlēšanām jauniešiem. Ievērtējiet šeit.

6. Arī mūsu sadarbības partneri @DFRLab seko līdzi vēlēšanām. Iepazīstieties ar viņu pētījumu par KPV LV kampaņu Facebook šeit.