Dzirkstele.lv ARHĪVS

Alūksnes rallijā - godalgotas vietas

Alūksnes rallijā - godalgotas vietas

Pagājušās nedēļas nogalē Alūksnes pusē notika nu jau tradicionālās sacensības “Rally Alūksne 2019”, kas bija Latvijas un Igaunijas rallija čempionāta pirmais posms.
Viens no sacensību organizatoriem Gatis Cimdiņš “Dzirkstelei” stāsta, ka kopumā rallijs aizritējis pēc plāna, bez starpgadījumiem un lielām avārijām. “Bija nelielas avārijas - kāds varbūt kūleni uzmeta, bet smagu nebija. Izstājušies arī nemaz tik daudzi nebija,” saka G.Cimdiņš.

Piedalās arī mūsējie autosportisti
Par absolūto uzvarētāju kļuva jaunais norvēģis Olivers Solbergs ar “VW Polo R5”, kurš pirmo reizi karjerā kļuva par absolūtās ieskaites uzvarētāju. Kopumā sacensībās startēja 83 rallija ekipāžas no 11 valstīm. Rallijā “Alūksne” tika aizvadītas arī Latvijas rallijsprinta čempionāta sacensības, kurās piedalījās piecas mūsu novada ekipāžas. Uzvarot visos sešos ātrumposmos, tāpat kā pērn, ātrākie izrādījās mūsu sportisti Mareks Švarcs-Švampāns/Armands Lūkins ar “Subaru Impreza”. Viņi uzvarēja arī savā 4WD klasē. Šajā klasē ceturtie palika Lauris Ozerovs/Gatis Jansons ar “Subaru Impreza”, aiz sevis atstājot Jāni Krevicu/Kasparu Ozeru ar “Audi 90 Qattro”. Savukārt “4WD Open” klasē otro vietu izcīnīja Edgars Piļka/Igors Sidorovs  ar “Subaru Impreza”. Savu debiju vēsturisko (“history”) automašīnu klasē kopā ar siguldieti Viesturu Zīli piedzīvoja gulbenietis Viesturs Tilgass, “HIST Lada” klasē uzrādot labāko rezultātu. Pats Viesturs pasmējās, ka, nostalģijas un braukšanas kāres mākts, kopā ar stūrmani V.Zīli nolēmis atcerēties jaunību, kā rezultātā tapusi “Lada 21013”, kura atbilst visām starptautiskajām 1976.-1980.gada izlaiduma automašīnu prasībām. Līdz ar to nevar izslēgt domu, ka nākotnē varētu piedalīties arī sacensībās ārpus Latvijas robežām.

Ar mērķi būt labākajiem
Pēc rallija M.Švarcs-Švampāns “Dzirkstelei” atzīst, ka sajūtas ir ļoti labas, jo rezultāts - labs. Uz sacensībām viņi devušies ar mērķi būt labākajiem. “Galvenais jau bija uzvarēt savā klasē, un tad jau nākamais mērķis - būt par uzvarētājiem rallijsprinta kopvērtējumā. Un tas arī izdevās,” saka M.Švarcs-Švampāns.
Viņš nenoliedz, ka uzvara nav nākusi viegli. Sīvākā cīņa sanāca ar J.Meisteru/K.Blūmu un K.Sarmu/S.Druku-Jaunzemi. “Viņi bija ātrākie, bet mums izdevās viņus pārspēt. Ātrumposmi, kā jau Alūksnē, bija sarežģīti un ceļi nedaudz šaurāki kā citreiz, jo bija sniega vaļņi, bet tas jau pie ziemas piederas un patīk. Tas arī dod ceļam skaisto skatu. Laikapstākļi bija ideāli! Pirmajiem diviem ātrumposmiem bija uzliktas jaunas riepas - cita veida, ko tagad ievieš pasaulē, bet ar tām ļoti droši nejutos, bija piesardzīgums. Tad pārlikām vecās riepas, ar kurām braukts gadiem, un jutos kā zivs ūdenī, līdz ar to atlikušos četrus posmus varējām nobraukt pārliecinoši un bez kļūdām. Tagad jāpārslēdzas ar domām uz “Sarmu”,” saka M.Švarcs-Švampāns.
Lauris Ozerovs atzīst, ka varēja būt labāks rezultāts. “Pretinieki jebkurā gadījumā bija ļoti sīvi, bet mēs varējām labāk. Pirmajā un otrajā ātrumposmā sagriezāmies, zaudējām daudz laika, līdz ar to arī tāds rezultāts. Pirmo reizi aizķērāmies sniega kupenā un nevarējām ilgi apgriezties pareizā braukšanas virzienā, otro reizi nesanāca iebraukt līkumā un sagriezāmies. Saņēmām daudz uzslavu par šāgada braukšanas stilu. Ātrumposmi bija sarežģīti – šauri, ātri, bet kopumā man visi ātrumposmi ļoti patika. Bija, ko pabraukt! Laikapstākļi - paši labākie! Tie mūs lutināja. Tagad jau lēnām sākam gatavoties “Sarmai”,” saka L.Ozerovs.