Dzirkstele.lv ARHĪVS

Gulbenes novada vidusskolēni jūtas kā 1.septembrī

Inita Savicka

2021. gada 13. aprīlis 15:38

338
Gulbenes novada vidusskolēni jūtas kā 1.septembrī

Aptuveni pēc pusgada skolā ļauts atgriezties 12.klašu audzēkņiem, bet tikai uz konsultācijām divas reizes nedēļā. Gulbenes novada vidusskolas skolēni “Dzirkstelei” atzina, ka sajūtas ir līdzīgas kā 1.septembrī. Gulbenes novada vidusskolas 12.g klases skolniece Līva Paipala uzskata, ka mācīties klātienē ir daudz labāk nekā mājās, bet pēc tik ilga pārtraukuma ir ļoti nepierasti nākt uz skolu. “Pirmajā dienā šķiet, ka esi tā kā no ierastā režīma izsists ārā. Mums tiešsaiste parasti sākās pulksten 10.00, bet šodien bija agri jāceļas, un tas bija diezgan grūti,” vakar sacīja Līva. Savukārt viņas klasesbiedrene Megija Anete Zīberga, vērtējot attālinātās mācības, teica, ka, piemēram, mācīties matemātiku attālināti mājās ir diezgan sarežģīti, tāpēc viņa ir priecīga, ka tagad to var darīt klātienē. Viņas arī necerēja, ka šajā mācību gadā tiks uz skolu, lai varētu tāpat kā agrāk mācīties kopā ar klasesbiedriem. “Likās – jau tik ilgs laiks pagājis, ka ko tur vairs. Trūka draugu, sabiedrības,” atzina jaunietes.

Gulbenes novada vidusskolas 12.l klases skolnieces Katrīna Ostrovska un Lāsma Ščedrova arī priecājas par iespēju atkal doties uz skolu un mācīties skolā kopā ar klasesbiedriem. Ļoti gribējies satikt klasesbiedrus, pabūt ar viņiem kopā, kā arī mācīties klātienē esot krietni vien labāk nekā attālināti mājās. Mācoties mājās, bija jārod sevī motivācija, ļoti jāsaņemas un jāplāno savs laiks, lai visus uzdotos darbus savlaicīgi izpildītu. “Protams, visu laiku jāatceras par piesardzību. Bijām savā klases telpā – ļoti jauka, plaša, gaiša,” stāstīja jaunietes. Lāsma piebilda, ka gribas sabiedrību, nevis “būt četrās sienās un runāt ar datoru”. Abām attālinātā mācību procesa laikā reizēm nācies piedzīvot arī tehniskas ķibeles. “Nevelk internets, nevar saprast, ko skolotājs stāsta, līdz ar to tagad būs krietni labāk. Tuvojas eksāmenu laiks, un, gatavojoties tiem mājās, būtu jāiegulda lielāks darbs. Tas ir kaut kas cits, nekā to darīt skolā, kad vielu skolotājs skaidro klātienē,” sacīja jaunietes.

Jānodod testi un jāievēro drošība

Gulbenes novada pašvaldības Izglītības pārvaldes vadītāja Edīte Kanaviņa stāsta, ka, ņemot vērā pašreizējos Covid-19 saslimstības rādītājus Gulbenes novadā, mācības klātienē konsultāciju veidā skolās drīkst atsākt tikai 12.klašu audzēkņi un tikai divas dienas nedēļā tajos mācību priekšmetos, kuros plānots kārtot vispārējās vidējās izglītības centralizētos eksāmenus. Šonedēļ konsultācijas – 8. un 9.aprīlī.

Viņa skaidro, lai varētu piedalīties klātienes nodarbībās, reizi nedēļā gan skolotājiem, gan skolēniem ir jānodod tests uz Covid-19. Skolai ir jāievēro visi drošības pasākumi, proti, trīs kvadrātmetri uz vienu bērnu (ar telpām problēmu nav), klases telpu vēdināšana, dezinficēšana, masku lietošana. “Turpmāk individuālās sarunās ar skolēniem vienosimies par procesa organizāciju perspektīvā,” saka E. Kanaviņa.
9.klašu skolēniem – diagnosticējošie darbi šomēnes

Saistībā ar epidemioloģiskās drošības pasākumu ietekmi uz mācību procesu 9.klašu skolēniem eksāmeni ir atcelti un diagnosticējošie darbi paliek spēkā. Tie norisināsies aprīlī. “9.klašu skolēniem ir iespēja nodrošināt individuālas konsultācijas, kā tas ir bijis līdz šim, bet kopīgas konsultācijas grupās, kas ir klasēs, nav ļautas,” atgādina E.Kanaviņa.

3. un 6.klašu skolēni jau ir veikuši valsts diagnosticējošos darbus. 3.klašu skolēniem bija iespēja diagnosticēt savas zināšanas un prasmes latviešu valodā un matemātikā. 6.klases skolēniem bija iespēja pārbaudīt sevi latviešu valodā, matemātikā un dabaszinībās. Darbus skolēni veica no mājām, līdz ar to skolas rūpīgi izvēlējās veidus (elektroniski, papīra formā), kādos šos darbus nosūtīt skolēniem, lai visiem būtu iespēja veikt uzdevumus.

“Izglītības iestādēs veicām aptauju, kā viņi vērtē šo procesu, kā tas noritēja, kas ir labā pieredze un kas bija izaicinājumi. Protams, 3.klases skolēniem bija nepieciešams vecāku atbalsts, lai tīri tehniski varētu veikt šo darbiņu. Liels aicinājums vecākiem bija ļaut bērniem individuāli veikt šos darbiņus. Par rezultātu ticamību var diskutēt, jo vecāki reizēm ir ļoti atbalstoši ne tikai darba procesā, bet arī darba izpildē. Darba vērtējums nekādā veidā neietekmē ne semestra vērtējumu, ne gada vērtējumu,” saka E.Kanaviņa.