Par jauno izglītības saturu informē skolēnus, vecākus, pedagogus

Ar interesi, iedziļināšanos un nopietnību bija pārņemti vecāki, kuri atsaucās Gulbenes novada Izglītības pārvaldes aicinājumam un 15.janvārī pēc darba pulcējās pašvaldības administratīvajā ēkā. Vecāki nebija ieradušies diskutēt, bet saprast, kādas prasības būs aktuālas, kad pavisam drīz – 2020.-2021. mācību gadā - viņu bērni sāks mācīties vidusskolā.
“Ar vecākiem darījām to pašu, ko pirms tam 8.janvārī piedāvājām, kopā pulcinot topošos vidusskolēnus,” “Dzirkstelei” saka novada Izglītības pārvaldes vadītāja Edīte Kanaviņa.
Vecāki kopā ar pārvaldes speciālistiem praktiski kopā iedziļinājās jaunā izglītības satura pieejā, kas prasa zināt katra bērna intereses un vajadzības, lai pēc vidusskolas beigšanas būtu iespēja veidot veiksmīgu tālāko karjeru. Vecāki strādāja grupās, modelējot mācību plānu vidusskolas gadiem atbilstoši pieņēmumam par savu bērnu interesēm un izvēloties trīs mācību priekšmetus, kurus vidusskolēns varētu apgūt padziļināti.
“Svarīgi, lai vecāki saprastu principu, kā tiek būvēts mācību saturs. Sarežģītāk ir tad, ja gribas visu. Tad grūti izvēlēties prioritātes. Tomēr kopumā vecāki pēc nodarbības bija noskaņoti atzinīgi un pauda, ka ir iespēja iedziļināties mācību satura plānošanā līdz niansēm,” teic E.Kanaviņa. Viņa piebilst, ka vecākiem, kuri atnāca uz Izglītības pārvaldes organizēto tikšanos, tika izdalīti arī izziņas materiāli par mācību priekšmetiem, kas vidusskolā būtu jāapgūst, domājot par kādas konkrētas nākamās profesijas izvēli.
“Sarežģīti. Svarīgi ir ne tikai zināt, ko pats bērns vēlas. Jāsaprot, ka padziļināti izraudzītos mācību priekšmetus nevarēs apgūt pašā finālā – 12.klasē. Tas jādara agrāk,” “Dzirkstelei” atzina Andris Birznieks. Savukārt Irīna Abakoka dalījās ar metodi, kā ir iespējams pareizi saplānot apgūstamos priekšmetus trim vidusskolas mācību gadiem - jāsāk esot no otra gala! “Jāuzstāda tālejošais mērķis, un tad plānošanā jāiet soļus atpakaļ, lai saprastu, kā nokļūt līdz mērķim,” viņa skaidroja “Dzirkstelei”.
A.Birznieks un I.Abakoka savu bērnu mācību satura plānošanu izspēlēja kopā ar vēl vienu topošā vidusskolas audzēkņa mammu – Anitu Apšāni. Visus trīs vieno bērnu kopīgas intereses. Vecāki apjautuši, ka bērni varētu interesēties par iespēju padziļināti apgūt ar kultūru saistītās jomas.
Jau rakstījām, ka novada Izglītības pārvalde vispirms jau ar skolēniem uzsāka dialogu par jaunākajām prasībām mācību satura vidusskolas posmā. 9.klases skolēni no dažādām Gulbenes novada skolām kopā pulcējās uz interaktīvu nodarbību 8.janvārī. E.Kanaviņa cer, ka šie skolēni kļūs par “vēstniekiem”, kuri pastāstīs vienaudžiem un vecākiem, kā turpmāk notiks izglītošanās vidusskolā.
Kategorijas
- Afiša
- Sporta pasākums
- Izstāde
- Koncerts
- Balle
- Teātris
- Pasākums
- Baznīcā
- Meistarklase
- Kino
- Izlaidums
- Jauniešiem
- Senioriem
- Bibliotēkā
- Bērniem
- Tirdziņš
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Palīdzēsim ķepaiņiem!
- Mēs pamanījām!
- Citas ziņas
- Atbildam lasītājiem
- Reklāmraksti
- Veselība
- Kultūra un izklaide
- Dzīvespriekam
- Konkursi
- Horoskopi
- Sports
- Cope un medības
- Vietējās ziņas
- Kriminālziņas
- VĒLĒŠANAS 2017
- SAEIMAS vēlēšanas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Vārds deputāta kandidātam!
- Latvijas ziņas
- Noderīgi
- Interesanti
- Eiropas Savienībā
- Laika ziņas
- Skolēnu, jauniešu aktivitātes
- Statiskas lapas
- Ceļojumi
- Ēdamprieki
- Projekti
- Projekts "Riska bērni"
- Projekts "Saimnieko gudri"
- Projekts "Kam ticēt?"
- Projekts "Medijs vai mediju izstrādājums?"
- Projekts "Paver plašāk logu no senatnes"
- Projekts "Mediju kritika"
- Projekts "10 gadi Gulbenes novadā - vai veiksmes stāsts?"
- Projekts "Rūpēsimies par vidi!"
- Projekts "Mediju projekts"
- Projekts "Vide"