Dzirkstele.lv ARHĪVS

Ar atteikumu nesamierinās

Inita Savicka

2021. gada 2. februāris 00:00

1529
Ar atteikumu nesamierinās

Pagaidām nav zināms, kad būs iespējama ceļa Gulbene-Šķieneri-Stari rekonstrukcija. “Dzirkstele” jau rakstīja, ka pēc iedzīvotāju ierosinājuma bija sagatavots iesniegums Satiksmes ministrijai, valsts akciju sabiedrības “Latvijas valsts ceļi” valdei un Gulbenes nodaļai par šī autoceļa rekonstrukciju un gājēju un velosipēdistu celiņa izbūvi. Šīs iniciatīvas autors ir Vitauts Kūlītis, kurš pa šo ceļu katru dienu no savām mājām Stāķos brauc uz darbu Gulbenē. Kaut arī iedzīvotāju lūgums nav sadzirdēts, viņš netaisās nolaist rokas, bet turpinās cīnīties. V.Kūlītis kopā ar bērniem nodemonstrēja laikrakstam, cik bīstams ir šis ceļš it sevišķi šādos laika apstākļos.
“Esmu saņēmis atbildi no “Latvijas valsts ceļiem”, kas arī bija galvenais adresāts. No Satiksmes ministrijas atbildi nesaņēmu,” saka Vitauts Kūlītis. Viņš “Dzirkstelei” pārstāsta “Latvijas valsts ceļu” atbildi, ka šobrīd nav plānota šī ceļa rekonstrukcija. “Pirms tam mērījuši šī ceļa intensitāti, Gulbene esot maza pilsēta, un visa ceļa pārbūve pagaidām netiek plānota. Latvijā ir sākušies projekti veloceļu attīstībai, un mēs esam kaut kur tālajos plānos,” stāsta V.Kūlītis.

Grib zināt, kāds varētu būt risinājums

Viņš turpinās risināt sasāpējušo jautājumu par šī ceļa rekonstrukciju, vēršoties Gulbenes novada pašvaldībā. “Gulbenes novada pašvaldības deputāts Normunds Mazūrs brauc uz sapulcēm ministrijā. Gribam zināt, kāds varētu būt risinājums. Ja mums šādi atbild “Latvijas valsts ceļi”, tad tomēr der zināt, ko pašvaldība no savas puses var piedāvāt, ko var apsolīt, kad sāks rīkoties un kaut ko mainīt,” uzsver V.Kūlītis.
Arī šoziem uz šī ceļa esot bijušas bīstamas situācijas: “Pirmie līkumi, izbraucot no Gulbenes, un kalnā bija tāda jezga: mopēds netika kalnā, pirms tā apstājusies mašīna, no aizmugures braucošais apbraukt nevar, savukārt cits autovadītājs brauc no augšas pretī un tikai pēdējā brīdī redz situāciju. Un vēl cilvēks gāja pa nomali, brida pa sniegu. Tas viss - līdz laikam! Kā jau rakstījām iesniegumā - bumba ar laika degli! Tagad atrakstās, neuzskata par vajadzīgu, bet šajā posmā jau ir bijuši negadījumi! Mani bērni sporto – riteņbraukšana, futbols, slēpošana, un tas viss notiek Gulbenē, bet ne vienmēr es no darba tieku viņiem pakaļ. Vasarā pārsvarā viņi brauc ar velosipēdiem. Kad divas smagās automašīnas ceļa līkumā mainījās, ar vēja plūsmu puišus pastūma grāvī. Labi, ka grāvī... Drausmīgi! Pārdzīvoju ne tikai par saviem tuvajiem, bet arī par citiem bērniem. Vasarā viņi, piemēram, iet peldēties uz Stāķu dīķi, kur ir sakārtota peldvieta, bet šis ceļa posms ir tik bīstams!” uzsver V.Kūlītis.

Sola mierā nelikties

“Dzirkstele” sazinājās ar deputātu N.Mazūru, kurš ir arī Gulbenes novada pašvaldības Autoceļu fonda komisijas loceklis, un viņš solīja iestāties par šo ceļu.
“Šobrīd situācija ir jāpieņem, bet es viennozīmīgi mierā nelikšos. Jau šonedēļ Rīgā būs iespēja tikties ar dažu atbildīgo ministriju pārstāvjiem un vēlreiz aktualizēt šo problēmu, mūsu iedzīvotāju sāpi. Centīšos arī iepazīstināt VARAM (Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija – red.) ministru Artūru Tomu Plešu ar šo vēstuli, jo pilnīgi noteikti, ka mēs šo ceļu uzskatām par prioritāti un neatkāpsimies,’’ sacīja N.Mazūrs. Viņš liek lielas cerības uz šo ministriju, kas daudz vairāk iedziļinās reģionu lietās, vajadzībās un problēmās.
“Viena lieta - ceļš ir bīstams, bet tur ir labi attīstīta uzņēmējdarbība, ir bērnudārzs, skola un cilvēku plūsma uz darbu Gulbenē un otrādi, uz darbu Šķieneros, Stāķos. Drošs, jauns ceļš ar izbūvētu gājēju celiņu ir akūti vajadzīgs. Labs piemērs ir ceļš uz Rēzekni, kur līdz Stradu ciematam tika izveidots gājēju celiņš. Kustība ir ļoti liela gan ikdienas vajadzībām, gan sporta aktivitātēm. Domāju, ka ir jāpanāk virzība ceļa sakārtošanā. Es kaut vai kā savas partijas biedrs nelikšos mierā,” uzsvēra N.Mazūrs.
Iepazīstoties ar “Latvijas valsts ceļu” atbildes vēstuli, viņš norāda, ka tur kā arguments ir minēts transportlīdzekļu skaits diennaktī. “Puse nebrauc pa šo ceļu, lai nebūtu bīstamības. Puse griežas no tā saucamā Kapukalna. Te ir argumenti, ko mēs pilnīgi varētu aizstāvēt. Domāju, ka rakstīsim no pašvaldības puses vēstuli “Latvijas valsts ceļiem”, Satiksmes ministrijai un VARAM, jo tā ir ir mūsu vēlme, nepieciešamība, ko ir apliecinājuši novada iedzīvotāji ar saviem parakstiem!” uzsvēra N.Mazūrs.

Satiksmes uzraudzības rotas vecākā inspektore Valda Gibala-Lesiņa par autoceļu Gulbene-Šķieneri-Stari:

“Minētais ceļa posms ir gan līkumains, gan vietām slikti pārredzams, tāpēc no vadītājiem prasa īpašu vērību – gan izvēloties piemērotu, drošu braukšanas ātrumu, gan spēju ātri reaģēt negaidītās situācijās, piemēram, kad kāds cits autovadītājs veic nepārdomātu, pārgalvīgu manevru, steidzas, nerēķinoties ar citiem satiksmes dalībniekiem vai diennakts tumšajā laikā pārvietojas tumšie gājēji. Gājējiem, velosipēdistiem, mopēdistiem īpaši jābūt uzmanīgiem. Pēdējos gados šajā posmā ir notikuši atsevišķi ceļu satiksmes negadījumi. Cēloņi – manevra veikšana, nepārliecinoties par satiksmes drošību, transportlīdzekļa vadīšana alkoholisko dzērienu ietekmē. Visbiežākie pārkāpumi šajā posmā ir tieši gājēju pārvietošanās diennakts tumšajā laikā bez gaismu atstarojošās vestes vai apģērba ar gaismu atstarojošiem elementiem. Pārsvarā šādu pārkāpumu izdara nepilngadīgas personas.”
Fragments no “Latvijas valsts ceļu” atbildes vēstules par autoceļa V424 Gulbene-Jaungulbene posma rekonstrukciju un gājēju – velosipēdu ceļa izbūvi:
"2019.gadā autoceļam Gulbene-Jaungulbene posmā Gulbene-Stari 0,00-5,85 km asfaltbetona segums novērtēts ar vērtējumu "slikts". Gada diennakts vidējā satiksmes intensitāte autoceļam ir 2826 transportlīdzekļi diennaktī.
Pašlaik autoceļu nozarei pieejamā finansējuma ietvaros šī autoceļa minētajā posmā sakārtošanas darbi netiek plānoti. Izstrādājot valsts autoceļu tīklā veicamo darbu programmas 2022.-2024.gadam, izvērtēsim iespējas tajās iekļaut asfaltbetona seguma atjaunošanas darbus."