Ar elektroskrejriteņiem varēs braukt no 14 gadu vecuma un par pārkāpumiem piemēros administratīvos sodus
Saeima 25. martā trešajā lasījumā pieņēma Ceļu satiksmes likuma grozījumus, kas nosaka regulējumu elektroskrejriteņu iekļaušanai ceļu satiksmē. Likuma mērķis ir uzlabot satiksmes drošību un sargāt mazaizsargātāko ceļu satiksmes dalībnieku intereses.
Sākoties aktīvai skrejriteņu braukšanas sezonai un palielinoties elektroskrejriteņu skaitam, pieaug riski satiksmes drošībai, it īpaši gājējiem. Regulējums skrejriteņu iekļaušanai ceļu satiksmē ir svarīgs, sakārtojot elektroskrejriteņu iekļaušanos ceļu satiksmē un uzlabojot satiksmes drošību.
“Pēdējos gados Latvijā, līdzīgi kā citās Eiropas valstīs, arvien populārāki kļūst elektroskrejriteņi. Tikmēr līdzšinējais normatīvais regulējums pietiekoši precīzi nenoteica noteikumus, kas būtu attiecināmi uz elektroskrejriteņu kā transportlīdzekļu dalību ceļu satiksmē,” komentē Jānis Butāns, Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs.
“Ceļu satiksme mainās, jo mainās mūsu pārvietošanās paradumi – mēs izvēlamies mūsdienīgākus risinājumus, kas vienlaikus ir videi draudzīgāki. Tāpēc bija nepieciešams izstrādāt normatīvu, kas regulētu elektroskrejriteņu braucēju tiesības un pienākumus, tostarp ļautu policistiem negodprātīgus braucējus par pārkāpumiem, piemēram, braukšanu alkohola reibumā, sodīt, tā pasargājot gan gājējus, gan nereti arī pašus neapzinīgos braucējus,” saka J. Butāns. “Vēlos uzsvērt, ka, lai pārvietoties būtu droši visiem, īpaši mazāk aizsargātiem ceļu satiksmes dalībniekiem, ar regulējumu vien nepietiek. Ir svarīgi, lai cilvēki zinātu un ievērotu noteikumus. Satiksme var būt droša, ja ir normatīvais regulējums un tas tiek ievēros no visu ceļu satiksmes dalībnieku puses.”
Likumā ir iekļauta elektroskrejriteņa definīcija, nosakot, ka tas ir ar elektromotoru aprīkots transportlīdzeklis, kura konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums nepārsniedz 25 kilometrus stundā, kuram nav pedāļu un kurš paredzēts vienam cilvēkam, un aprīkots ar stūri vai roku atbalstu, kas ir mehāniski savienots ar kāju atbalsta virsmu.
Turpmāk braukt ar skrejriteni varēs vecumā no 14 līdz 17 gadiem, ja personai būs velosipēda vadīšanas tiesības. Personām, kuras sasniegušas 18 gadu vecumu, elektroskrejriteņa vadīšanai transportlīdzekļu vadīšanas tiesības nebūs nepieciešamas.
Attiecībā uz elektrisko skrejriteņu reģistrēšanu - tāpat kā līdz šim velosipēdu, arī skrejriteņu reģistrācija ir brīvprātīga, kā arī turpmāk ceļu satiksmē ar nereģistrētiem elektroskrejriteņiem drīkstēs piedalīties. Par pārkāpumiem elektroskrejriteņu vadītājiem piemēros tādus pašus administratīvos sodus kā velosipēdistiem.
Kategorijas
- Afiša
- Sporta pasākums
- Izstāde
- Koncerts
- Balle
- Teātris
- Pasākums
- Baznīcā
- Meistarklase
- Kino
- Izlaidums
- Jauniešiem
- Senioriem
- Bibliotēkā
- Bērniem
- Tirdziņš
- Laikraksta arhīvs
- Foto un video
- Palīdzēsim ķepaiņiem!
- Mēs pamanījām!
- Citas ziņas
- Atbildam lasītājiem
- Reklāmraksti
- Veselība
- Kultūra un izklaide
- Dzīvespriekam
- Konkursi
- Horoskopi
- Sports
- Cope un medības
- Vietējās ziņas
- Kriminālziņas
- VĒLĒŠANAS 2017
- SAEIMAS vēlēšanas
- Pašvaldību vēlēšanas
- Vārds deputāta kandidātam!
- Latvijas ziņas
- Noderīgi
- Interesanti
- Eiropas Savienībā
- Laika ziņas
- Skolēnu, jauniešu aktivitātes
- Statiskas lapas
- Ceļojumi
- Ēdamprieki
- Projekti
- Projekts "Riska bērni"
- Projekts "Saimnieko gudri"
- Projekts "Kam ticēt?"
- Projekts "Medijs vai mediju izstrādājums?"
- Projekts "Paver plašāk logu no senatnes"
- Projekts "Mediju kritika"
- Projekts "10 gadi Gulbenes novadā - vai veiksmes stāsts?"
- Projekts "Rūpēsimies par vidi!"
- Projekts "Mediju projekts"
- Projekts "Vide"