Dzirkstele.lv ARHĪVS

Visiem sliktajiem ceļiem naudas nepietiek

Visiem sliktajiem ceļiem naudas nepietiek

“Valsts autoceļi tiek izvērtēti katru gadu, un, ņemot vērā valsts budžeta iespējas, programmās tiek iekļauti autoceļi ar sliktāku seguma stāvokli un lielāku satiksmes intensitāti,” “Dzirkstelei” norāda VAS “Latvijas Valsts ceļi” pārstāve Anna Kononova.
Tādā veidā tiek nodrošināti labāki braukšanas apstākļi iespējami lielākam satiksmes dalībnieku skaitam.

Lasītāji uzdod jautājumus
Pēc “Dzirksteles” publikācijas par četru pašvaldības ceļa posmu sakārtošanu Rankas, Stradu, Beļavas un Daukstu pagastā lasītāji uzdod jautājumus arī par citiem ceļa posmiem novadā.
Kāda lasītāja portālā “Dzirkstele.lv” pauž nožēlu, ka, viņasprāt, neviens neievēro neesošo asfalta segumu posmā starp Jaungulbeni un “Silto”. “Pagastā vēl arvien dzīvo daudz jaunu cilvēku, kuri diendienā pa šo ceļu dodas darba gaitās uz Gulbeni. Pa šo ceļu brauc pansionāta “Siltais” iemītnieku tuvinieki un ciemiņi. Arī uzņēmējdarbība notiek un zemnieki cīnās savās saimniecībās.” Vēl kāds cits lasītājs norāda uz šo pašu posmu un vaicā: “Kad uzņēmējdarbības ietvaros asfaltēs Jaungulbene - Līgo ceļu 2,5 km garumā?” Vēl kāds cits iedzīvotājs min citu posmu: “Kad tad būs asfaltēts ceļš no Gulbīša uz “Ušuru kūdru”, kur ir diezgan intensīva satiksme lielajām mašīnām, ir dienas, kad putekļi nenosēst?”

Domās nākamo 3 gadu laikā
“Latvijas Valsts ceļu” pārstāve A.Kononova apstiprina, ka autoceļa Tirza – Jaungulbene – Liede (V430) posms no Jaungulbenes līdz Līgo (16.-22.km) ir sliktā tehniskā stāvoklī. “Arī autoceļa Rimstavas – Ušuri (V429) posma no Gulbīša līdz Ušuriem (8.-14.km) tehniskais stāvoklis ir slikts. Patlaban valsts ceļiem pieejamā finansējuma ietvaros autoceļa seguma uzlabošanas darbi minētajos ceļu posmos nav plānoti. Saskaņā ar 2019.gada datiem vairāk nekā puse valsts vietējo ceļu ar grants segumu ir sliktā stāvoklī, bet visus nepieciešamos remontdarbus nav iespējams paveikt, jo valsts autoceļu tīkla uzturēšanai un atjaunošanai jau ilgstoši netiek piešķirts pietiekams finansējums,” skaidro A.Kononova.
Tomēr viņa norāda, ka, izstrādājot autoceļu sakārtošanas programmas 2021.-2023.gadam, tiks izvērtētas iespējas uzlabot segumu šajos autoceļu posmos. “Latvijas Valsts ceļi” izstrādā valsts autoceļu tīklā veicamo darbu vidēja termiņa programmas trīs gadu periodam. Programmu izstrādāšanas pamats ir autoceļu sakārtošanas prioritārie saraksti, kas tiek sastādīti, pamatojoties gan uz “Latvijas Valsts ceļu” speciālistu iesniegto informāciju, gan arī uz pašvaldību un plānošanas reģionu izvirzītajām prioritātēm. Valsts autoceļu tīklā veicamo darbu programmu izstrādāšana tiek veikta, balstoties uz autoceļu tehniskās apsekošanas rezultātiem un satiksmes intensitātes uzskaites datiem,” skaidro A.Kononova.
Iepriekšminēto autoceļu V429 un V430 posmi šogad tiks uzturēti tikai VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” veicamo ikdienas uzturēšanas darbu ietvaros.