Dzirkstele.lv ARHĪVS

Aicina pacientus informēt par neierašanos

Aicina pacientus informēt par neierašanos

SIA “Balvu un Gulbenes slimnīcu apvienība” tāpat kā jebkura medicīnas iestāde saskaras ar to, ka pacienti piesaka vizīti pie speciālista vai uz izmeklējumu, bet neierašanās gadījumā to neatceļ. Septembrī no 1466 ambulatorajām vizītēm par neierašanos nebrīdināja
28 pacienti.
Gulbenes slimnīcas galvenā ārsta pienākumu izpildītāja Sigita Drubiņa pieļauj, ka neatcelto vizīšu skaits varētu būt vēl lielāks, jo reģistratūrā, apstrādājot pierakstus, netiek atzīmētas visas neatceltās vizītes.

Cieš gan ārsti, gan pacienti
Lai arī šobrīd statistika Gulbenē nav kritiska, tā tomēr ietekmē ārstu un citu pacientu iespējas.
“Katra neatceltā vizīte nozīmē dīkstāvi ārsta un māsu darbā, tas ir ļoti traucējoši. Daudzi speciālisti brauc konsultēt no Rīgas un citiem reģioniem, daudziem ambulatorās pieņemšanas ir pēc darba stacionāra nodaļā un tiek ļoti rūpīgi plānotas. Pacientiem savukārt tas nozīmē rindas pie speciālistiem,” skaidro S.Drubiņa.
Viņa aicina pacientus ziņot reģistratūrai pēc iespējas savlaicīgāk, ja netiks apmeklēta ieplānotā vizīte. “Ļoti labi būtu, ka pacients ziņotu vismaz dienu pirms plānotās vizītes, jo tad tiek apziņoti pacienti, kas gaida rindā, un tiek piedāvāta brīvā vieta, dodot citiem iespēju saņemt pakalpojumu ātrāk. Bieži notiek dažādi neparedzēti gadījumi, bet pat tad, ja līdz apmeklējumam palikusi tikai pusstunda – arī par to ir vērts informēt, ļaujot mediķiem saprast reālo pacientu skaitu un plānot turpmāko dienu,” informē S.Drubiņa.

Depozīta iemaksāšana būtu risinājums
Latvijas Slimnīcu biedrības valdes priekšsēdētājs Jevgēņijs Kalējs “Dzirkstelei”pauž, ka šī problēma ir aktuāla jau kopš brīža, kad Latvijā šādas pierakstu sistēmas tika ieviestas, tas ir - gandrīz 20 gadus.
“Esam jau sen runājuši par to, ka reālākais risinājums būtu tāds, ka, līdzīgi, kā pasūtot, piemēram, viesnīcu, ir jāiemaksā depozīts. Ja jūs neatnākat, tad depozīts zūd. Ticami, ka pacients neatnāk tāpēc, ka viņš ir pieteicies uz pakalpojumu vismaz trijās vietās, bet, kad saņem to pirmajā, pārējās neatsaka,” pieļauj J.Kalējs.
Ja vieta ir sagatavota un ieradies ārsts un māsiņa, bet neierodas ieplānotais pacients, tad cieš rindā nākamais pacients, kas varētu tikt, ja vien ārstniecības iestādei būtu iespēja pārplānot  šo vizīti. Ja pacients neierodas, visvairāk tiek ietekmēti tieši dārgie izmeklējumi, piemēram, datortomogrāfija un magnētiskā rezonanse, kur izmaksu līmenis ir vairākos simtos eiro.
“Kā risinājums var būt arī centralizētā pieteikšanās uz pakalpojumiem. Tas nozīmē, ka pacients varētu pieteikties tikai vienā vietā, piemēram, Nacionālajā veselības dienestā. Mēs to risinām ļoti daudzos ministriju saietos, redzu, ka vienīgais reālais risinājums būtu finansiālais, jo pārējie nefunkcionē,” “Dzirkstelei” norāda J.Kalējs.