Iemaņas, kas var noderēt ikvienam manuālās ātrumkārbas īpašniekam
Iespēja sēsties pie automašīnas stūres un pašam to vadīt, ir lieliska. Ja iepriekš biji pieradis pārvietoties ar sabiedrisko transportu vai arī izmantojis iespēju braukt kopā ar kādu ģimenes locekli vai draugu, tad autovadītāja apliecības iegūšana paver pavisam citas iespējas. Nav vairs jāseko līdzi sabiedriskā transporta grafikam, vai jālūdz kādam, lai aizved Tevi uz vajadzīgo galamērķi.
Lai pilnībā pats varētu plānot savus maršrutus sev nepieciešamajā laikā, vajadzīgs arī savs auto. Mūsdienās ir pieejami auto gan ar manuālo ātrumkārbu, gan automātisko ātrumkārbu. Iespējams, ka lielākā daļa cilvēku piekritīs, ka braukt ar automātisko ātrumkārbu ir ļoti vienkārši un ērti, bet manuālā ātrumkārba var sagādāt arī grūtības. Ja Tu esi pavisam nepieredzējis autovadītājs, vai gluži otrādi – ar vairāku gadu pieredzi, iespējams, ka ne visus knifiņus tomēr zini par manuālo ātrumkārbu.
Raksta turpinājumā būs pāris padomi, kas var noderēt, ja ikdienā pārvietojies ar auto, kam ir manuālā ātrumkārba.
1. Kontrole pār automašīnu
Atšķirībā no manuālās ātrumkārbas, automātiskā ātrumkārba pati pārslēdz pārnesumus, ņemot vērā braukšanas ātrumu. Tas nozīmē, ka Tev pašam nav nekas jādara, kā vien jāspiež gāzes pedālis. Tas vien jau norāda, ka autovadītājam ir mazāka kontrole pār šādu automašīnu. Turpretī, ar manuālo ātrumkārbu autovadītājs pats var izvēlēties ar kādu pārnesumu braukt atkarībā no braukšanas ātruma. Tāpat svarīgi pieminēt, ka braukšana ar manuālo kārbu nebūt nav sarežģīta.
2. Ar manuālo ātrumkārbu aprīkotie auto ir lētāki
Arī ātrumkārbas veids ietekmē kopējo automašīnas cenu. Ja Tu šobrīd vēl tikai apsver domu par automašīnas iegādi, bet, iespējams, ka Tev ir ierobežots budžets, tad der zināt, ka tie auto, kam ir manuālās ātrumkārbas, it lētāki par auto, kam ir automātiskās ātrumkārbas. Protams, var būt arī tā, ka auto ar automātisko kārbu ir lētāks, viss atkarīgs no konkrētās auto markas un modeļa, kā arī komplektācijas.
3. Lētāka uzturēšana
Tā kā manuālajai kārbai ir daudz vienkāršāka uzbūve, arī tās remonts ir lētāks. Ja saplīst automātiskā kārba un nākas to pilnībā mainīt, tad dažkārt tas var maksāt pat vairāk nekā ir vērts pats auto. Tāpat jāpiemin, ka ir auto servisi, kas atsakās remontēt automātiskās kārbas.
4. Labāks degvielas patēriņš
Lai gan lielākoties degvielas patēriņš ir atkarīgs no tā, kā katrs autovadītājs vada automašīnu, arī no ātrumkārbas veida tas ir atkarīgs. Parasti manuālās kārbas patērē līdz pat 15% mazāk degvielas, kā automātiskās kārbas. Šis faktors būs ļoti svarīgs tiem autovadītājiem, kuri regulāri pārvietojas ar automašīnu un veic diezgan lielus attālumus.
5. Autovadīšanas prasmju pārākums
Ja jau pašā sākumā esi mācījies braukt ar mehānisko kārbu, tad vari būt drošs, ka mācēsi braukt arī ar automātisko kārbu. Tāpat Tu vari justies arī pārāks par tiem, kas braukšanas prasmi mācījušies ar automātisko kārbu. Viņiem pāriet no automātiskās uz mehānisko kārbu būs daudz grūtāk.
Ko darīt, ja saplīst sajūga pedālis? Sajūga pedālis ir tieši tas, kas manuālo kārbu atšķir no automātiskās kārbas. Kādreiz dzīvē var gadīties situācija, kad sajūga pedālis saplīst un nespēj vairs pildīt savas funkcijas. Kā rīkoties šādā situācija?
Protams, ja šādas likstas atgadās pilsētā, droši var piezvanīt kādam draugam vai evakuatoram, kas ātri vien spēs palīdzēt un nogādāt auto servisā. Tomēr var arī atgadīties, ka sajūgs saplīst tad, kad atrodies tālu no apdzīvotas vietas. Tad atliek vien zināt, kādā veidā nokļūt līdz tuvākajai apdzīvotai vietai.
Rīcības plāns Kad motors ir izslēgts un ātrumkloķis atrodas pirmajā pārnesumā, pavisam lēni jāgriež aizdedzes atslēga un jāspiež gāzes pedālis. Jāņem vērā, ka auto raustīsies, tomēr sāks kustēties uz priekšu.
Kā jau zināms, tad ar pirmo pārnesumu necik ātri nevar pabraukt, tāpēc pienāks vien brīdis, kad būs nepieciešams pārslēgties uz otro pārnesumu. To var izdarīt salīdzinoši viegli – jāieslēdz neitrālais pārnesums, jāpalielina dzinēja apgriezieni līdz 2000 apgriezieniem minūtē un tajā brīdī jāieslēdz nākamais pārnesums. Iespējams, ka ar pirmo mēģinājuma reizi tas var neizdoties, bet to var droši atkārtot tādā pašā secībā. Vēl jāņem vērā, ka pārslēgt pārnesumus neizmantojot sajūga pedāli, ir daudz grūtāk un jāpielieto lielāks spēks, taču to var izdarīt. Un uz tuvāko servisu arī varēs tikt, ja rīkosies pēc iepriekšējās instrukcijas.
Lai arī kāda būtu Tava izvēle – automašīna ar manuālo vai automātisko kārbu, nepieciešams atcerēties, ka jabkuram auto nepieciešama pietiekama aprūpe. Arī par obligāto apdrošināšanu nevajadzētu aizmirst. OCTA polisi vari iegādāties mājas lapā polisubanka.lv. Tāpat šajā mājas lapā varēsi sekot līdzi OCTA derīguma termiņam un vajadzības gadījumā to pagarināt.
Kategorijas
- Afiša
- Sporta pasākums
- Izstāde
- Koncerts
- Balle
- Teātris
- Pasākums
- Baznīcā
- Meistarklase
- Kino
- Izlaidums
- Jauniešiem
- Senioriem
- Bibliotēkā
- Bērniem
- Tirdziņš
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Palīdzēsim ķepaiņiem!
- Mēs pamanījām!
- Citas ziņas
- Atbildam lasītājiem
- Reklāmraksti
- Veselība
- Kultūra un izklaide
- Dzīvespriekam
- Konkursi
- Horoskopi
- Sports
- Cope un medības
- Vietējās ziņas
- Kriminālziņas
- VĒLĒŠANAS 2017
- SAEIMAS vēlēšanas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Vārds deputāta kandidātam!
- Latvijas ziņas
- Noderīgi
- Interesanti
- Eiropas Savienībā
- Laika ziņas
- Skolēnu, jauniešu aktivitātes
- Statiskas lapas
- Ceļojumi
- Ēdamprieki
- Projekti
- Projekts "Riska bērni"
- Projekts "Saimnieko gudri"
- Projekts "Kam ticēt?"
- Projekts "Medijs vai mediju izstrādājums?"
- Projekts "Paver plašāk logu no senatnes"
- Projekts "Mediju kritika"
- Projekts "10 gadi Gulbenes novadā - vai veiksmes stāsts?"
- Projekts "Rūpēsimies par vidi!"
- Projekts "Mediju projekts"
- Projekts "Vide"