Pēc lietus ceļš Gulbene - Balvi - pārbaudījums autovadīt ājiem

Par īstu pārbaudījumu autovadītājiem šajās brīvdienās kļuva ceļa Gulbene-Balvi posms, kur pašlaik notiek remontdarbi.
Ņemot vērā laika apstākļus, ceļš pagājušajā nedēļā un arī brīvdienās bija vienās bedrēs.
Izmanto citus ceļus
Autovadītāji šķendējās un sūdzējās par šo posmu, jo tas gandrīz vai nebija izbraucams. Dažiem autovadītājiem pēc šī izbrauktā posma bija jādodas uz autoservisu. Savukārt autobusi, piemēram, uz Rīgu sakarā ar grūti izbraucamo posmu kavējās pat pusstundu.
Stāmereniete Gaida Vīksniņa stāsta, ka pagasta cilvēki mēdz izmantot citus pagasta ceļus, lai tiktu līdz pilsētai vai atpakaļ uz pagastu. “Vienu brīdi braucām pa Naglenes ceļu, bet tagad arī tas ir izbraukāts. Savukārt, ja no Zeltalejas izbraucam laukā, iekrītam ceļa posmā, kas ir no dzelzceļa sliedēm līdz Gulbītim. Trakākais ir tas, ka ceļš ir bedrēs. Pirmdien gan tas posms bija jēdzīgāks. Bet zemās mašīnas ar vēderu šļūc pa ceļu. Tas nav īsti normāli. Var jau paciest un apzināties to, ka ceļš būs labāks. Ļoti gribētos zināt, kas ar ceļu būs ziemā un kā tiks nodrošināta kustība ziemā, jo tur taču kursē arī autobusi, brauc skolēni. Kā ir braukt “ātrajiem” ar slimniekiem šajos ceļu posmos? Sestdien uz Leģendu nakti Stāmerienā atbrauca cilvēki no Gulbenes, kuri teica, ka esot uzkārušies uz tā ceļa ar mašīnu un kāpuši laukā stumt. Tas nav normāli!” saka G.Vīksniņa.
SIA “Gulbenes autobuss” valdes loceklis Ivars Kupčs, kurš arī pats nereti brauc pa šo ceļa posmu, bilst, ka pirmdien problēmu ar izbraukšanu neesot bijis. “Tad, kad caurtekas lika iekšā, tad bija svaiga grunts, tāpēc bija grūtāk izbraukt. Arī tad, kad virskārtu ņēma nost, bet neko nevar darīt. Tur brauc arī lielie “Nordekas” un “Catas” autobusi, nav jau variantu. Cik viņi (būvnieki – red.) var un ir iespējams, arī greiderē. Ja līst, skaidrs, ka tur viss ir izmircis, bet, ja nav lietus, tad jau nav tādu problēmu. “Gulbenes autobusa” šoferi izbrauc. Viņi ir teikuši, ka ir grūtāk izbraukt un ir bažas, bet nav jau variantu. Jābūt pašiem iecietīgākiem. Jebkurā gadījumā jāpriecājas, ka mums šo ceļu taisa. Arī Madonas ceļš, kad taisīja, bija grūti izbraucams. Arī ar šo ir tāpat. Jāpiecieš un tad atkal varēsim braukt, kā tautā saka, kā baltie cilvēki,” saka I.Kupčs.
Jāsaprot, ka notiek remontdarbi
Ceļa būvdarbus veic SIA “8 CBR”. Uzņēmuma pārstāvis Askolds Liedskalniņš “Dzirkstelei” uzsver, ka, pirmkārt, katrs dara savu darbu un ir jānodrošina kaut kāda zināma satiksmes kustība tiem, kas brauc garām. “Ja sestdien visu dienu līst, mēs tur neko nevaram izdarīt. Tie ir laikapstākļi, un jebkurā gadījumā arī sestdien bija cilvēki, kuri dežurēja, lai transports tiktu garām. Mēs nevaram izkontrolēt baļķu vedējus, kuri pārsniedz tonnāžas un brauc ar lielām pārkrautām kravām, kā rezultātā segums paliek bedraināks un bedres ir dziļākas. Un tas pats arī ar vietējiem autovadītājiem. Ja ir zīme 70 km/h vai 50 km/h, tad arī ir jābrauc ar tādu ātrumu. Tas pats attiecas arī uz Brīvības ielu – neviens negrib skatīties zīmes. Pietiek vienā dienā izmainīt satiksmes informāciju uz ceļa, lai visi sāktu brīnīties, kas tagad tas tāds ir. Palielinoties kustības ātrumam, bedres sitas vairāk. Ir, kas pārkāpj noteikumus, un pēc tam mums zvana no satiksmes informācijas centra un sūdzas, bet ko lai es izdaru kā būvnieks, ja cilvēks rupji pārkāpj satiksmes noteikumus? Tad ir darbs policijai. Jebkurā gadījumā ir jāsaprot, ka notiek remontdarbi. Mums jādara savi darbi, un autovadītājiem jābūt iecietīgākiem un jāsaprot, ka pēc tam būs vieglāk braukt,” saka A.Liedskalniņš un piebilst, ka katram objektam rudens raksturīgās īpašības ir lietus un bedres un no tā neviens nav izbēdzis.
“Tur ir ļoti liela transporta kustība. Skaidrs, ka pie katras bedres mēs neviens klāt nepiestāvēsim,” saka A.Liedskalniņš. Svētdien no rīta tika noorganizēti cilvēki, kas brauca un uzturēja segumu, lai cilvēki, piemēram, uz Rīgu varētu aizbraukt ātrāk un veiksmīgāk.
Autovadītāji pārkāpj noteikumus
Satiksmes uzraudzības rotas vecākā inspektore Valda Gibala-Lesiņa “Dzirkstelei” stāsta, ka satiksmes uzraudzība iespēju robežās tiek veikta visā Gulbenes novada
teritorijā, arī vietās, kur notiek remontdarbi, arī uz apvedceļiem, kur satiksmes plūsma šādos gadījumos pieaug. Ir gadījumi, kad ceļu satiksmes noteikumu pārkāpēji tiek saukti pie administratīvās atbildības remontdarbu vietās, tie pārsvarā ir pārkāpumi par aizliedzošā luksofora neievērošanu, drošības jostu nelietošanu. Uz Madonas ceļa remontdarbu laikā paši autobraucēji bija nofilmējuši personas, kuras brauc pie sarkanā luksofora signāla, šos videomateriālus iesniedza policijā, un
vainīgās personas tika sauktas pie atbildības. Savukārt uz Balvu ceļa bija negadījums, kad sieviete, vadot transportlīdzekli pie kustību aizliedzošā luksofora sarkanā signāla, izraisīja sadursmi ar diviem transportlīdzekļiem. Tā kā šajā negadījumā cieta cilvēki, materiāls nodots kriminālpolicijai, lai izlemtu jautājumu par kriminālprocesa uzsākšanu.
Kategorijas
- Afiša
- Sporta pasākums
- Izstāde
- Koncerts
- Balle
- Teātris
- Pasākums
- Baznīcā
- Meistarklase
- Kino
- Izlaidums
- Jauniešiem
- Senioriem
- Bibliotēkā
- Bērniem
- Tirdziņš
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Palīdzēsim ķepaiņiem!
- Mēs pamanījām!
- Citas ziņas
- Atbildam lasītājiem
- Reklāmraksti
- Veselība
- Kultūra un izklaide
- Dzīvespriekam
- Konkursi
- Horoskopi
- Sports
- Cope un medības
- Vietējās ziņas
- Kriminālziņas
- VĒLĒŠANAS 2017
- SAEIMAS vēlēšanas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Vārds deputāta kandidātam!
- Latvijas ziņas
- Noderīgi
- Interesanti
- Eiropas Savienībā
- Laika ziņas
- Skolēnu, jauniešu aktivitātes
- Statiskas lapas
- Ceļojumi
- Ēdamprieki
- Projekti
- Projekts "Riska bērni"
- Projekts "Saimnieko gudri"
- Projekts "Kam ticēt?"
- Projekts "Medijs vai mediju izstrādājums?"
- Projekts "Paver plašāk logu no senatnes"
- Projekts "Mediju kritika"
- Projekts "10 gadi Gulbenes novadā - vai veiksmes stāsts?"
- Projekts "Rūpēsimies par vidi!"
- Projekts "Mediju projekts"
- Projekts "Vide"