Dzirkstele.lv ARHĪVS

Agrīnajai iedzīvotāju reģistrācijai vakcinēšanai pret Covid-19 izmantos vietni "Manavakcina.lv"

LETA

2021. gada 28. janvāris 13:39

97
Agrīnajai iedzīvotāju reģistrācijai vakcinēšanai pret Covid-19 izmantos vietni "Manavakcina.lv"

Iedzīvotāju agrīnajai reģistrācijai vakcinēšanai pret Covid-19 tiks izmantota vietne "Manavakcina.lv", liecina šodien valdības sēdei iesniegtais pilnveidotais vakcinēšanas plāns. Veselības ministrs Daniels Pavļuts (AP) uzsver, ka šobrīd vietne darbojas testa vidē. Šobrīd pieeja tai slēgta. "Uzlabosim un oficiāli informēsim par agrīnās pieteikšanās rīka palaišanu," viņš raksta mikroblogošanas vietnē "Twitter".

Saskaņā ar VM plānu jaunā vietne darbu sāks februārī. Lai arī ceturtdien informācija par "Manavakcina.lv" izplatījusies sociālajos tīklos un bija iedzīvotāji, kas jau paspēja reģistrēties, Pavļuts skaidroja, ka piereģistrējušos datu bāze, visticamāk, tiks dzēsta, lūdzot vakcinācijai pieteikties vēlreiz.

Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, ka 70% Latvijas iedzīvotāju līdz vasaras beigām vakcinējas pret Covid-19, ir nepieciešams izvērst nacionāla mēroga plānotas komunikācijas aktivitātes nolūkā informēt, iedrošināt un mudināt iedzīvotājus vakcinēties, uzskata Veselības ministrija (VM).

Lai komunikācija būtu sekmīga, tā esot jāpielāgo atšķirīgām mērķauditorijām, turklāt vēstījumi un aktivitātes jāveido secīgi, atbilstoši vakcinācijas tempiem un uzdevumiem. Komunikācijas ar sabiedrību izstrādē un ieviešanā tiks iesaistītas arī pacientu un citas organizācijas, lai labāk sasniegtu prioritārās grupas un sabiedrību kopumā, kā arī iesaistītu informācijas izplatīšanā.

Saskaņā ar pētījumu centra SKDS veikto aptauju, uzreiz ir gatavi vakcinēties 32% aptaujāto, bet 40% vēl domājot. Tikai 4% norādījuši, ka noteikti nevakcinēsies. VM informatīvās kampaņas mērķauditorija būs tie 30-40% iedzīvotāju, kas "varētu vakcinēties, bet izvēlas nogaidīt", lai vakcinēties izvēlētos 70% iedzīvotāju.

Vienlaikus vakcinēšanas plāna autori norāda, ka mērķis pārliecināt un motivēt uz rīcību visu mērķauditoriju ir ārkārtīgi augsts, pieprasa precīzi plānotu un plaši īstenotu komunikācijas plūsmu. Veidojot komunikācijas stratēģiju, esot jāņem vērā iedzīvotāju pretrunīgais viedoklis vakcinēšanās jautājumā, katrai no mērķauditorijām jāvirza atsevišķi vēstījumi. Kopā ar pacientu organizācijām un mediķiem nepieciešams sagatavot specifisko jautājumu un atbilžu blokus katrai pacientu un prioritārajai grupai.

Galvenais informatīvās kampaņas vēstījums būs, ka 70% sabiedrības vakcinēšanās nozīmē iespēju dzīvot ierasto dzīves ritmu, bet vakcīnas pasargā no smagas saslimšanas ar Covid-19. VM arī norāda, ka vakcīnas ir efektīvas, atbilstoši pārbaudītas, ar minimālām blaknēm, bet vakcinācijas process ir ērts un pārdomāts, jo, reģistrējoties "Manavakcina.lv", tiks saņemts uzaicinājums uz vakcīnu, kad pienāks personas kārta.

VM norāda, ka īpaša uzmanība kampaņas laikā jāpievērš krievvalodīgajiem, iedzīvotājiem ar zemiem ienākumiem un izglītību, tiem, kuriem ir zemāks personiskā apdraudējuma risks. Tāpat īpaša mērķa grupa ir tie, kas kategoriski iestājas pret vakcinēšanos publiskajā telpā, kā arī riska grupām, piemēram, ilgstošas sociālās aprūpes centru klientiem un viņu piederīgajiem.

VM arī noteikusi dažādas komunikācijas mērķauditorijas un īstenojamās informējošās aktivitātes. Pasākumi paredzēti gan mediķiem un tiem, kas nodrošina vakcinēšanu, gan senioriem, aprūpes centru iemītniekiem, personām ar hroniskajām saslimšanām, primāri vakcinējamo personu pārstāvjiem, žurnālistiem un citām grupām.

Paredzēti informatīvie vebināri, drukāto materiālu izveide, viedokļu līderu iesaiste, tostarp "cienītāko sabiedrības senioru publiska vakcinācija". VM arī plāno informatīvās kampaņas laikā sadarboties ar pašvaldībām, profesionālajām organizācijām, mobilo sakaru operatoriem, izmantot Valsts ieņēmumu dienesta un Ceļu satiksmes drošības direkcijas kanālus.

Plānā ietvertas arī divas nacionāla mēroga kampaņas vakcinācijas laikā. Pirmā būs iedrošinošā, bet otrajā plānots paust aicinājumu uz rīcību. Papildus paredzētas nelielas aktivitātes, pielāgojoties konkrētā brīža sabiedriskās domas aktualitātēm, kā arī regulāri sabiedriskās domas pētījumi un mediju, kā arī sociālo mediju monitorings, kas iekļauj arī viltus ziņu atspēkošanu.

Īstenojot sabiedrības informēšanas kampaņu, pirmajā marta nedēļā VM plāno sagaidīt 100 000.vakcīnas saņēmēju.