Dzirkstele.lv ARHĪVS

Atjauno aušanas aprīkojumu

Atjauno aušanas aprīkojumu

Gulbenes Tautas lietišķās mākslas studijai “Sagša” 2020.gads atnesis jaunu pieredzi, kas gūta gan nevalstiskā sektora darbā, gan realizējot savu pirmo projektu. Ar tā palīdzību ir atjaunota studijas materiāltehniskā bāze.
Vasaras izskaņā, 28.augustā, studijas paspārnē tika nodibināta biedrība “Sagša”. “Tas pavēra plašākas iespējas sabiedriskajai iesaistei un projektu darbam. Biedrībā šobrīd ir seši dalībnieki, tā ir atvērta ikvienam, kuru interesē nevalstiskās organizācijas darbs lietišķās mākslas jomā,” “Dzirksteli” informē biedrības “Sagša” pārstāve Ilze Vanaga.
Līdztekus biedrības dibināšanai Valsts kultūrkapitāla fondā apstiprinājumu guva iesniegtais projekts “Gulbenes TLMS “Sagša” aušanas aprīkojuma atjaunošana”. Studija ir gandarīta, ka ir izdevusies nepieciešamās materiāltehniskās bāzes atjaunošana. Par projekta finansējumu iegādāti divi aušanas soli, šķietu statīvs, šķieti, vairākas atspoles, metāla nītis un vēl cits aušanai nepieciešamais aprīkojums. Projekta laikā Arvis Rubenis no Stāķiem izgatavoja divus garos aušanas solus un šķietu statīvu.
“Laiki mainās, mūsdienās studijas dalībnieces ir aktīvas gan darba, gan ģimenes dzīvē, tāpēc nevaram no cilvēka prasīt to, ko varējām pirms 20 gadiem. Ja kādreiz nītis dalībnieces sēja pašas, tad tagad tam vienkārši neatliek laika,” par projekta nepieciešamības pamatojumu stāsta biedrības “Sagša” valdes priekšsēdētāja un TLMS “Sagša” vadītāja Biruta Akmentiņa.
Šobrīd studijā darbojas 24 dalībnieces, saglabājot un popularizējot aušanas, adīšanas, tamborēšanas, keramikas un citas amatu prasmes. Lai gan valstī ir saspringta situācija, šogad “Sagšai” izdevās piedalīties arī vairākos nozīmīgos notikumos: studijas darbu izstādē “Brīdis” Lūznavas muižā Rēzeknes novadā, godu dvieļu izstādē “Durvju ailē” Gulbenes kultūras centra skatlogos, virtuālajā tautastērpu parādē 4.maijā un Latvijas Nacionālā kultūras centra virtuālajā izstādē, kas vēl joprojām aplūkojama internetā "ej.uz/raditprieksneapstajas".