Soli pa solim panākumu ceļā

Pašam būt darītājam, pašam mācīties un pētīt, pašam rast iedvesmu un tiekties uz kāroto mērķi, pašam būt patiesam pret sevi. Tā gulbenietis Jānis Kokarevičs skaidro motīvu, kas licis iekārtot grafikas dizaina darbu izstādi Gulbenes bibliotēkā. Šī izstāde esot piektais solis radošā darbībā četru gadu garumā, kurā Jānis apliecina sevi grafikas dizainā.
“Esmu sociāli aktīvs, piedalos visur, kur vien varu, lai attīstītos un pilnveidotos. Radošajā darbībā man ir pieci atskaites punkti, kuri palīdzējuši secināt, ka tieši grafikas dizains man patīk visvairāk,” secina Jānis. Viņam patīk radīt skaistas lietas, kas dažreiz izdodas, bet daudzreiz arī neizdodas.
Pirmais solis - veido afišas un video
Pirmsākums meklējams pirms četriem gadiem, kad Jānis iesaistījās Gulbenes novada valsts ģimnāzijas pašpārvaldē. “Līdz tam es biju vairāk introverts – atturīgs un kluss, bet tieši darbošanās pašpārvaldē mani mainīja – kļuvu sabiedriski aktīvs un komunikabls. Iespējams, skaidrojums izmaiņām meklējams arī deju kolektīvā “Rūsiņš”, kur veidojās komunikācija ar citiem dejotājiem. Viņi darbojās skolas pašpārvaldē, turklāt tajā varēja pieteikties un izvēlēties aktivitātes. Pats nezinu, kāpēc pieteicos darināt afišas. Protams, nebija ne zināšanu, ne prasmes,” atceras J.Kokarevičs. Viņš vēroja afišas un sprieda, ka varētu darīt citādi un varbūt pat izdotos labāk. “Esmu perfekcionists, iespējams, tāpēc šķita – varētu izdarīt labāk. Tomēr sākums bez zināšanām un prasmēm izrādījās grūts – pirmās afišas nebūt nebija spožas. Analizēju un pētīju, uzklausīju ieteikumus, kas būtu darāms, lai iegūtu izcilu rezultātu. Afišas sāku veidot 11.klasē, bet tikai 12.klasē jau varēju būt apmierināts ar savām afišām,” atzīst Jānis.
Otrais solis- atzinība valsts mērogā
Jānis bija izmēģinājis savus spēkus speciālās datora programmās afišu veidošanai, tāpēc nolēma izstrādāt zinātniski pētniecisko darbu par grafisko dizainu.
“Pēc pamatīga darba un negulētām naktīm saņēmu atzinību valstī – ieguvu pirmo pakāpi Latvijas skolēnu zinātniskās konferences Mākslas zinātnes sekcijā. Sapratu, ka viss ir daudz nopietnāk nekā sākumā biju domājis. Man tas bija pagodinājums un stimuls turpināt iesākto, darīt to vēl labāk. Tas bija atskaites punkts, kad sapratu – izdodas. Manā rīcībā bija daudz vairāk resursu un ekspresijas līdzekļu. Tagad šīs programmas lietoju jau trīs gadus, un visu laiku sevi attīstu, izmēģinu arvien kaut ko jaunu un papildinu savu portfolio,” secina J.Kokarevičs.
Trešais solis – godalgota vieta konkursā
Mācoties 12.klasē, bija īpaši jādomā par gala eksāmeniem. Turklāt Jānis kā allaž iesaistījās pasākumos un dažādās aktivitātēs, tāpēc uzreiz nevarēja izšķirties, vai piedalīties bankas “Citadele” rīkotajā Kristapa Porziņģa T - kreklu dizaina konkursā. “Pieteicos konkursam pēdējā brīdī, jo nolēmu, ka ir tomēr jāpamēģina. Izvēlējos uz melna T – krekla krāsaini attēlot Kristapa Porziņģa siluetu, iniciāļus un ieguvu godalgoto trešo vietu, kā arī basketbola bumbu ar Kristapa Porziņģa parakstu,” norāda Jānis. Viņam tas šķita zīmīgs notikums, jo ar grafikas dizainu bija darbojies neilgi.
Ceturtais solis – grafikas dizaina prakse
Pēc ģimnāzijas absolvēšanas Jānis uzsāka studijas Biznesa, tehnoloģiju un mākslas augstskolā, kur jau divus gadus apgūst sabiedriskās attiecības un reklāmas menedžmentu. “Primārais bija apgūt grafikas dizainu. Tomēr viss notiek tā, kā tam ir jānotiek. Ir izraudzīts tāds kā drošības spilvens, jo visādi dzīvē var gadīties. Tomēr nelika mieru doma, ka vajadzētu vairāk pievērsties grafikas dizainam. Piedāvāju darbus vairākām dizaina studijām. Lai gan tajās nebija nevienas vakances, biju spītīgs un pēc kāda laika saņēmu e-pastu no studijas, kas deva iespēju tajā pastrādāt. Varēju ieraudzīt šo darbu no iekšienes,” skaidro J.Kokarevičs. Savu portfolio viņš sāka veidot vidusskolā un vēl nopietnāk to dara studiju laikā. “Darbošanās dizaina studijā deva labu pieredzi. Tagad laiku palaikam man ir piedāvājumi veidot afišas, kāzu ielūgumus un citas lietas ar grafikas dizainu,” norāda J.Kokarevičs.
Piektais solis – izstāde “Pašam būt”
Jānis ir pārliecināts, ka svarīgi ir būt pašam. Ne velti tāds ir viņa pirmās grafikas dizaina darbu izstādes nosaukums. “Šķita, kāpēc nepamēģināt. Kad tad, ja ne tagad? Un kur gan citur, ja ne Gulbenē?” spriež J.Kokarevičs. Viņš uzsver, ka pats mācījās, meklēja teoriju, brauca pie speciālistiem un veidoja grafikas dizainu. Izstādē ir 10 darbi, un katram ir savs stāsts, kas veidots ar dažādiem līdzekļiem. Attīstoties tehnoloģijām, tas ir darbs ar datoru dažādās programmās. Jānis uzsver, ka tajos katrs var ieraudzīt kaut ko sev. No kurienes viņā tāda mērķtiecība? Jānis atzīst, ka šī īpašība izteikta ir viņa mammai – Ivetai Zvaigznei. “Daudz varu mācīties no viņas. Iespējams, kaut ko esmu pārmantojis. Jau bērnībā mamma mācīja, ka ir jācīnās, jāiet, jāmēģina un jādara. Ar laiku tas tā ir veidojies, ka pats sevi motivēju, mācos, analizēju un daru,” atzīst Jānis. Viņš sevi ir apliecinājis dažādos veidos. Vai grafikas dizains ir īstais ceļš? “Tas man ir aktuāls šobrīd, potenciāls, ko ir vērts attīstīt, bet nevaru paredzēt, kas būs pēc 10 gadiem. Varbūt tad būs citas intereses,” pieļauj J.Kokarevičs.
Kategorijas
- Afiša
- Sporta pasākums
- Izstāde
- Koncerts
- Balle
- Teātris
- Pasākums
- Baznīcā
- Meistarklase
- Kino
- Izlaidums
- Jauniešiem
- Senioriem
- Bibliotēkā
- Bērniem
- Tirdziņš
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Palīdzēsim ķepaiņiem!
- Mēs pamanījām!
- Citas ziņas
- Atbildam lasītājiem
- Reklāmraksti
- Veselība
- Kultūra un izklaide
- Dzīvespriekam
- Konkursi
- Horoskopi
- Sports
- Cope un medības
- Vietējās ziņas
- Kriminālziņas
- VĒLĒŠANAS 2017
- SAEIMAS vēlēšanas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Vārds deputāta kandidātam!
- Latvijas ziņas
- Noderīgi
- Interesanti
- Eiropas Savienībā
- Laika ziņas
- Skolēnu, jauniešu aktivitātes
- Statiskas lapas
- Ceļojumi
- Ēdamprieki
- Projekti
- Projekts "Riska bērni"
- Projekts "Saimnieko gudri"
- Projekts "Kam ticēt?"
- Projekts "Medijs vai mediju izstrādājums?"
- Projekts "Paver plašāk logu no senatnes"
- Projekts "Mediju kritika"
- Projekts "10 gadi Gulbenes novadā - vai veiksmes stāsts?"
- Projekts "Rūpēsimies par vidi!"
- Projekts "Mediju projekts"
- Projekts "Vide"