Dzirkstele.lv ARHĪVS

Algu pielikums šoferiem nav iespējams

Inita Savicka

2020. gada 28. aprīlis 00:00

1055
Algu pielikums  šoferiem nav  iespējams

“Strādāju par autobusa vadītāju. Mēs arī šajā laikā esam riska grupā. Autobusos ir jāievēro divu metru distance, bet realitātē to ir grūti izpildīt, jo iekāpj autobusā pasažieris, kurš, maksājot par biļeti, ir no manis 30 centimetru attālumā. Ir samazināti reisi, samazinātas arī algas. Vispār absurds! Vai nav tiešām domāts par to, lai kaut dažus desmitus eiro pieliktu pie algas autobusu šoferiem?” sakrājušos rūgtumu “Dzirkstelei” uztic kāds autobusa vadītājs.
SIA “Gulbenes autobuss” valdes loceklis Gundars Kristapsons “Dzirkstelei” skaidro, ka saistībā ar drošību autobusos uzņēmums cenšas izdarīt visu, ko vien var. Ir nodrošināti dezinfekcijas līdzekļi, kurus lieto gan šoferi, gan pasažieri. Savukārt lietot cimdus šoferi nevēlas, kaut gan tie autoostā ir pieejami krietni sen.
“Ir pagājis kāds mēnesis, kopš esam tos iepirkuši diezgan lielā daudzumā, bet represīvi uzspiest šoferiem, lai viņi lieto cimdus, īsti es negribu. Šobrīd Gulbenes novadā ar šo vīrusu saslimuši cilvēki nav reģistrēti, un ļoti labi, ka tā, bet tam ir otra negatīvā puse - cilvēki kaut kādā brīdī kļūst pašpārliecināti. Esam ar šoferiem runājuši par masku lietošanu. Esmu gatavs tās nopirkt. Bet šoferi bija kategoriski pret, un tas mani arī kaut kā cilvēciski izbrīnīja. Uzņēmums ir gatavs iegādāties maskas un lūdz tās lietot, bet, ja šoferi ir pret, tad pirkt, lai tās stāv, bet pēc tam sviest ārā, ir galīgi nesaimnieciski. Ja kāds šoferis būtu gatavs lietot maskas, es labprāt tās arī iegādātos,” stāsta G.Kristapsons.
Runājot par algu pielikumu autobusu šoferiem, viņš uzsver - ja “redzu, ka nevaru piemaksāt, tad arī nesolu”. Saprotams, ka algu pielikums šobrīd šoferiem nav iespējams.
“Cilvēciski var apvainoties, bet šobrīd situācija ir tāda. Mums pakalpojumi dalās divās daļās – ir skolēnu pārvadājumi un rajonu pārvadājumi. Kā zināms, skolēnu pārvadājumu autobusi šobrīd stāv, jo pārvadājumi nenotiek, kaut kad jau šie pārvadājumi atjaunosies, bet šobrīd ne. Finansiāli visi izdevumi gulstas uz rajona pārvadājumiem, jo citu pārvadājumu šobrīd nav. Līdz ar to kaut ko pielikt pie algas īsti nav pamata, cilvēciski varu saprast, ka katrs rēķinās ar saviem ieņēmumiem, bet mēs šos krīzes mēnešus strādāsim ar zaudējumiem kā jebkurš pārvadātājs. Grafiku maksimāli cenšamies veidot tādu, lai šīs darba stundas šoferiem būtu. Katru mēnesi cenšamies sadalīt, ja kāds var aiziet atvaļinājumā, tad aiziet, kādam ir slimības lapa. Cik ir tās iespējas, tik ir. Otra algas daļa šoferiem ir mainīgā daļa, ko maksā par biļešu realizāciju. Kā saprotat, šī realizācija ir kritusies jebkuram pārvadātājam, līdz ar to šī algas daļa arī ir krietni samazinājusies. Situācija ar algām mums neatšķiras ne no viena cita. Jāpaciešas kaut kāds laiciņš, līdz būs kaut kāda cerība, ka pārāk ilgi tam nevajadzētu turpināties,” saka G.Kristapsons.