Dzirkstele.lv ARHĪVS

Brīvības ielas tālākai rekonstrukcijai nav finansējuma

Brīvības ielas tālākai rekonstrukcijai nav  finansējuma

Jau pirms laba laika beidzās 180 dienu termiņš SIA “Marten projekti” un Gulbenes novada pašvaldības līguma izpildei par būvprojekta izstrādi Brīvības ielas pārbūvei posmā no Rīgas ielas līdz Bērzu ielai, kā arī autoruzraudzībai.
Jau vēstīts, ka šis pasūtījums pašvaldībai izmaksājis 21 000 eiro bez PVN – liecina Iepirkumu uzraudzības biroja arhīva informācija. Kas tālāk?
“Gulbenes Brīvības iela nav valsts nozīmes ceļš. Iela ir valsts reģionālā ceļa Smiltene–Gulbene (P27) turpinājums pilsētā, un tās saimnieks pilsētā ir pašvaldība. Nav informācijas par pašvaldības plāniem Brīvības ielas tālākā sakārtošanā,” “Dzirkstelei” atbild VAS “Latvijas Valsts ceļi”. Uzņēmumā zina teikt, ka Gulbenes Brīvības ielas posms no Bērzu ielas Vecgulbenes muižas virzienā iepriekš remontēts 2002.gadā. Tajā pašā laikā “Latvijas Valsts ceļi” informē, ka  attiecībā uz autoceļa P27 pieeju Gulbenei pašlaik tiek gatavots būvprojekts posma no 60,90. līdz 61,22. kilometram (320 metru gara posma līdz rotācijas aplim) pārbūvei. Šie būvdarbi ir plānoti 2021.gadā.
No Satiksmes ministrijas pašvaldība saņēmusi apstiprinājumu, ka būvprojekts ir sagatavots atbilstoši, bet vienlaikus ir pausts – pagaidām ieceri atbalstīt nav iespējams finanšu trūkuma dēļ. To “Dzirkstelei” stāsta Gulbenes novada domes priekšsēdētāja vietnieks Andis Caunītis. Tikai šā iemesla dēļ pagaidām “aiz strīpas” ir Brīvības ielas tālākās sakārtošanas iecere Gulbenē. A.Caunītis stāsta, ka šim projektam bija paredzēts valsts atbalsts, nevis Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējums. Viņš atgādina – kā jau projektētājs un novada būvvalde solīja būvprojekta sabiedriskās apspriešanas laikā pagājušā gada nogalē, neviens koks Brīvības ielā cirsts vēl netiks un nekādi projekta darbi vispār nav iespējami. Pašvaldība savus budžeta līdzekļus projekta īstenošanā ieguldīt nevar. Nevar arī aizņemties naudu Valsts kasē. “Nekas cits neatliek, kā vien gaidīt, kad būs iespējams piesaistīt valsts finansējumu, jo šī tomēr ir tranzīta iela. Gada otrajā pusē pašvaldība vēlreiz mēģināšot pretendēt uz valsts investīcijām šim projektam,” saka A.Caunītis.
A.Caunītis raksturo, ka situācija minētajā Brīvības ielas posmā Gulbenē nav normāla: “Katrs, kas brauc, redz: ir uzlikta ātrumu ierobežojošā zīme - 30 kilometri stundā. Vieglās automašīnas šoferis var to posmu nobraukt ar 30 kilometru ātrumu, bet pa šo posmu ir jābrauc arī neatliekamās medicīniskās palīdzības automašīnai, ugunsdzēsējiem. Nedomāju, ka viņiem der šāds braukšanas ātrums, kad ārkārtēji apstākļi prasa reaģēt uz situāciju.”
Jau rakstījām, ka Brīvības ielas rekonstrukcijā virzienā no Bērzu un Ķiršu ielas tālāk uz Rīgas ielas pusi līdz Parka ielai ir paredzēts nocirst 33 kokus. Kopumā šajā Brīvības ielas projekta kārtā tiks rekonstruēts posms 1,2 kilometru garumā.  Paredzēts izbūvēt ne tikai kvalitatīvu brauktuvi, bet arī gājējiem un riteņbraucējiem paredzētu celiņu visā rekonstruējamās ielas posma garumā. Zaļās zonas platums starp ielu un ietvi paredzēts no 2,5 līdz 2,75 metriem, kur vien tas ir iespējams. Šajā zaļajā zonā tiks veidoti apstādījumi. Brīvības ielā posmā no Raiņa ielas līdz Parka ielai tiks atjaunota esošā gājēju ietve un kokus cirst nav nepieciešams. Brīvības un Rīgas ielu krustojumā tikšot saglabāta esošā konfigurācija.