Dzirkstele.lv ARHĪVS

“Dimdiņiem” ir jauns produkts - kimči

Mārīte Dzene

2018. gada 29. septembris 07:00

3702
“Dimdiņiem” ir jauns produkts - kimči

Lizuma pagasta SIA “Dimdiņi” rudens izstādē “Riga Food” prezentēja jaunus produktus, kuros uzņēmuma zīmols ir ieguvis jaunu vizuālo tēlu. Tas turpina izveidojušās tradīcijas, bet ir ieguvis spilgtāku veidolu.

“Ejot līdzi laikam, arī uzņēmuma zīmolam ir svarīgi būt kopsolī ar laika ritējumu. Mūsu mērķis ir piedāvāt aktuālu redzējumu un mūsdienīgus produktu veidus, kuri būtu pamanāmi dažādu paaudžu cilvēkiem ikdienā un svētkos. Viens no šīs sezonas jaunajiem produktiem, ko piedāvājām apmeklētājiem izstādē, bija “Kimchi” - fermentēti dārzeņi. Tas ir Korejas kulta ēdiens, kas migrācijas ietekmē izplatījies visā pasaulē, īpašu popularitāti iegūstot pēdējos gados,” stāsta SIA “Dimdiņi” valdes loceklis Oskars Brediks.

Kimči tulkojumā no korejiešu valodas nozīmē - dārzeņi. Vēsturiski dārzeņu fermentācija bijis veids, kā tos saglabāt ziemai. Kimči pamatsastāvā ir Ķīnas kāposts, daikons (garš, balts, redīsam līdzīgs dārzenis) un pikanti garšaugi. Dārzeņi tiek sajaukti ar sāli, garšaugiem un fermentēti (skābēti).

“Fermentēšana pēc savas būtības ir produktu skābēšana, tātad veids, kā tradicionāli tiek gatavoti dārzeņi arī latviešu virtuvē. Protams, tādi ir arī “Dimdiņu” skābētie kāposti. Atšķirība ir tā, ka mūsdienu sabiedrībā vairs nav tik būtiski saglabāt produktus ziemai, bet svarīgi ir lietot uzturā dārzeņus, kuri ir veselīgi un bagāti ar vērtīgām uzturvielām. Mūsu senči lietojuši uzturā vērtīgus produktus, savukārt tagad fermentētie (skābētie) dārzeņi guvuši popularitāti, pamatojoties uz vērtīgo tajos. Fermentācijas procesā produktos rodas dabīgas probiotikas baktērijas, kā arī veidojas raksturīgā garšas buķete,” skaidro O.Brediks.

Labi zināmais pavārmākslas meistars un pasaules garšu pazinējs Mārtiņš Rītiņš degustēja un atzinīgi novērtēja “Dimdiņu” kimči. 

Kimči nav vienīgais uzņēmuma jaunais produkts. Vēl ir arī skābēti un štovēti sarkanie kāposti, salātu izlase, kurā ir Anglijā un Amerikā populāri salātu veidi, kā arī kimči marinādē.

“Uzņēmumā notiek jauno produktu sapulces, kurās pārrunājam, ko vajadzētu gatavot, vērtējot jaunākās atziņas pasaulē. Pēc tam komanda izstrādā receptes, un ar gatavajiem produktiem braucam uz izstādēm. Bijām ļoti pārsteigti, cik daudzi “Riga Food” apmeklētāji zināja par kimči, nogaršoja un atzinīgi novērtēja to. Prieks, ka acīmredzot esam trāpījuši mērķī,” secina O.Brediks.

Kimči ir gatavi lietošanai kā salāti kopā ar pamatēdienu. Lai gan latviešu garšas kārpiņām pirmajā mirklī kimči var likties neparasti, O.Brediks tic, ka pircēji novērtēs šo produktu.

“Mūsu mērķis ir iepazīstināt ar pasaulē populāriem dārzeņu pagatavošanas veidiem, atklājot jaunas garšas maltītēs ērtā un pieejamā veidā,” uzsver O.Brediks.

Oktobrī jaunie produkti būs nopērkami daudzos Latvijas un arī Gulbenes veikalos “Top”.