Februārī skolēnus aicina pētīt ūdensputnu barošanas jautājumu
Mudinot izvērtēt ūdensputnu barošanas nepieciešamību, Latvijas Ornitoloģijas biedrība aicina bērnus un jauniešus ikmēneša aktivitātē “Putna stunda” veidot skaidrojošu plakātu vai video un dalīties ar to ar citiem.
“Putnu barošana ir vairāk nepieciešama pašam barotājam, tas ir, cilvēkam, nevis putnam. Ja tomēr ziemā uzsākam barot dārza putnus barotavā, to noteikti jāturpina, līdz iestājas siltāks laiks. Nedaudz citādi ir ar ūdensputniem, kurus piebaro publiskās vietās un kuriem būtu bijis jālido prom uz siltākām vietām barības meklējumos. Ja cilvēki regulāri piebaro, piemēram, paugurknābja gulbi, kurš ir tipisks gājputns, nav jābrīnās, kāpēc tas nelido pārziemot citviet arī tad, kad iestājas bargāks aukstums. Putns pierod un nemaz nesteidzas doties citviet. Šāda cilvēka rīcība zināmā mērā apdraud šī putna izdzīvošanu, labu gribot, kaitējot putnam,” skaidro Latvijas Ornitoloģijas biedrības ornitologs Andris Dekants, aicinot paturēt prātā, ka ūdensputni lielākoties barojas ar augu izcelsmes barību, tostarp ūdensaugu saknēm, lapām, gumiem. “Dārzenis vai baltmaize? Jautājums, kurš ir vērtīgāks un veselīgāks ir viennozīmīgi atbildams, izvēloties produktus gan cilvēka, gan līdzīgi arī ūdensputna ēdienkartei. To arī jāpatur prātā, dodoties barot ūdensputnus.”
Februāra uzdevums
ir izveidot informatīvu plakātu (virtuālu vai fizisku) vai
izglītojošo video publicēšanai tiešsaistē par ūdensputnu
barošanu. Plakātā vai video jāskaidro ūdensputnu ēdienkarte un
to, kā ūdensputnu ietekmē barība, kuru tam nodrošina cilvēks.
Par
paveikto jāpastāsta citiem sociālo tīklu ierakstā ar tēmturi
#PutnaStunda vai kā citādi. Kad darbs veikts, jāziņo Latvijas
Ornitoloģijas biedrībai, rakstot uz e-pastu
putni@lob.lv,
pastāstot
par paveikto un norādot uzdevuma veicējus un to vecumu, kā arī
kontaktinformāciju.
Lai piedalītos aktivitātē “Putna stunda”, bērniem un jauniešiem laika posmā no 2020. gada oktobra līdz 2021. gada aprīlim ik mēnesi jāizpilda tematiskais uzdevums par ūdensputniem. Lai palīdzētu iepazīt ūdensputnus, kopā ar uzdevumiem skolēniem būs iespēja izmantot izglītojošus materiālus, tematiskus video, kā arī būs iespēja ielūkoties lielo gauru ligzdošanas sekmju uzlabošanas projektā Ikšķilē. Noslēdzoties uzdevumu ciklam, tiks sumināti gan individuālie, gan klašu veikumi dažādās vecuma grupās.
Projekts “Putna stunda” tiek īstenots Latvijas Ornitoloģijas biedrības izglītības programmas “Putni un mēs” ietvaros ar Latvijas Vides aizsardzības fonda atbalstu un Ikšķiles novada pašvaldības līdzfinansējumu.
Videostāsts “Barot vai nebarot ūdensputnus?” pieejams šeit: https://www.youtube.com/watch?v=wnV7SnJs1ng
Materiāls “Mans pirmais ūdeņu putnu noteicējs” pieejams šeit: https://www.lob.lv/noderigi/materiali/
Kategorijas
- Afiša
- Sporta pasākums
- Izstāde
- Koncerts
- Balle
- Teātris
- Pasākums
- Baznīcā
- Meistarklase
- Kino
- Izlaidums
- Jauniešiem
- Senioriem
- Bibliotēkā
- Bērniem
- Tirdziņš
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Palīdzēsim ķepaiņiem!
- Mēs pamanījām!
- Citas ziņas
- Atbildam lasītājiem
- Reklāmraksti
- Veselība
- Kultūra un izklaide
- Dzīvespriekam
- Konkursi
- Horoskopi
- Sports
- Cope un medības
- Vietējās ziņas
- Kriminālziņas
- VĒLĒŠANAS 2017
- SAEIMAS vēlēšanas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Vārds deputāta kandidātam!
- Latvijas ziņas
- Noderīgi
- Interesanti
- Eiropas Savienībā
- Laika ziņas
- Skolēnu, jauniešu aktivitātes
- Statiskas lapas
- Ceļojumi
- Ēdamprieki
- Projekti
- Projekts "Riska bērni"
- Projekts "Saimnieko gudri"
- Projekts "Kam ticēt?"
- Projekts "Medijs vai mediju izstrādājums?"
- Projekts "Paver plašāk logu no senatnes"
- Projekts "Mediju kritika"
- Projekts "10 gadi Gulbenes novadā - vai veiksmes stāsts?"
- Projekts "Rūpēsimies par vidi!"
- Projekts "Mediju projekts"
- Projekts "Vide"