Dzirkstele.lv ARHĪVS

Iedzīvotāji vērsa uzmanību, “Latvijas dzelzceļš” sakārtoja

Diāna Odumiņa

2020. gada 25. augusts 00:00

55
Iedzīvotāji vērsa uzmanību, “Latvijas dzelzceļš” sakārtoja

Augusta sākumā “Dzirkstele” saņēma kāda lasītāja rosinājumu sakārtot “zaļo dzelzceļu” Gulbenē posmā no Rīgas ielas pārbrauktuves līdz Brīvības ielas pārbrauktuvei, kur nebija novākti vecie koka  gulšņi.
Šo informāciju vispirms publicējām “Dzirksteles” mājaslapā. Tagad lasītāji saka paldies laikrakstam, jo problēma jau ir atrisināta. Visi gulšņi “zaļā dzelzceļa” nelielajā posmā ir novākti – novērojis laikraksts. Tādējādi nekas vairs netraucē šo posmu izmantot velosipēdistiem, kuriem iepriekš tas bija apgrūtinoši.
Sākotnēji Gulbenes novada pašvaldības sabiedrisko attiecību vecākā speciāliste Gunta Kalmane “Dzirkstelei” pauda: “Šis posms nav Gulbenes novada pašvaldības īpašumā vai pārraudzībā. Par šī posma kārtību ir jāparūpējas akciju sabiedrībai „Latvijas dzelzceļš”, kuras īpašumā ir šis posms.”
Atsaucīga ne tikai vārdos, bet arī darbos izrādījās akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš”. Uzņēmuma Ārējās komunikācijas nodaļas Komunikācijas projektu vadītāja, preses sekretāre Ella Pētermane “Dzirkstelei” augusta sākumā rakstīja: “Paldies iedzīvotājam par vērību! Gulbenē slēgtajā dzelzceļa līnijā Ieriķi-Gulbene pēc sliežu demontāžas aptuveni 200 metru garumā ir palikuši sliežu gulšņi, kurus jau tuvākajā laikā aizvedīs, lai iedzīvotāji turpmāk bez problēmām varētu pārvietoties pa “zaļo dzelzceļu”.” 
Pagājušajā gadā akciju sabiedrību “Latvijas dzelzceļš” ar pašvaldību noslēdza patapinājuma līgumu par Gulbenes novada teritorijā esošo “zaļo dzelzceļu” nodošanu vietējai pašvaldībai bezatlīdzības lietošanā uz pieciem gadiem. Zemes īpašniece tajā pašā laikā ir un paliek akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš”. Pašvaldība ir iesaistījusies Igaunijas-Latvijas un Latvijas-Krievijas pārrobežu projektos. Mērķis ir sakārtot ar tās teritorijā esošos bijušos dzelzceļa līniju uzbērumus jeb “zaļos dzelzceļus”. Tie ir paredzēti aktīvai atpūtai un tūrismam – velobraucējiem, kājāmgājējiem, nūjotājiem, kā arī slēpotājiem ziemas periodā. Runa ir par bijušajām dzelzceļa līnijām (tagad zemes ceļiem): Gulbene-Ieriķi, kā arī Gulbene-Balvi-Viļaka. Gulbenes novada pašvaldība šajos projektos ir viena no partnerēm un ir atbildīga par bijušā dzelzceļa uzbēruma posmu no Rankas līdz Gulbenei, kā arī par posmu no Gulbenes līdz Sitas upei. Lai sakārtotu Gulbenes-Ieriķu dzelzceļa uzbērumu Gulbenes novada teritorijā, izmaksas šajā Igaunijas-Latvijas projektā bija 40 550 eiro, tajā skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums - 34 467,50 eiro, pašvaldības finansējums – 6082,50 eiro. Lai sakārtotu “zaļo dzelzceļu” no Gulbenes Balvu virzienā, Gulbenes novadā šā projekta izmaksas ir 52 510 eiro, no tām 90 procenti jeb 47 259 eiro ir Latvijas-Krievijas pārrobežu sadarbības programmas finansējums.