Dzirkstele.lv ARHĪVS

Ko par mācībām attālināti domā skolēni?

Inita Savicka

2020. gada 27. marts 00:00

91
Ko par mācībām attālināti domā skolēni?

Artis Gailis (Lejasciema vidusskolas 12.klase)
Ir visai savādi no rīta celties un apzināties, ka uz skolu nebūs jābrauc! Es uzskatu, ka mācīšanās no mājām sniedz iespēju skolēniem kļūt patstāvīgākiem. Bet šajā visā ir gan plusi, gan arī mīnusi. Kā vienu no plusiem varu minēt to, ka īsti neieslīgsti rutīnā, jo notiek kaut kas jauns, šis ir kas nepieredzēts, manuprāt, daudziem cilvēkiem. Nav tas variants: mājas - skola - mājas. Tagad ir daudz vairāk brīvā laika, kas varētu slikti atspoguļoties uz rezultātiem mācību priekšmetos. Bet, ja runājam par mīnusiem, ir vairāki. Pirmkārt, nepatīk tas, ka skolotāju redzi tikai attālināti, jo reāls kontakts ir citādāks nekā virtuālais. Otrkārt, ir pārcelti eksāmeni - tas nepatīk, jo biju noskaņots eksāmeniem martā. Un, treškārt, mācīšanās attālināti liekas daudz sarežģītāka, jo visur pēkšņi jāreģistrējas, viss jālejupielādē un tā tālāk. Mums, vidusskolēniem, tas varbūt ir mazāks pārbaudījums, bet mazāko klašu audzēkņiem un viņu vecākiem tas varētu būt murgs. Ja runāju par mācību kvalitāti - tā var kļūt gan labāka, gan arī sliktāka. Labāka, jo bērniem ir vairāk iespēju darboties ar dažādiem “gadžetiem” un meklēt informāciju internetā, nekā šķirstīt grāmatas lappuses. Sliktāka, jo bērni var arī sākt slinkot un nepildīt uzdotos darbus. Par sevi varu teikt, ka man šāda veida mācīšanās vairāk nepatīk nekā patīk, bet nu - kā ir, tā ir.

Elizabete Brūniņa (Gulbenes novada valsts ģimnāzijas 10.klase)
Ir savi plusi un mīnusi, bet kopumā nevar sūdzēties. Man patīk, ka pati varu plānot savu laiku. Ir daži mācību priekšmeti, kuriem ir jāvelta ilgāks laiks uzdotā apjoma dēļ, bet galvenais ir to izstāstīt skolotājam. Skolotāji ir pretimnākoši un saprot, uz nākamo reizi arī kaut ko pamaina vai iesaka, kā labāk mācīties, lai labāk iekļautos laikā. Problēmas visvairāk sagādā tieši matemātika, fizika un ķīmija. Pārējie priekšmeti iet pat ļoti labi un šķiet, ka var iemācīties labāk nekā klasē. Esmu gatava šādi mācīties! Skolotāji vienmēr ļoti ātri atbild un grib, lai viss sanāk. Arī klasesbiedri ir ļoti pretimnākoši un gatavi palīdzēt jebkura neskaidrā jautājuma risināšanā. Nopietnākajiem priekšmetiem ir izveidotas arī “WhatsApp” grupas, lai saziņa notiktu ātrāk, kā arī tiek veidotas tiešraides. Manuprāt, skolēniem ļoti liela motivācija ir darīt visu, lai netiktu pagarināts mācību gads un vasarā nebūtu jāiet uz skolu. Ja runājam par kvalitāti ilgtermiņā, manuprāt, tas katram ir ļoti individuāli. Pēc manām domām, būs priekšmeti, kuros kvalitāte kritīsies visiem (fizika, matemātika, ķīmija), bet būs arī tādi, kuros tā paaugstināsies. Tie ir tādi, kuriem vajadzīga radošāka pieeja un darbs no mājām to tikai veicinās (literatūra), vai arī priekšmeti, kurus pašam vienkārši ir vieglāk apgūt (bioloģija). Esmu gatava šādi mācīties, bet jau šobrīd pietrūkst skolas vides un draugu satikšanas. Ir nedaudz grūtāk kā skolā, jo citreiz uzdoto darbu apjoms ir pārāk liels un saziņa ar skolotājiem par neskaidrajiem jautājumiem notiek tikai caur “WhatsApp” vai “E-klasi”, nevis klātienē.

Dāvis Deivids Bukovskis (Lizuma vidusskolas 12.klase)
Pirmās dienas attālināto mācību procesā šķiet diezgan veiksmīgas – cenšos mācīties un vaicāt skolotājiem, kad rodas neskaidrības. Jāatzīst, ka šis mācību process liek pašam padziļinātāk aizdomāties par tēmām, piemēram, matemātikā, ja nesanāk atrisināt uzdevumu, tad iedziļinos vairāk un pats pie pareizās atbildes arī nonāku. Līdz šim viss šķiet saprotami. Pašreiz savu laiku spēju ieplānot diezgan efektīvi, uzdoto pabeidzu ātrāk nekā skolā. Taču mani moka bažas par sekām: ja šis process ieilgs, tad 9. un 12.klases skolēnu rezultāti eksāmenos nebūs tik labi, kā citos gados. Bail, ka man nebūs tik labas iespējas kā iepriekšējo gadu absolventiem. Ceru, ka Izglītības un zinātnes ministrija eksāmenus pārcels uz vēlāku laiku, lai ir pietiekams un pilnvērtīgs sagatavošanās laiks. Jāpiemin, ka mājās noteikti ir grūtāk koncentrēties, atrast laiku un iedvesmu mācīties eksāmeniem pēc “stundām”, šķiet, ka jāmācās visu dienu, un tas ir diezgan nogurdinoši. Pilnīgi noteikti nevaru sagaidīt, kad atkal būs jāiet uz skolu, jo jūtu bažas, ka šis process nelabvēlīgi ietekmēs manus eksāmenu rezultātus.