Dzirkstele.lv ARHĪVS

Luksoforus izslēgt nevar

Evita Brokāne

2010. gada 1. maijs 14:17

1662
Luksoforus izslēgt nevar

Projekts, kura gaitā tika uzstādīti luksofori, bija domāts satiksmes drošības uzlabošanai
Pirms pāris mēnešiem no ierindas izgāja luksofors O.Kalpaka un Ozolu ielā. Gulbenieši teica - labi vien ir, jo nav jāstāv pie luksofora pēc pārdesmit metriem. Tagad luksofors ir salabots un atkal darbojas, kā nākas, bet cilvēki uzdod jautājumu, vai nebūtu iespējams luksoforus tomēr izslēgt.

Gulbenes pilsētas pārvaldes vadītājs Osvalds Lucāns uzskata, ka projekts ir realizēts, Eiropas nauda ir apgūta un nebūtu prātīgi tagad vienkārši izslēgt luksoforus.

 

"Šī projekta realizācija bija uzsākta jau sen. Tagad tas ir jāpieņem, kāds ir. Šis projekts tika ieviests, domājot par satiksmes drošības uzlabošanu. Es varbūt atkārtošos, taču es uzskatu, ka Latvijas iedzīvotājiem beidzot ir jāmācās braukt, nevar tā vienkārši skriet," uzsver O.Lucāns.

 

Pastāv iespēja apbraukt centru

"Mēs varam izslēgt luksoforus gaišā dienas laikā, bet, ja kaut kas notiks? Cita lieta, protams, ka tie nestrādā naktī, ka tiešām ir maza kustība. Varbūt vēl varētu diskutēt par to, ka luksofori nestrādā svētdienās, bet sestdienās, kad pilsētā sabrauc daudz mašīnu, gan to nevajadzētu darīt. Jāpiebilst gan arī, ka režīmu mainīšana ik pēc kāda laika arī nemaz nav tik vienkārša," saka pilsētas pārvaldes vadītājs.

 

Viņš piebilst - ja autovadītājiem nepatīk stāvēt pie luksoforiem, pastāv taču iespēja centru apbraukt. Toties viņš uzskata, ka gājēji pilsētas centrā tagad justies drošāk, jo luksofori liek šoferiem piebremzēt ātrumu.

 

Ir gatavi uzklausīt idejas

Ir gan dzirdēts, ka arī gājēji sūdzas par luksoforiem un to, ka ilgi ir jāstāv pie tiem, lai sagaidītu zaļo signālu, tādēļ daudzi bieži vien dodas pāri ielai arī pie sarkanā signāla.

 

"Dzirkstele" jautāja O.Lucānam, vai pilsētnieki nav sūdzējušies par luksoforu darbību un nav lūguši pārskatīt to darbības režīmus. Pārvaldes vadītājs atbildēja, ka pašreiz oficiāli iesniegumi vēl nav saņemti.

 

"To arī ir komplicēti paveikt, jo ir vispārpieņemti noteikumi, pēc kuriem tie darbojas. Kad luksofori tika pieslēgti, pagāja krietns laiks, kamēr tika saskaņotas to darbības. Otra lieta - jebkura šāda darbība būs papildu izmaksas, piemēram, divu luksoforu dzelteno uguņu, kas tika nozagti, nomaiņa pilsētai izmaksāja vairāk par 400 latiem. Pa šo naudu varētu paveikt ko citu lietderīgāku. Vai ir nepieciešamas šādas izmaksas?" jautā O.Lucāns.

 

Viņš arī piebilst, ka, viņaprāt, gājēji arī ir kļuvuši apzinīgi - apstājas pie luksoforiem un gaida atļaujošo signālu.

 

"Es uzskatu, ka luksofori nav sliktākais variants. Protams, kādam vienmēr kaut kas nepatiks, bet ar to mēs cilvēki arī atšķiramies, ka neesam vienādi domājoši," saka O.Lucāns.

 

Pārvaldes vadītājs gan piebilst, ka visi jautājumi, protams, ir diskutējami un risināmi. "Varbūt kādam ienāk prātā kāda laba doma. Mēs esam vienmēr atvērti labām idejām - uzklausīsim tās un realizēsim dzīvē."