Konflikta situācija uz ceļiem

Kāda “Dzirksteles” lasītāja vērsās redakcijā, jo bija sašutusi par autovadītāju, viņasprāt, nekorekto rīcību. Respektīvi - viņas vadīto automašīnu, izbraucot no Gulbenes “Mini Rimi” veikala stāvlaukuma, nepalaida automašīna, kas tuvojās no kreisās puses.
“Manuprāt, ir vajadzīgs CSDD un ceļu policijas skaidrojums, kā tad tur ir jābrauc, jo viss masīvs ir kā liels stāvlaukums un atsevišķu stāvlaukumu tur nav. Daudzi to neizprot un rodas konflikta situācijas. Pēdējā no tām personīgi man radās pirms dažām dienām,” sacīja uztrauktā autovadītāja.
Šī nav pirmā reize, kad laikrakstā pēc palīdzības vērsušies autovadītāji, kuriem tieši šajā vietā radušies savstarpēji konflikti. Esam par to arī jau rakstījuši.
Šoreiz situāciju lūdzām skaidrot satiksmes uzraudzības rotas priekšnieka vietas izpildītāju Arni Virziņu. “Var teikt, ka šī tiešām ir problemātiska vieta Gulbenes ceļu satiksmē. Iebraucot Nākotnes ielas dzīvojamajā masīvā, ir uzstādīta Ceļu satiksmes noteikumu zīme “Dzīvojamā zona”, kas pēc skaidrojuma ir apbūvēta teritorija (dzīvojamais masīvs, atpūtas vieta) vai tās daļa. Šajā teritorijā visos neregulētajos krustojumos darbojas “labās rokas likums” - tātad ceļu dod transportlīdzekļa vadītājs, kuram transportlīdzeklis tuvojas no labās puses. Taču pie šī veikala ir izveidots stāvlaukums, kas pēc noteikumiem ir blakusteritorija, un, izbraucot no tās, ir jādod ceļš gan gājējiem, gan transportlīdzekļiem. Jāpiebilst, ka pastāv arī braukšanas kultūra, un arī no šāda viedokļa, izbraucot no stāvlaukuma, būtu jāpalaiž transportlīdzeklis, kurš jau kustas pa ceļu. Šī būtu viegli atrisināma problēma, ja vietā, kur izbrauc no stāvlaukuma, tiktu uzstādīta zīme “Dodiet ceļu”,” skaidro A.Virziņš.
Atklāts paliek jautājums, vai viss Nākotnes ielas dzīvojamā masīva pagalms ir uzskatāms par blakusteritoriju? Ceļu satiksmes noteikumos tiešs skaidrojums terminam “blakusteritorija” nav minēts, taču paskaidrojumos skaidrots, ka blakusteritorija ir pagalms, stāvvieta, degvielas uzpildes stacija, uzņēmums un tamlīdzīgi.
Gulbenes novada Attīstības un projektu nodaļas vadītājs Jānis Barinskis skaidro, ka tieši šādām situācijām un jauniem priekšlikumiem ir izveidota Gulbenes pilsētas ielu satiksmes organizācijas un kustības drošības komisija, kura lemj arī par jaunu ceļa zīmju nepieciešamību. Viņš laikrakstam sola, ka nākamajā komisijas sanākšanas reizē tiks izskatīts arī jautājums par konkrēto vietu un risinājumiem, lai tur uzlabotu satiksmes drošību.
Kategorijas
- Afiša
- Sporta pasākums
- Izstāde
- Koncerts
- Balle
- Teātris
- Pasākums
- Baznīcā
- Meistarklase
- Kino
- Izlaidums
- Jauniešiem
- Senioriem
- Bibliotēkā
- Bērniem
- Tirdziņš
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Palīdzēsim ķepaiņiem!
- Mēs pamanījām!
- Citas ziņas
- Atbildam lasītājiem
- Reklāmraksti
- Veselība
- Kultūra un izklaide
- Dzīvespriekam
- Konkursi
- Horoskopi
- Sports
- Cope un medības
- Vietējās ziņas
- Kriminālziņas
- VĒLĒŠANAS 2017
- SAEIMAS vēlēšanas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Vārds deputāta kandidātam!
- Latvijas ziņas
- Noderīgi
- Interesanti
- Eiropas Savienībā
- Laika ziņas
- Skolēnu, jauniešu aktivitātes
- Statiskas lapas
- Ceļojumi
- Ēdamprieki
- Projekti
- Projekts "Riska bērni"
- Projekts "Saimnieko gudri"
- Projekts "Kam ticēt?"
- Projekts "Medijs vai mediju izstrādājums?"
- Projekts "Paver plašāk logu no senatnes"
- Projekts "Mediju kritika"
- Projekts "10 gadi Gulbenes novadā - vai veiksmes stāsts?"
- Projekts "Rūpēsimies par vidi!"
- Projekts "Mediju projekts"
- Projekts "Vide"