Dzirkstele.lv ARHĪVS

Katru "ātro" mediķu izsaukumu izvērtē

Evita Brokāne

2013. gada 3. aprīlis 07:21

634
Katru "ātro" mediķu izsaukumu izvērtē

"Kādos gadījumos var izsaukt "ātros" un kādos pats pacients var ierasties uzņemšanas nodaļā?" šādu jautājumu ir uzdevusi kāda laikraksta lasītāja.

Neatliekamās medicīniskās palīdzības Vidzemes reģionālā centra vadītāja vietniece Sniedze Bračka laikrakstam saka, ka viss ir atkarīgs no tā, kāda cilvēkam ir problēma. Dzīvībai un veselībai bīstamos stāvokļos, situācijās, kad ir notikusi kāda nelaime vai strauji pasliktinājusies veselība, kas apdraud veselību un dzīvību, palīdzība ir jāsniedz nekavējoties.

 

S.Bračka  atzīst, ka cilvēkam vai viņa piederīgajam, kurš nav mediķis, būs grūti izvērtēt savas veselības vai dzīvības apdraudējumu un palīdzības saņemšanas steidzamību, tādēļ šādās situācijās ir jāzvana neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam.

 

"Ja cilvēks ir piezvanījis ātrajai palīdzībai, tātad viņam ir bijis iemesls, kāpēc viņš to ir darījis. Saprātīgi cilvēki mēģina izvērtēt situācijas kritiskumu un vienkārši tāpat nezvana," saka S.Bračka.

 

Viņa arī piebilst, ka, piezvanot uz tālruni 113, katrs zvans tiek izvērtēts. Dienestā strādā kvalificēti un speciāli apmācīti mediķi, kas precizēs sūdzības un tad izlems, vai sūtīt ātro palīdzību, vai arī ieteiks cilvēkam sazināties ar ģimenes ārstu.

 

"Es ieteiktu piezvanīt uz šo tālruni un izstāstīt savu problēmu, kur ārsts-konsultants ieteiks pareizo risinājumu, nevajag baidīties, jo varbūt tiešām situācija pēkšņi var ļoti saasināties," piebilst speciāliste. Savukārt, ja cilvēkam pašam ir iespēja un veselības stāvokļa pasliktināšanās nav bijuši pēkšņa un trauma nav smaga, var vērsties tuvākajā ārstniecības iestādē.

 

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta mājas lapā internetā rakstīts, ka par izsaukumiem, kad ātrās palīdzības mediķi dodas pie pacienta situācijās, kas ir bīstamas pacienta dzīvībai vai veselībai, pacientam nav jāmaksā. Maksu var piemērot tad, ja mediķiem izsaukumu pieņemot būs pilnīga pārliecība, ka nav apdraudējuma pacienta veselībai vai dzīvībai un izsaukums nav dienesta kompetencē. Tādā gadījumā dienesta mediķi jau izsaukuma pieteikšanas laikā pa telefonu informēs gan par to, ka šis būs maksas pakalpojums, gan arī par pakalpojuma cenu, un izsaukuma pieteicējam būs iespēja izvēlēties šo dienesta maksas pakalpojumu vai saņemt ģimenes ārsta palīdzību, vērsties pie tuvākā dežūrārsta vai slimnīcas uzņemšanas nodaļā.

Vieglāku saslimšanu vai nelielu traumu gadījumos var konsultēties ar mediķiem, darbdienās no pulksten 17.00 līdz 8.00 un brīvdienās visu diennakti zvanot uz Nacionālā veselības dienesta ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni 66016001.