Dzirkstele.lv ARHĪVS

Populārākais izvēles eksāmens - informātikā

Populārākais izvēles  eksāmens - informātikā

Gulbenes novada skolu 12.klašu skolēni visvairāk izvēlējušies kārtot eksāmenus informātikā - 75, ģeogrāfijā - 18, Latvijas un pasaules vēsturē - 13.

Bioloģiju izvēlas kārtot 10 skolēni
Gulbenes novada pašvaldības vecākā sabiedrisko attiecību speciāliste Gunta Kalmane “Dzirksteli” informē, ka no valsts pārbaudījumu kārtošanas slimības dēļ no 12.klasēm ir atbrīvoti 15 skolēni, no 9.klasēm - 24 skolēni.
Trešdien 10 skolēni no 12.klasēm kārtoja eksāmenu bioloģijā. Eksāmena starpbrīdī “Dzirkstelei” izdevās satikt 3 šī eksāmena kārtotājus: Lejasciema vidusskolas 12.klases skolnieku Artūru Kauliņu, Lizuma vidusskolas 12.klases skolnieku Artūru Tilgasu un Gulbenes 2.vidusskolas 12.klases skolnieku Raiti Ostrovski.
A.Tilgass “Dzirkstelei” atzina, ka bioloģijas eksāmens bija samērā grūts, bet bija arī uzdevumi, kurus zinājis, jo tie bijuši līdzīgi iepriekšējo gadu eksāmenu darbiem. R.Ostrovskis izvēlējies kārtot šo eksāmenu tāpēc, ka bijusi doma ar bioloģiju saistīt nākotnes plānus, bet tā gan esot mainījusies. A.Kauliņš pēc eksāmena secināja, ka tas bijis vienkāršs, bet ar āķīgiem jautājumiem. “Ceru uz labiem rezultātiem. Izvēlējos šo eksāmenu, jo tas ir nepieciešams nākamajai skolai,” teica jaunietis.
Šodien, 7.jūnijā, 12.klašu skolēni kārto eksāmenu izvēles priekšmetā – ķīmijā.

Visgrūtākais – viedokļa izteikšana un pareizrakstība
Jau maijā 12.klašu skolēni nokārtoja obligātos centralizētos eksāmenus matemātikā un latviešu valodā. Gulbenes valsts ģimnāzijas 12.klases skolniecei Silvai Sirmulei latviešu valodas eksāmens šķitis paceļams, bet bijuši arī grūtāki uzdevumi. “Matemātikas eksāmena trešajā daļā bija uzdevumi, ko nevarēju izpildīt, bet kopumā viss bija zināms. Izvēles priekšmets man ir informātika, kuru kārtoju jau pagājušajā gadā. Domāju tālāk mācīties par skaistumkopšanas speciālistu kosmetoloģijā,” saka jauniete.
Lizuma vidusskolas 12.klases skolniece Amanda Sirmā nenoliedz, ka eksāmeni  nebija viegli. “Bija pamanāms, ka citu gadu eksāmenu darbi, piemēram, matemātikā, savā starpā bija ļoti līdzīgi. Šāgada darbs diezgan atšķīrās, bija, protams, arī līdzīgi uzdevumi, bet bija arī lietas, ko pat nebiju mācījusies. Nesapratu pāris uzdevumus, pat līdzīgus nebiju pildījusi, kaut arī, pirms tam gatavojoties eksāmenam, izgājām cauri visu gadu darbiem. Kā izvēles eksāmens man bija informātika. Tālāk domāju mācīties tiesību zinātnes Biznesa augstskolā “Turība”,” stāsta Amanda.
Lizuma vidusskolas 12.klases skolniekam Naurim Jurim Bariņam visgrūtākais likās matemātikas eksāmens. “Trenējoties klasē, pildot citu gadu matemātikas eksāmenus, tie likās vieglāki. Iespējams, ka tas tāpēc, ka apkārt bija draugi un darba laikā nebija liegts parunāt un kādam kaut ko paprasīt. Nelielu stresiņu uzdzina tas, ka bija jābrauc uz Gulbenes novada valsts ģimnāziju kārtot eksāmenu gan latviešu valodā, gan matemātikā (to, kurā skolā organizē eksāmena norisi, nosaka Ministru kabineta noteikumi – red.). Tomēr savā skolā būtu citādāka atmosfēra un, iespējams, rezultāti būtu labāki. Izvēles priekšmets man ir informātika, kurā eksāmenu kārtoju jau pagājušajā gadā,” stāsta jaunietis.
Gulbenes 2.vidusskolas skolotāja Daiga Tipāne “Dzirkstelei” stāsta, ka 12.klases latviešu valodas eksāmenā šogad vieglāks bija tieši pieturzīmju lietošanas uzdevums, bet 9.klasei teikumu konstrukciju veidošana bija sarežģītāka un skolēniem ar to bija jāpacīnās. “Domāju, ka domrakstu tēmas mūsdienu jauniešiem bija aktuālas, kur varēja labi izteikt savu viedokli gan 9.klase, gan 12.klase. Šķiet, ka visgrūtākais skolēniem ir viedokļa izteikšana par izlasītajiem tekstiem un pareizrakstība, kuru arī vērtē pie iesniegtajām atbildēm,” saka D.Tipāne.